Bevestigen van H7 fitting xenon

Rob

Forumguru
Bij het installeren van mijn H7 xenon set loop ik tegen iets onhandigs aan: Als ik de halogeenlamp eruit haal en de xenonlamp in het gat stop, is er geen klem meer om de xenonlamp op z'n plek te houden.. Die zit namelijk vast aan het stekkertje en die krijgt een andere functie ivm de canbus kabeltjes. De O2 fl heeft trouwens projectorlenzen.

In de O2 pfl zitten reflectoren en wordt het H7 lampje door een ijzeren klemmetje vastgezet. Dat ijzeren klemmetje zit niet aan de stekker en kan dus gewoon gebruikt worden.

Wie is hier ook tegenaan gelopen bij de O2 fl en hoe het beste op te lossen?

Voor de duidelijkheid: Ik heb de lampen wel even op een tijdelijke manier vastgezet ivm de afstelling en nee, het verblind niet. Een keurige set van Xenonlamp.nl, 35w 4300k, canbusproof.

Deze foto's illustreren hopelijk een beetje wat ik bedoel.
uploadfromtaptalk1424014789073.jpg
uploadfromtaptalk1424014845855.jpg
 

GJ M

Forumguru
Heb dezelfde gebruikt de @Noord26 ook voorstelt. Voordeel hiervan: kost niet veel, en wil je toch weer halogeen inbouwen kan je de originelen weer gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Jee13

Forumguru
@Octavia 1.2TSI DSG volgens mij moet je 1 lipje even plat knijpen, maar dat ze je snel genoeg als je metalen houdertje op je h7 schuift

hier foto van zaagsnede (is wat wazig, sorry)
IMG_7669.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
Ja ik zie de zaagsnede rechtsboven zitten.

Bedankt voor je moeite! Ik ga ermee aan de slag.
Ik zeg altijd maar zo: Als je iets niet kan visualiseren, kan je het ook niet realiseren ;) Nu kan ik het realiseren
 
Laatst bewerkt:

Rob

Forumguru
Voor zover ik kan nagaan is dit trouwens nog nooit eerder onder de aandacht geweest in alle ontelbare xenon topics... Toch een belangrijk puntje van de hele installatie, me dunkt!

Ik ben zeker de eerste prutser die het niet gelijk zelf snapt
 

Rob

Forumguru
De tering!! (of potjandikkie)

De eerste de beste die ik nog hoor zeggen dat xenon inbouwen 10 minuten werk is sla ik voor z'n kop

zojuist van 20.00u tot 22.30 bezig geweest... vooral het kwijtraken van de kabeltjes en gepruts met de fitting-adapters waren de boosdoeners.. De details vertel ik graag in geuren en kleuren met een nootje en een biertje bij een meeting
 
Laatst bewerkt:

Rob

Forumguru
Resultaat mag er trouwens zijn, dat wel. Zelfde strakke lichtbeeld/lichtlijn als de halogeen, geen enkele verstrooiing. 5000k 35w is mooi helder wit, geen blauwe gloed.

Door het moeizame proces ben ik niet toegekomen aan foto's maken before/during/after.
 

CDK

Forumguru
@Rob, wat heb je een korte naam.., Uhhhh wat heb je er lang over gedaan!! :deuk: geniet maar van het resultaat kerel, maar een praatje zonder plaatje dat kan echt niet!! ;) dus kom maar op met die foto's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
@Corne de Kluijver ja lekker kort he!
Ik heb echt geen enkele foto.. mijn humeur bereikte op een zeker moment een dieptepunt, evenals mijn rug trouwens. Foto's maken kwam niet meer in me op.

Ik zal vanmiddag nog even kijken.. Aan de stadslichtjes zie je nog enigszins hoe het was
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Flit

Lid
Ballasten is sterk aangeraden om buiten de koplampunit te houden ivm warmte. Als het goed is staat dat ook zo in de instructies en heb je een set met rubberen dop die aansluit op de originele rubberen dop, zodat alleen de nieuwe lamp in de vochtbestendige ruimte zit.
 

Rob

Forumguru
Heb ze buiten de unit een plek gegeven maar was knap lastig. Zal er proberen nog een foto van te maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Flit
Bovenaan Onderaan