Dagen handbak lijken geteld...

Rosinfield

† In Memoriam
Maar om daarbij te stoppen moet je toch al snel van vol gas af? Zelfs ik ;)
Toegegeven, als ik tot 120 door trek, lift ik wel even tegen het eind om te laten doorschakelen.
Maar zoals gezegd iets dat ik eigenlijk zelden doe in S. Dus ik kan het mis hebben
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , met de stage 1 blijven we eerst een paar seconde ter plaatse trappelen om dan idd dan snel aan de max snelheid te zitten. Hoge snelheden zijn niet het doel, de verbluffende versnelling echter wel (hoe kort deze dan ook mogen zijn) ;)
 

Karolina

Forumguru
Ik heb het ook niet over heuvels (zoals op de Autobahn), maar echte bergen. :jaja:
Stijgingspercentages van 15% of meer. Dat gaat je echt niet lukken hoor. Haarspeldbochten om de 50m, met daartussen verticale bochten van 18%.

Heb je post#84 gelezen, meneer Hook? Daar zie je dat ik ook in CH ben!!
 

Japanese Power

Donateur
Wil je een lekker steile officiële route rijden, pak dan eens de Griesalp in het Kiental in CH. 28%. Jarenlang met de auto gedaan. Paar jaar geleden met de MTB gedaan. Omhoog was bizar pittig, omlaag gevaarlijk hard. Dat is pas een leuke klim/afdaling ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zelfs in de 2 moet je met een dsg bijremmen als het steil omlaag gaat met bochten. Ik neem aan dat ik niet de enige ben met die ervaring
 

Captain Hook

Forumguru
Heb je post#84 gelezen, meneer Hook? Daar zie je dat ik ook in CH ben!!
En wil jij beweren dat je zonder te remmen hellingspercentages van 15% en meer, naar beneden, rijdt? :wavecry:
Volgens mij doe je dat slechts één keer; RIP.

Wil je een lekker steile officiële route rijden, pak dan eens de Griesalp in het Kiental in CH. 28%. Jarenlang met de auto gedaan. Paar jaar geleden met de MTB gedaan. Omhoog was bizar pittig, omlaag gevaarlijk hard. Dat is pas een leuke klim/afdaling ;)
Idd, mooi voorbeeld!
ein-mercedes-vario-818d-postauto-107888.jpg


De Hirschbichlpass tussen Oostenrijk en Duitsland, is ook een 'leuke':
https://de.wikipedia.org/wiki/Hirschbichl_(Pass)
IMG_4507.JPG


Allemaal prachtige testroutes om de degelijkheid van je koppeling te testen; zowel met een handbak, alsmede met een DSG. :jaja: Oh ja, en dan maar hopen dat je remmen wel werken...
 

Captain Hook

Forumguru
@Karolina: Precies zoals de anderen, o.a. @MarcoO2 en @Rosinfield ook al aangeven. Het is gewoon fysiek onmogelijk om op de beschreven trajecten (bergpassen met haardspeldbochten) zonder te remmen, levend, laat staan heelhuids beneden aan te komen.
Dus:
  • waarom je zo verhit reageert op een natuurkundig gegeven is mij volkomen onduidelijk. :shocked:
  • of er is sprake van een misverstand en jij rijdt in een heel bijzondere auto die zoiets wel mogelijk maakt. :pieker: Dan ben ik heel benieuwd, en met mij vele anderen, hoe je zoiets voor elkaar krijgt. Zelfs voertuigen uitgerust met een Voith Retarder hebben nog wel eens de mechanische remmen nodig.
BTW: RIP betekent niets meer en niets minder dan Requiescat In Pace . Moge hij/zij in vrede rusten.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan