Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

Joske

Forumguru
moet alleszins software-matig up to daten zijn dat het tenminste wel aangeeft wat het moet aangeven, wat nulletjes en eentjes plus een Volt signaal aanpassen en klaar is Kees..
 
Was vanochtend bij skodadealer in Gorinchem. Ze vertelden me dat ze dit samen met pon aan het onderzoeken zijn bij 1 van hun auto's. Ze wilden me met alle plezier even inlichten als het opgelost is. Niet elke dealer stuurt je dus het bos in. Denk dat we gewoon even geduld moeten hebben.
Ze waren trouwens pas kort op de hoogte van dit probleem en ondertussen ook bekend met alle berichten op dit forum hier over.
 

VWim

Forumguru
Dat klopt inderdaad, en vandaag het bericht gekregen dat het gevonden is. Mijn auto staat daar ter controle van dit probleem.

Ik moet alleen nog zelf vaststellen dat het probleem verholpen is.:D

Chapeau De Waal Gorinchem :thumbsup:
 

Canon-Eye

Forumguru
de laatste twee postings en ook al een paar eerdere gaan ineens over verbruik, daar is dit topic niet voor bedoeld.
Tsja, met "actieradius" in de topictitel schuur je al snel tegen het begrip verbruik aan, aangezien je dat toch ongeveer moet weten om zelf een realistische inschatting te kunnen maken hoe ver je nog kunt komen voordat je echt moet tanken. Beide begrippen zijn nu eenmaal nauw met elkaar verbonden.
Dus al dan niet bedoeld, kom je er bijna vanzelf op terecht... :pardon:
 

Joske

Forumguru
Dat klopt inderdaad, en vandaag het bericht gekregen dat het gevonden is. Mijn auto staat daar ter controle van dit probleem.

Ik moet alleen nog zelf vaststellen dat het probleem verholpen is.:D

Chapeau De Waal Gorinchem :thumbsup:
ze hebben je vlotter er uit gehaald en gelaten dan? :D

ben benieuwd naar hun oplossing hoor!
 

stradje

Actief lid
Dat klopt inderdaad, en vandaag het bericht gekregen dat het gevonden is. Mijn auto staat daar ter controle van dit probleem.

Ik moet alleen nog zelf vaststellen dat het probleem verholpen is.:D

Chapeau De Waal Gorinchem :thumbsup:
Ik ben benieuwd of ze dan ook in de 15% afwijking van het verbruik volgens BC en het werkelijk verbruik zijn gedoken. Lijkt me toch ook niet acceptabel voor een merk dat zichzelf serieus neemt.
 

Remakil

Forumguru
Ja, nog een verbruikstopic...

Ps... In mijn Seat Ibiza had ik ook een afwijking in het door bc berekende verbruik. Net als in mijn Fabia van 2006. Lijkt me een VAG iets, of een standaard item. Je moet het ook niet te sterieus nemen, maar als indicatie...

Net als je nav, ga hier linksaf... ;)
 
Ik heb nog nooit een auto gehad waarbij de bc de juiste cijfers aangaf... Dat is gewoon ouderwets rekenwerk. Gaat ook echt niets aan veranderen ben ik bang voor... :(
 

hephie

Lid
Bon, de dealers beginnen dan blijkbaar toch te accepteren dat er iets mis is, en ik zie hier en daar precies een paar mensen met een (mogelijke) oplossing voorbij komen.
Nog even afwachten, en degene die hun wagen voor dit probleem naar de garage hebben gebracht, hou ons, de andere leden, aub op de hoogte! :D

I don't get my hopes up, maar ik ben toch benieuwd als er nu echt een oplossing is voor het probleem!
 

VWim

Forumguru
Even een kort berichtje over wat men bij De Waal heeft gedaan. Vlotter is uitgebouwd en getest. Er zou iets fout zijn met de vlotter en daarom is deze vernieuwd. Het is nu even afwachten of dit de oplossing is. Daarover is men ook bij De Waal nog niet helemaal zeker. Als dit niet de oplossing is gaan ze zeker verder kijken. We gaan zien hoe het af gaat lopen, maar gezien de benadering van de dealer heb ik er wel vertrouwen in.
 

dorstvlegel

Actief lid
Bij mij is in overleg met pon als test het hele klokkenhuis vervangen, dus inclusief de brandstofmeter. Dit blijkt niet de oplossing te zijn
 

serum

Forumguru
Ik mis even de onderbouwing van je theorie en begrijp hem niet? Als diesel een hogere sm heeft, zal de vlotter hoger liggen op diesel (bij gebruik identieke vlotter). Hierdoor zal een diesel juist meer aangeven dan er daadwerkelijk inzit.

sm staat in dit geval los van het aanwezige volume, of er nu 100 of 1l in de tank zit, het vlotter zal constant evenveel liters afwijken.
 
Ik kijk niet naar de vlotter . Ff kijken hoe zeg ik dat . De volume om 1kg benzine te krijgen is meer als de volume diesel om 1kg te krijgen . Dus als de tank op benzine geijkt is zal er meer inhoud in de tank zitten om die zelfde zeg maar 50kg te krijgen dus als er diesel in zit is het volume lager en kom je te kort .
Hoop dat ik het nu goed uit uitgelegd heb ..
 
Bovenaan Onderaan