Bevestigen van H7 fitting xenon

Flit

Lid
Het verschilt per set hoe lang de kabels zijn. Onder de kap van een Octavia moet genoeg ruimte te vinden te zijn om ze deugdelijk aan beugeltjes op te hangen (meestal mee geleverd).
 

Flit

Lid
@Flit

rij jij een Mercedes of een Skoda? :D

mss jezelf even voorstellen in onze meet- en greet? vinden we wel leuk ;)

http://www.skodaforum.nl/forum/forums/meet-greet.33/

iets over jezelf als je dat wenst en iets over welke auto je rijdt met een fotootje bij mag altijd :thumbsup:

@Joske: als de Skoda op de stoep komt zal ik mijzelf wel even voorstellen. Het hangt er vanaf of de toekomstige proefrit in de nieuwste Skoda Superb gaat bevallen of niet. Een Mercedes is een andere kandidaat. Ligt er aan of het lagere prijskaartje van de Skoda zich kan weerhouden van de geweldig gebalanceerde onderstellen en afwerking van Mercedes.

Ik heb niet terug gelezen in de forum regels dat voorstellen verplicht of wenselijk is om eerlijk te zeggen toen ik ze doornam. Wellicht wordt het ook helemaal geen Superb in de nabije toekomst en dan zal ik ook waarschijnlijk mijzelf voor niets voorgesteld hebben.

Denk dat je beter dit via een PB-tje had moeten melden, nu gaat het erg off-topic?
 

Joske

Forumguru
@Flit

excuseer hoor... maarreuh even voor alle duidelijkheid: na je aanmelding hier op het forum heb jij een mail gekregen waarin staat dat het wenselijk is om jezelf eerst voor te stellen alvorens te beginnen posten op het forum.

Maar goed, gezien je reactie hoeft dat niet meer voor mij hoor, deze reactie voldoet alvast ruimschoots...
 

Flit

Lid
Huh, vanwaar die passief agressieve reactie? Ik heb helemaal geen mail gehad om mijzelf voor te stellen. Alleen een melding dat het wenselijk was om een avatar in te stellen. Wat dus gedaan is en waarop nu door jou als eerste gereageerd wordt. Omdat het schijnbaar wat af wijkt wat er gebruikelijk is als avatar. Ook hierover zie ik verder geen regeltjes die ik heb doorgelezen.

Ik heb nu ook even geen idee of ik tegen een moderator of een lid aan het typen ben. Dit verward mij. Of begrijp ik het gewoon niet goed?
 

Joske

Forumguru
Bij registratie verklaar je ook dat je je zult houden aan de huisregels van het forum.

http://www.skodaforum.nl/forum/i/skodaforum-nl-huisregels.11311/

1. Registratie
  • Het e-mail adres waarmee je registreert is niet voor andere bezoekers zichtbaar. Jouw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet aan derden verstrekt. Een uitzondering hierop is bij het overtreden van regel nr.3.
  • Het wordt erg op prijs gesteld als nieuwe leden zich eerst voorstellen in onze Meet & Greet voordat ze andere postings plaatsen.
  • Per gebruiker mag slechts 1 account worden aangemaakt. Het hebben van een 2e identiteit of het delen van één account met meerdere personen is niet toegestaan en zal worden gedetecteerd.
  • Bij het registreren en het plaatsen van berichten wordt jouw IP-adres gelogd.
  • Het registreren, puur en alleen om iets te posten in ons (ver)kooptopic, is niet de bedoeling. Postings die daar gedaan worden als 1e en enige posting zullen niet worden goedgekeurd, net zo lang to de poster elders op het forum heeft gepost en/of zich tenminste netjes heeft voorgesteld in het Meet & Greet topic.
  • Nickname aanpassingen: Dit is éénmalig mogelijk door een verzoek in te dienen bij Pasqual. Terug naar de oude naam is daarna ook niet meer mogelijk!

Ik heb het jou vriendelijk gevraagd, mijn 2e reactie was absoluut niet passief-agressief of wat dan ook. Maar ik verzin de regeltjes niet hoor, ik geef het alleen maar even mee.

Maar zoals ik al zei, het is duidelijk genoeg, dank u :thumbsup:
 

Flit

Lid
@Joske:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/hai.25928/

Als dat op prijs gesteld wordt zal ik dat even doen. Zie alleen niet in waarom een normaal lid er een ander lid daarop wijst als dat niet meteen gedaan wordt. Dat lijkt mij een zaak van moderators. Bovendien is het wenselijk en geen must, dus geen man overboord! Het komt niet als erg welkom over in ieder geval. Schrikt zelfs een beetje af.

Neemt niet weg dat ik die mail niet gehad heb om mij voor te stellen. Alleen een activeringslink?

On-topic zou ik zeggen. Voorbeeld vanuit andere fora?

Xenon in 4300 of 5000K zijn de juiste kleuren. Hogere Kelvin getallen wordt het al snel blauw of zelfs paars en verminderd de lichtopbrengst drastisch.
 
Laatst bewerkt:

GJ M

Forumguru
@Joske moet eerlijk zeggen dat ik destijds hier volgens mij ook geen mail hierover heb gehad. Ondanks dat wel nietjes voorgesteld.

@Flit Leden wijzen elkaar regelmatig op het meet&greep topic :jaja: :ot:

On topic:
@Rob Heb ze aan de koplamp unit bevestigd, zodat ik alsnog in 1 keer alles eruit kan halen mocht t nodig zijn. :thumbsup:
 

GJ M

Forumguru
Hier nog even plaatje bij het praatje (weet niet of het duidelijk te zien is?)
 

Bijlagen

  • 20150221_132631.jpeg
    20150221_132631.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 85
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
On topic:
@Rob Heb ze aan de koplamp unit bevestigd, zodat ik alsnog in 1 keer alles eruit kan halen mocht t nodig zijn.

das een handige tip! En die losse zwarte kastjes hangen vrij eronder ofzo?

Ik heb de ballast van de rechter koplamp tegen een zwart bakje aan gegespt en bij de linker koplamp aan een beugeltje tegen de binnenkant van het spatbord.. niet ideaal in ieder geval..
 
  • Leuk
Waarderingen: GJ M

Rob

Forumguru
Ik ben vandaag op visite in Mierlo, en zie niet echt de kans om onder de motorkap te duiken voor een foto
 

GJ M

Forumguru
Heb de ballast aan beide kanten met tie wrap aan de unit gemaakt. De draden van en naar de ballasten zijn bij mij niet super lang, die 'hangen' er los bij (uiteraard niet in de buurt van draaiende delen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
Hier nog even plaatje bij het praatje (weet niet of het duidelijk te zien is?)
Ziet er eigenlijk heel logisch uit en montage kan gewoon met koplampunit op de keukentafel! Ik heb allemachtig staan te prutsen onder de kap
 
  • Leuk
Waarderingen: GJ M

GJ M

Forumguru
Ziet er eigenlijk heel logisch uit en montage kan gewoon met koplampunit op de keukentafel! Ik heb allemachtig staan te prutsen onder de kap

Heb t inderdaad in alle rust op de keukentafel kunnen doen :jaja: Daarna alleen kabelboom aansluiten en klaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
Misschien pak ik het later deze week ook nog even zo aan.. was jij van jezelf zo slim of ook getipt door iemand?
 
  • Leuk
Waarderingen: GJ M

GJ M

Forumguru
Had op YouTube een voorbeeld gezien van een O2 pfl waarbij de ballast in de unit geplaatst werd. Leek mij niet ideaal ivm warmte enzo:nono:, daarna gaan denken en op dit idee gekomen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
uploadfromtaptalk1425141436067.jpg
ik was die perfecte verlichting helemaal zat! Niemand die naar me seint enzo...

Dan maar zo... Zien ze me tenminste helemaal niet
 

Rob

Forumguru
Alleen de ballasten opnieuw geplaatst, op jouw manier. De kabels heb ik voor de rubber dop laten hangen en met tiewraps beetje bij elkaar gebonden. Nu kan inderdaad de hele unit er gewoon uit zonder dat er van alles aan andere onderdelen vastgesnoerd zit
 
  • Leuk
Waarderingen: GJ M

Berry1912

Forumguru
Voordat ik aan de slag ga graag een paar tips.
Heb de kleine ballasten besteld en graag advies of ik deze buiten of binnen de koplamp moet monteren.
Binnen is makkelijk met uithalen koplamp maar ik ken de warmteontwikkeling niet. Graag gebruikers ervaring.
Dan de vraag of ik de accu moet losgooien bij montage, en als ik dat doe moet er dan weer wat gereset worden?
Verder las ik wat op dit forum in verband met plaatsen lampje, ik las dat er een zwarte streep zou komen in het lichtbeeld en dat je daarom de lamp moest draaien en een lipje verbuigen.
02 FL Greenline 2010.
 
Bovenaan Onderaan