Dagen handbak lijken geteld...

sitechris

Donateur
Terug ontopic. Wat ik jammer vind aan de moderne handbak is dat steeds meer merken de automatische tussengasfunctie inbouwen. Voor heel veel bestuurders een uitkomst, maar dat haalt voor mij de lol weg van het schakelen. NIets mooier imo dan volledig vloeiend en schokvrij (dus tussengas!) van 6 naar 3 te gaan, zonder een versnelling over te slaan. Met automatisch tussengas wordt een groot deel van de lol weggenomen. Dan hoeft het voor mij niet meer.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Vandaag voor het eerst eens even de S stand na aanpassing geprobeerd op een toerit naar de snelweg. Trekt lekker door, bij ietsje meer toeren dan in D en het leukste is, geen enkele noodzaak om "gas te liften". Trekt gewoon in één ruk lekker door. Ook top dus.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja idd, die schakelt nu iets eerder op en is daardoor veel prettiger of ik zou zelfs zeggen nu ook praktisch bruikbaar. In standaard sw wordt er onnodig lang doorgetrokken
 

Captain Hook

Forumguru
En nog steeds is het een groot raadsel hoe iemand het überhaupt voor elkaar krijgt om zonder te remmen, hellingen van een aanzienlijk percentage, naar beneden toe, zonder desastreus malheur voor zichzelf, anderen en de omgeving, te volbrengen... :koffie: Al dan niet in een automobiel met handbak of ene automagische versnellingsinstallatie.

En neen, een sleepanker betekent een diepe voor in het asfalt; m.a.w.:
ongeschikt.jpg
 

Tallguy

Forumguru
MODBREAK : Willen de heren (en jullie weten wie ik hiermee bedoel) het in het vervolg netjes houden? Ik krijg de ene na de andere topicreport waarbij de één over de ander loopt te klagen, maar ondertussen zelf hetzelfde gedrag vertoont. Ik wil niet mijn tijd daaraan verdoen.
Dus...hou het netjes aub! Bij de eerstvolgende keer dat het weer mis gaat krijgen jullie een waarschuwing aan je broek.

En nu weer ontopic

Oh ja....thx @Corné de Kluijver dat ik nog even moest opschonen. De Cillit-Bang erbij gehaald met een sponsje...en voilá! weg is alle rommel :maakmegek:
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Terug ontopic. Wat ik jammer vind aan de moderne handbak is dat steeds meer merken de automatische tussengasfunctie inbouwen.

Je bedoelt dat bij het het op laten komen van de koppeling (na het overschakelen) de auto vanzelf het corresponderende toerental bijregelt, of bedoel je iets anders?
 

B.Stuurder

Forumguru
Dure hobby, zo'n DSG. Het differentieel zit geïntegreerd in de DSG, het lager van de linker aandrijfas bromt bij mij. Dus ik dacht, lager vervangen. Niet dus, complete nieuwe DSG moet er in, inclusief koppeling en differentieel dus.
Kosten: € 5.000....:nailbiting:
 

dirkie996

Forumguru
Dure hobby, zo'n DSG. Het differentieel zit geïntegreerd in de DSG, het lager van de linker aandrijfas bromt bij mij. Dus ik dacht, lager vervangen. Niet dus, complete nieuwe DSG moet er in, inclusief koppeling en differentieel dus.
Kosten: € 5.000....:nailbiting:
Geval garantie?
Die 1.8 is veel te sterk voor ‘n dsg7;)
 

B.Stuurder

Forumguru
En kost dat bij de DSG dokter in Varsseveld ook zoveel??
Lagers kunnen stukgaan, en horen dus (min of meer) eenvoudig vervangen kunnen worden.
Natuurlijk kan dat wel vervangen worden, maar in dit geval via de verzekering zeggen ze gewoon, doe er maar een hele nieuwe bak in.

Al schrok de dealer ook van het bedrag. De expert moet nog kijken, maar we zullen zien.
 

Fabia 123

Forumguru
Er zijn steeds meer auto's te koop met automaat die je ook handmatig kunt schakelen vaak zonder koppelen. Een soort tussenvorm. Wie heeft daar ervaring mee?
En hoe is die ervaring?.
 
Bovenaan Onderaan