Eerste close-up beelden ŠKODA KODIAQ: opvallend design

Noord26

Forumguru
Met de auto is het zeer goed parkeren hier in de stad. Maar meestal op de fiets. Gratis parkeren en bewaakt is het dan.

R'dam is idd een drama. Enigste aangename plaats is de dealer (aan het Toepad). ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
600Nm kan de DSG-7 DQ500 aan @Corné de Kluijver die in de Kodiaq blijkbaar komt
Zie ook bijgevoegde officiële data
Ehm, ik wil niemand teleurstellen, maar waar lezen jullie dat hier de DQ500 (uit o.a. de Transporter) in komt? Persoonlijk denk ik dat hier de DQ380 of 381 in komt (waarover ik een tijdje geleden zelfs een speciaal topic heb geopend). Deze bak zit volgens mij in de Passat ook in de zware diesels en is geschikt voor 4WD.
Sorry @Corné de Kluijver , maar dat gaat een uitdaging worden met je gewenste 600 Nm.
 

tha a

Senior Member
Ehm, ik wil niemand teleurstellen, maar waar lezen jullie dat hier de DQ500 (uit o.a. de Transporter) in komt? Persoonlijk denk ik dat hier de DQ380 of 381 in komt (waarover ik een tijdje geleden zelfs een speciaal topic heb geopend). Deze bak zit volgens mij in de Passat ook in de zware diesels en is geschikt voor 4WD.
Sorry @Corné de Kluijver , maar dat gaat een uitdaging worden met je gewenste 600 Nm.

Zeker wel. Check t filmpje van autogefuhl maar op 23.43. Dq500 wordt daar bevestigd door "head of powertrains"

 

CDK

Forumguru
@andrehj, meerdere bronnen bevestigen het, waaronder de door @tha a aangehaalde "head of powertrains" Ik ben het met je eens dat het best opmerkelijk is dat Skoda deze bak mag plaatsen in de Kodiaq. Wellicht dat de compactheid ook heeft meegespeeld? Hij is namelijk kleiner als de tot nu toe gebruikte DSG 6 en 7 bakken. Ik heb werkelijk geen idee, maar ben er als potentiële koper wel blij mee :jaja:
 

B.Stuurder

Forumguru
Met de auto is het zeer goed parkeren hier in de stad. Maar meestal op de fiets. Gratis parkeren en bewaakt is het dan.

R'dam is idd een drama. Enigste aangename plaats is de dealer (aan het Toepad). ;)

Er is in de binnenstad niks wat ik niet op internet kan kopen, of in de aangrenzende steden Schiedam, Vlaardingen, Capelle of Delft. Alleen een stukje eten is wel lekker in het centrum, maar dan nog ga ik vaak naar Gouchos in Hillegersberg. Of op het Noordereiland, dan parkeer ik bij een vriend in de garage, die woont daar als hij niet in Spanje zit. Dealer aan het toepad is wel een goede idd.
 

andrehj

Forumguru
@andrehj, meerdere bronnen bevestigen het, waaronder de door @tha a aangehaalde "head of powertrains" Ik ben het met je eens dat het best opmerkelijk is dat Skoda deze bak mag plaatsen in de Kodiaq. Wellicht dat de compactheid ook heeft meegespeeld? Hij is namelijk kleiner als de tot nu toe gebruikte DSG 6 en 7 bakken. Ik heb werkelijk geen idee, maar ben er als potentiële koper wel blij mee :jaja:
Je hebt helemaal gelijk! In het filmpje bevestigt de "head of powertrains" inderdaad de komst van de DQ500. Maar hij zegt er wel expliciet bij dat deze bak in de diesels komt, welke bak er in de benzineuitvoeringen komt laat ie in het midden, maar daar verwacht ik deze bak niet.
Heb jij overigens een bron de afmetingen van de DQ500? (SSP document misschien?)? Want dat deze compacter is dan de DQ250 was ik nog nergens tegen gekomen. Volgens deze press release is de koppeling idd 8mm smaller dan die van de DQ250, maar over de rest van de bak vind ik niets.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

DoubleJ

Senior Member
Leuke auto hoor!
Interessant ook die derde zit rij! Zit die vast of is deze ook tijdelijk in de schuur te plaatsen? Levert weer extra ruimte op als het nodig zou zijn ;)
 

Noord26

Forumguru
Leuke auto hoor!
Interessant ook die derde zit rij! Zit die vast of is deze ook tijdelijk in de schuur te plaatsen? Levert weer extra ruimte op als het nodig zou zijn ;)
De 3e rij is optioneel. En klapt volledig weg in de vloer wanneer hij net nodig is.
 

DoubleJ

Senior Member
De 3e rij is optioneel. En klapt volledig weg in de vloer wanneer hij net nodig is.
Ja Dat weet ik, zou mooi zijn als de derde rij volledig uit de auto kan i.p.v. opgeklapt. Scheelt toch behoorlijk wat ruimte lijkt mij. Opgeklapt is ook handig hoor.
 

Bakkertje

Forumguru
Laadruimte voor de 5 zitter is 720 liter, voor de 7 zitter 600 (dacht ik)

Maar het scheelt wel degelijk. Als je wilt weten of de stoelen eruit kunnen zou je even moeten kijken bij de huidige Touran, ik ga ervan uit dat in de Kodiaq dezelfde stoelen komen.
 

EdK

Forumguru
Zover ik het heb kunnen zien zijn het geen stoelen zoals die in de RR en de Yeti achter worden gebruikt....
Mijn inziens een gemiste kans..... zou men in elke wagen moeten toepassen..
 
Bovenaan Onderaan