Columbus Afbeeldingen in telefoonboek Octavia III

henriz

Forumguru
CJ-66, ik heb even voor je gekeken of inderdaad alle foto's zichtbaar zijn of dat sommige foto's niet zichtbaar zijn. (ik heb ook een Nokia Lumia 820).
Bij mij zijn alle foto's zichtbaar. Nou zegt dat weinig omdat al die foto's uit sociale media komen.

Om een paar favorieten ook foto's te geven, heb ik een paar bestaande foto's uit mijn camera-album aan een paar bestaande contacten gekoppeld. Die werden ook automatisch opgepakt door mijn Amundsen.
Het enige dat niet automatisch ging was een contact die al favoriet was. De foto op het hoofdscherm werd niet geüpdate. De foto was wel zichtbaar in de contactenlijst. Opnieuw toekennen als favoriet verscheen de foto ook op het hoofdscherm.

Bij mij werkt dus alles naar behoren. Als je wil dat ik een bepaalde combinatie uitprobeer laat het dan weten.
Als je bv een bepaalde foto wil uitproberen die bij jou niet werkt, stuur maar een PM.
 

henriz

Forumguru
Nailwood, In je Amundsen (vast ook Columbus) kun je het weergeven van foto's bij je contacten uitschakelen. Standaard zou die aan moeten zijn. Wanneer je systeem op Phone staat rechtsonder Setup. Het is de laatste optie.
 
Ik heb een Nokia lumia 620 die laat inderdaad foto's zien. Mijn iPhone 5 doet het niet. Heeft het met een instelling op de iPhone te maken? Is er iemand die het wel werkend heeft op de iPhone?
 

henriz

Forumguru
Op het Britse forum is eenzelfde topic geopend.
Conclusie daar:
Windows Phone: :thumbsup:
Android HTC, Samsung: :thumbsup:
Android Nexus: :thumbsdown:
IPhone: :thumbsdown:
Blackberry (was da?? ;) ) :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Badnews

Senior Member
Het heeft te maken met de bluetooth stack. Iphone heeft een beperkte ondersteuning.
Samsung heeft het redelijk op orde, goedkopere android toestellen weer niet.
De volledige stack is redelijk lastig, omdat de standaarden daar ook wat wazig worden, en licentie kost meer geld.
 

woutur

Lid
Mijn android Xiaomi Mi2-S doet het ook prima. Bij elk contact met een foto wordt deze getoond.
 

Fiek

Lid
Hallo allemaal,

Ik heb zelf een Sony Experia Z, maar krijg met geen mogelijkheid de foto's te zien. De optie staat wel aangevinkt in de instellingen.
 

Fiek

Lid
Hallo allemaal,

Ik heb zelf een Sony Experia Z, maar krijg met geen mogelijkheid de foto's te zien. De optie staat wel aangevinkt in de instellingen.
Iemand nog een idee? Ik heb me vastgebeten in dit verhaal ( het moet en zal werken idee:mad:), maar inmiddels ruim 3 uur tijd erin gestoken maar nada. Ik heb 2 telefoons geprobeerd:

- HTC HD2 met Android ROM van XDA developers (zakelijk)
- Sony Experia Z (prive)

De telefoonummers worden bij allebei de toestellen netjes gesynct, Alleen die **** afbeeldingen die worden maar niet gesynct.
 

Fiek

Lid
Hallo,

Ter info. Onderstaande site laat zien welke toestellen compatibel zijn met de infotainment systemen van VW ( en ik neem aan ook Skoda)
http://emosite.volkswagen.de/esn/tkl/


De Sony Experia Z staat vreemd genoeg wel tussen.
Ik heb het inmiddels op mijn zakelijke telefoon voor elkaar gekregen. Ik heb heb een custom rom geinstalleerd met android kitkat v 4.4 en de afbeeldingen worden netjes gesynchroniseerd. Voor de Sony Xperia komt er binnenkort een update naar v 4.3 en daar schijnt het wel te werken.
 

Fean

Forumguru
Samsung Galaxy S4 doet het niet op Columbus

Werkt dus niet..
Die Kontaktbilder aus dem Telefonbuch des Mobiltelefons werden auf dem Touchscreen des Infotainment-Systems angezeigt.
 
Laatst bewerkt:

Fiek

Lid
Net een update gedaan van android 4.2.2 naar 4.3 voor mijn Xperia Z en de afbeeldingen worden nu wel getoond op de columbus
 

JanB

Nieuw lid
It has to do with the Bluetooth protocol, I have a Nexus 5 and fixed it using this app..

Trial to check if it fixes it..
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.android_rsap.irmctest
Full version (1,50 EUR or so..)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.android_rsap.irmc

only catch so far for me I found that the app sometimes stops so on syncing the pictures are gone (when starting the app on Android again you can re-sync with the pictures re-appearing).
That seems to be the general fix for all Android devices.. since iPhone/Apple does not allow to tweak things like Bluetooth protocol etc. it remains a no-go for any iPhone unless Apple decides to fix it or VW/Skoda supports a different Bluetooth protocol.
 
Bovenaan Onderaan