Dakdrager Octavia 3 Combi

King Catan

Nieuw lid
Mijn O3 Combi 1.4 DSG wordt pas eind juni/begin juli afgeleverd. Toch maar alvast een paar Lidl-dragers
gaan halen. In Wijk bij Duurstede stonden zojuist nog ca. 9 paar dragers.
 
Ik ben op dit moment ook op zoek naar geschikte dakdragers. Ik ben uitgekomen op het (Amerikaanse) merk Whispbar. Heeft iemand hier ervaring mee? Deze zien er volgens mij verreweg het mooiste uit omdat ze een soort van tussen je dakrails vallen in plaats van erboven. De kosten zijn er ook naar, €220,-.
Ik zag dat Thule Wingbar Edge heeft. Deze ligt ook vrij laag maar toch nog wat hoger. De prijs is ongeveer gelijk...
 

isonic125

Actief lid
En niet te vergeten de breedte.
Ik ben ook nog op zoek maar de standaard breedte is niet genoeg.
Voor surfplank met daarnaast zeilentas.
Dus dan heb ik toch iets anders dan die van de Lidl nodig en kom ik ook uit op Thule oid.
 

JeeJeeR

Actief lid
Zojuist de beroemde Lidl dakdragers op de auto gezet. Alleen zit ik met het volgende: vanaf 60 km/u begint de boel te fluiten. Hebben daar meerdere last van? uploadfromtaptalk1401623804776.jpg uploadfromtaptalk1401623804776.jpg
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1401623814849.jpg
    uploadfromtaptalk1401623814849.jpg
    75,8 KB · Weergaven: 52

lugolux78

Forumguru
PS. Als je dak op kantelen zet heb je dan ook nog last? Wellicht niet leuk maar zou zo maar luchtstroom dusdanig aanpassen dat fluiten weg is.
Heb het trouwens een keer op mijn A4 gehad met de originele dakdragers. Dat was juist met de box erop. Box stond ietsjes scheef en dat veroorzaakte het irritante fluiten...
 

JeeJeeR

Actief lid
Nee, box er nog niet op gehad. Maar het zou natuurlijk ook niet moeten fluiten zonder box. Stel dat je met een fietsdrager oid wilt rijden. Zelf dacht ik eerst aan het fluiten door het kleine gaatje tussen dakrail en klem. Maar dichtgestopt en toch nog fluiten. Overigens heb ik geen panoramadak. Dus kan niet kantelen.
 

lugolux78

Forumguru
Hahah. Dan glimt je auto verrekte veel. Dacht een dakje te spotten.
Ik zal van de week ook even testen.
Benieuwd.
 

SNARFB

Senior Member
Zojuist de beroemde Lidl dakdragers op de auto gezet. Alleen zit ik met het volgende: vanaf 60 km/u begint de boel te fluiten. Hebben daar meerdere last van? Bekijk bijlage 27026 Bekijk bijlage 27026
Ik heb deze dakdragers ook gekocht en het viel mij gelijk op dat de gleuf aan onderkant van de aluminiumprofielen niet is afgedekt d.m.v. een strip (wat bij de duurdere modellen vaak wel het geval is). Dit is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van het gefluit. Als je deze gleuf met tape afdekt is het gefluit verleden tijd!!
 

SNARFB

Senior Member
Gleuf zit in het midden aan de onderkant over de gehele lengte van de drager. Maar zoals ik al schreef, tape erover en het is opgelost.
 

JeeJeeR

Actief lid
Gleuven volledig afgeplakt en nog steeds fluiten. Iemand nog tips? Heb ze ook naar voren en achteren geplaatst en geen verandering
 
Bovenaan Onderaan