Dakdrager Octavia 3 Combi

micky

Forumguru
Gleuven volledig afgeplakt en nog steeds fluiten. Iemand nog tips? Heb ze ook naar voren en achteren geplaatst en geen verandering

Ik ben bang dat je dit niet gaat oplossen, de goedkopere prijs moet ergens vandaan komen, ik weet dat de duurdere merken de dragers echt in de windtunnel testen
 

serum

Senior Member
Hoogstwaarschijnlik veroorzaken de kleine ruimten tussen de dakrail en de bevestigingshaken dit probleem? Even een lapje stof ertussen drukken. Ik heb ze onlangs gebruikt om 20 pannenlatten van 450 en 8 balken van 450 te vervoeren, ik ben dolgelukkig met die dragers.
 

JeeJeeR

Actief lid
Ben benieuwd. Heb de kieren afgeplakt met ducktape. Morgen nogmaals testen. Pff, om gek van te worden!
 

JeroenV19

Nieuw lid
Heb er net een vakantie op zitten met deze dragers en ze voldoen voor mij prima. Zonder koffer fluiten ze bij mij als ik ongeveer 80 rij. Alleen met een beetje nattigheid gaan de kleine boutjes al snel een beetje roest vertonen. Maar dat mag geen naam hebben voor die prijs.
 
Ik heb gisteren mijn Thule dakdragers geplaatst, en ging vanmorgen fluitend naar mijn werk :-)
Deze dakdragers had ik nog van mijn vorige auto's ( Passat Variant ) en passen perfect.
Gekke is dat ik toen dat fluiten nooit hoorde, en nu wel...en heel duidelijk ook!
Heb een beetje het vermoeden dat het iets met afstand tussen de Thule dakdragers te maken heeft omdat de Octavia dakrail toch wat korter is, maar de steunen staan ook ongeveer 1,5 cm dichter bij elkaar per steun. Zou ook kunnen dat er nu bij de uiteinden wat ruimte is waardoor de stelsleuf voor fluiten zorgt?
Dus...........het fluiten ligt niet altijd persé aan de kwaliteit van de dakdragers. zou ook kwestie van afstellen, testen, afstellen, testen, afstellen, testen enz. kunnen zijn, en waarschijnlijk dicht maken stelsleuf.
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
De imperiaal van mijn bus fluit ook. Dat hebben we opgelost door er een ladder op te leggen.
De dakdragers van mijn vorige auto floten ook als er niks op zat. Dakkoffer erop en probleem weg.
Dus misschien is het met de dakdragers ook wel zo dat je er wat op moet hebben.
 

Desperado

Forumguru
Doe ik toch ook, is niks mis mee :deuk:
Maar alle gekheid op een stokje.....ik wil maar zeggen, als er iets op ligt is het probleem wss over.
 
Bovenaan Onderaan