Columbus Afbeeldingen in telefoonboek Octavia III

micky

Forumguru
Misschien helpt even je favorieten wissen en opnieuw selecteren, bij mijn blackberry werkte dat, bij mijn iPhone 5 zie ik er geen 1
 
It has to do with the Bluetooth protocol, I have a Nexus 5 and fixed it using this app..

Trial to check if it fixes it..
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.android_rsap.irmctest
Full version (1,50 EUR or so..)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.android_rsap.irmc

only catch so far for me I found that the app sometimes stops so on syncing the pictures are gone (when starting the app on Android again you can re-sync with the pictures re-appearing).
That seems to be the general fix for all Android devices.. since iPhone/Apple does not allow to tweak things like Bluetooth protocol etc. it remains a no-go for any iPhone unless Apple decides to fix it or VW/Skoda supports a different Bluetooth protocol.

Hello,
should this work for the nexus 5 to syn the contact pictures?

Thx
 
Ik zit ook nog steeds met dit probleem. Ik heb een Samsung Galaxy S3 en deze laat de helft van de foto's zien. Ik heb allerlei formaten geprobeerd, zonder resultaat. Het gekke is, dat de foto's steeds ontbreken bij dezelfde contacten. Ook al plaats ik een foto, die die bij een ander contact wel pakt, dan krijg ik bij dat contact geen foto.

Ik heb het in een andere Skoda Octavia uitgeprobeerd, met hetzelfde Amundsen systeem, en die gaf helemaal geen foto te zien.

Kan het systeem nu minder dan het lijkt te kunnen??
 
Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
Volgens mij moet je in de setup van het systeem wel aangeven dat je ook foto's wilt zien.
Kan zijn dat die uitstond met testen op andere amundsen.
Wat gebeurt er als je een nieuw contact maakt. Naam_2 bv. En daar een werkende foto aan koppelt.

ik zelf heb overigens nergens last van.
Gebruik sync me om automagisch foto's van FB en Linked in te koppelen aan mijn contacten.
En sommige doe ik met de hand vanuit hun WA foto. De overige komen van google+
Alle contacten met een foto op mijn telefoon zie ik ook op de columbus.
 
Ik heb al mijn foto's in Outlook en synchroniseer met de Samsung app Kies. Met een tweede foto is het: de ene wel, de andere niet.

Ik hoef niet op zoek naar een optie om foto's al dan niet te zien, want gezien het feit, dat ik de helft wel zie, kan ik concluderen, dat die optie wel aan staat.
 
Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
In je reactie zei:
Ik heb het in een andere Soka Octavia uitgeprobeerd, met hetzelfde Amundsen systeem, en die gaf helemaal geen foto te zien.

Kan dus zijn dat dit systeem de optie contactafbeeldingen uit stond.

qua adressen (navigatie via contactpersonen) heb ik slechte ervaring met outlook als deze op nederlands staat.
De nederlandse versie heeft namelijk andere benamingen en velden.

Gewoon als test zou ik even buiten outlook testen.
 
In je reactie zei:


Kan dus zijn dat dit systeem de optie contactafbeeldingen uit stond.

qua adressen (navigatie via contactpersonen) heb ik slechte ervaring met outlook als deze op nederlands staat.
De nederlandse versie heeft namelijk andere benamingen en velden.

Gewoon als test zou ik even buiten outlook testen.


Dat is interessant wat je zegt. Kun je mij iets nader verklaren waarmee jij wel de foto's laadt?
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij moet je in de setup van het systeem wel aangeven dat je ook foto's wilt zien.
Kan zijn dat die uitstond met testen op andere amundsen.
Wat gebeurt er als je een nieuw contact maakt. Naam_2 bv. En daar een werkende foto aan koppelt.

ik zelf heb overigens nergens last van.
Gebruik sync me om automagisch foto's van FB en Linked in te koppelen aan mijn contacten.
En sommige doe ik met de hand vanuit hun WA foto. De overige komen van google+
Alle contacten met een foto op mijn telefoon zie ik ook op de columbus.

Sync me is een android app. Voorheen deed mijn HTC dat zelf. Maar mijn One Plus One is niet zo slim.
Helaas kan Sync Me niet overweg met Whats App. Maar dat kan je zelf nog doen.

Sync me herkent dus namen/telefoonnummers en koppelt hun foto's van hun FB of LI profiel aan mijn contacten.
Sterker nog. als mensen in FB ook aan hebben staan dat ze zoekbaar zijn via 06 nummer. Dan hoef je niet eens vrienden met ze te zijn om alsnog hun foto in jouw contacten lijst te krijgen.

Het is jammer dat het niet kan syncen met de GAL van werk qua profiel foto's.
Maar op deze manier hebben voor mij de belangrijste mensen een profiel foto.
 
Ik heb "die andere Skoda" nog hier, dus ik ben er tussen de middag naar toe gelopen, want ik kon mij helemaal geen instelling herinneren mbt "Laat de foto's van de contactpersonen zien". En verdraaid, die mogelijkheid zit in deze Skoda wel en niet in mijn eigen auto. Kennelijk is de bug op deze wijze opgelost en mijn garage is niet in het bezit van de laatste updates.

Ik ben blij, dat ik nu 100% zeker weet, dat het - ook met Outlook - moet kunnen.

Maar ik zal zeker ook even kijken naar de andere Sync-mogelijkheden!
 

YUe59GMU-OA6

Actief lid
Ik zit ook nog steeds met dit probleem. Ik heb een Samsung Galaxy S3 en deze laat de helft van de foto's zien. Ik heb allerlei formaten geprobeerd, zonder resultaat. Het gekke is, dat de foto's steeds ontbreken bij dezelfde contacten. Ook al plaats ik een foto, die die bij een ander contact wel pakt, dan krijg ik bij dat contact geen foto.
Aangezien de helft van de foto's op de S3 wél tonen, kan het zijn dat bij de contacten waar het niet lukt, eerst de verschillende gekoppelde bronnen voor de contactpersoon, bijv. WhatApp, Skype, GMail, Viber en (meerdere) MS Exchange accounts moet worden ontkoppelt. Dan blijkt waarschijnlijk dat je wel een contactfoto ziet bij één van de accounts van die contactpersoon.

Contactgegevens en foto's kunnen door het koppelen gaan conflicteren, waardoor er een keuze tussen eigenschappen (zoals foto's) van verschillende accounts moet worden gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de helft van de foto's op de S3 wél tonen, kan het zijn dat bij de contacten waar het niet lukt, eerst de verschillende gekoppelde bronnen voor de contactpersoon, bijv. WhatApp, Skype, GMail, Viber en (meerdere) MS Exchange accounts moet worden ontkoppelt. Dan blijkt waarschijnlijk dat je wel een contactfoto ziet bij één van de accounts van die contactpersoon.

Contactgegevens en foto's kunnen door het koppelen gaan conflicteren, waardoor er een keuze tussen eigenschappen (zoals foto's) van verschillende accounts moet worden gemaakt.


Helaas bleek dit niet de oplossing.

Skoda zelf is niet erg behulpzaam. Eerst komt men met de suggestie, dat mijn Android-versie 3.3 te oud is. Ik schaf een Samsung A3 aan met Android 4.4 en nu heet het, dat de A3 niet wordt ondersteund. Het bos insturen heet dat.
 

tib888

Actief lid
foto's die gekoppeld zijn aan contacten die op de simkaart zij opgeslagen worden niet getoond.
 
Ik heb mijn hele telefoon leeg gehaald, alle contacten eruit, ook die van WhatsApp etc.

Eerst heb ik enkele contacten handmatig ingebracht en die waren te zien. Vervolgens weer leeggehaald en vanuit Outlook alle contactpersonen geimporteerd. Maar weer: de helft is te zien, de andere helft is niet te zien. Er is geen verschil in grootte van de plaatjes.
 

Joske

Forumguru
Iemand met een Iphone 6 die er al in geslaagd is de afbeeldingen van zijn contacten op de Columbus te toveren? Alle hulp is welkom, alvast bedankt :thumbsup:
 

Hans_RS

Forumguru
Op mijn Hoe-waa-weij komen de afbeeldingen van de contacten meestal van facebook (google contacten gekoppeld aan facebook-contacten). Nu soms hebben de google contacten zelf al een afbeelding (omdat mensen dat instellen, of omdat ik dat toewijs). En dàt werkt wel! Dus misschien werkt dat ook als work-around voor sommigen? Mijn HTC kon het jammer genoeg wel alle afbeeldingen doorsturen, mijn backup LG stuurt niks door.

Echt toestel afhankelijk dus...
 
Bovenaan Onderaan