Update Columbus 2016/2017?

Pendragon

Forumguru
Nee nog geen firmware gezien. Apparaat werkt ook prima en nieuwe functionaliteit zal er wel niet komen.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
 

Frank C

Forumguru
Merci. Idd Navi werkt nu prima, maar zou leuk zijn wanneer je bv poi meldingen kunt instellen of het Eco-menu kunt gebruiken.
 

Frenkie

Forumguru
Inderdaad ambetante limiet, maar die limiet is enkel als je de leidjes wil importeren, dus als er muziek op je usb stick staat dan kan je dat gewoon afspelen, nee?
Nee, dit is niet zo. Ik heb het puur over de database die wordt aangemaakt op het moment dat het systeem de SD kaart gaat lezen. Na 10000 bestanden geeft het systeem maximum bereikt, en dan kun je de rest van de bestanden ook niet eens zien. Ik ervaar dit ook wel als redelijk storend, aangezien je dan bepaalde muziek niet eens kunt afspelen dat wel op de kaart staat.

Overigens zag ik zojuist in de update portal dat de 2016/2017 update nu ook voor Skoda officieel beschikbaar is.
 

davey400

Nieuw lid
Overigens zag ik zojuist in de update portal dat de 2016/2017 update nu ook voor Skoda officieel beschikbaar is.
Hm.
Ik vraag het me af. De tekst is aangepast, de download is echter 'ECE 2016'. Volgens mij is dat nog de oude.
(nieuwe tekst op site: 'The last update was in June 2016, the next update is scheduled for November 2016.')

De update van de VW site doet het hier prima, al valt de actualiteit van de kaarten nog steeds tegen.

Dat het werkt is niet vreemd; in de Mib2\NavDB\mapStyles_eu\0\default kun je verschillende customzations vinden voor de verschillende merken, naast Skoda staat er ook VW, Audi, Seat, Porsche en Bentley(!?). Je kunt de details van de merken vinden door de iso's in de verschillende folders te mounten.

Wellicht nog eens een keer stoeien met die bestanden en andere styles (Bentley! ;) ) proberen te laden, in dat geval zal ook het bestand hashes.txt in bovengenoemde folder aangepast moeten worden, neem ik aan. Iemand al mee zitten spelen?
 

Frenkie

Forumguru
Hmm, geeft inderdaad P134 aan. Zou P153 moeten zijn.
Wel raar dat er dan bij staat dat de laatste update van Juni 2016 was.
 
Smerig bedoel je, ze proberen zichzelf in te dekken, want bij de verkoop van de Columbus werd beloofd van twee updates per jaar te hebben, dus nu doen ze alsof het upgedate is...(terwijl de kaart eigenlijk van january 2015 zijn -> teleatlas September 2014)

Dus die kaarten zijn binnenkort 2 jaar oud...

Klachten kan je hier sturen:
info@skoda.nl

Als je geen klacht indiend dan denken ze dat klanten het zich toch niet aantrekken en dan doen ze het volgend jaar weer...door klacht in te dienen kunnen we onze stem laten horen, dat updates wel iets zeer belangrijk is!
 
Laatst bewerkt:

Ed13

Ex-lid
Net met Skoda gechat maar die begrijpen er niets van ze gaan het uitzoeken zeggen ze krijg nog bericht ( lekkere smoes ).
 

Ed13

Ex-lid
Dat zal er wel niet van komen want een paar weken geleden kreeg ik hetzelfde te horen, geen reaktie van Skoda.
 
Wel nogal teleurstellend, je koopt een skoda superb met de laatste cutting edge Columbus, waar dan kaarten op staan van september 2014 ... en dat gaat dan blijkbaar zo blijven tot het einde van dit jaar...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

davey400

Nieuw lid
Wel nogal teleurstellend, je koopt een skoda superb met de laatste cutting edge Columbus, waar dan kaarten op staan van september 2014 ... en dat gaat dan blijkbaar zo blijven tot het einde van dit jaar...
'Nogal teleurstellend' vind ik nogal een understatement; als je probeert te berekenen wat de Columbus kost is het genant om te constateren dat het systeem qua navigatie inferieur is aan een TomTom van €300,- en de aanwezigheid van een dataverbinding compleet wordt genegeerd als het om verkeersinformatie gaat.

Ook ik heb er maar eens een mail naar Skoda aan gewaagd.
 

RefleCs

Forumguru
Ik zal ze voor de vorm ook mailen. Maar wat blij met de update.

Sent from my VF-895N using Tapatalk
 

pfe83

Senior Member
Iemand al een reactie gekregen van Skoda, ik zie dat veel mensen de vraag gesteld hebben? Ik heb de vraag vandaag bij mijn dealer gesteld, ben benieuwd naar de reactie. Ik vind het erg raar dat ze onder de naam van een update gewoon dezelfde versie aanbieden. Heb nu zoals vele anderen de VW versie gedownload, dat schijnt ook te werken.
 

davey400

Nieuw lid
Ik heb een tijdje geleden al een antwoord gehad:

From:
ŠKODA Customer Care [mailto:info@skoda.nl]
Sent: Friday, 8 July, 2016 11:59
To: ...
Subject: Re: Update navigatie


Geachte heer ...,

Hartelijk dank voor uw e-mail over de navigatie update voor uw ŠKODA Superb.

Allereerst wil ik u feliciteren met de aankoop van uw ŠKODA Superb met kenteken AA-000-A.

Wat spijtig te vernemen dat er verwarring ontstaat, met betrekking tot de beschikbaarheid van de nieuwe navigatie update, doordat er een wijziging op de ŠKODA website heeft plaatsgevonden. Daarnaast geeft u aan geen vertrouwen te hebben in uw navigatiesysteem. Erg spijtig dat u dit zo ervaart. Ik begrijp uiteraard dat u hier graag meer duidelijkheid over wenst. Goed dat u dit kenbaar maakt.

Graag wil ik u hierbij aangeven dat enkel de verwachte beschikbaarheidsdatum is gewijzigd naar november 2016. Er heeft in juni geen nieuwe update plaatsgevonden.

Ik wil u hierbij graag informeren over het update proces van den navigatiekaarten. ŠKODA werkt met een navigatie leverancier, deze past de wegenkaarten aan naar aanleiding van de wijzigingen die zij door hebben gekregen. Zij krijgen deze wijzigingen door van verschillende bronnen. Eén keer per jaar wordt er een nieuwe kaart gemaakt, met alle doorgekregen wijzigingen. Het kan voorkomen dat een wijziging niet is doorgeven, waardoor deze niet verwerkt is in de nieuwe wegenkaart door de navigatie leverancier.

Daarna wordt het kaartmateriaal aangeleverd aan ŠKODA. ŠKODA verwerkt dit kaartmateriaal als onderdeel van de gehele navigatie update. Naast het kaartmateriaal betreft de update ook vele andere zaken, zoals Points of interest, Restaurants en hotels. Tevens voert de fabriek vele kwalitatieve controles uit op de data en moet het vertaald worden, waardoor de doorlooptijd voor de productie van een nieuwe update langer duurt. Dit kan veroorzaken dat op het moment van aanschaf niet alle nieuwe wegen erop staan.

Ik wens u vele veilige kilometers en een prettig weekend toe.

Met vriendelijke groet,

Natasja Cengiz
ŠKODA Klantenservice


----------------------------------
Het bericht, dat wij van u hebben ontvangen:


Beste,


In mijn nog best nieuwe Skoda Superb zit een best wel duur navigatiesysteem waar ik nog steeds niet op kan vertrouwen. Tot nu toe was de zoethouder dat er in juni 2016 een grote update zou komen. Heel juni bleef elk teken van wijziging uit, maar nu is op de update-site de tekst aangepast, de download is echter nog steeds versie 'ECE 2016'. Het lijkt er op dat dit dezelfde verouderde versie is die al op het systeem stond.


De nieuwe tekst op site luidt: 'The last update was in June 2016, the next update is scheduled for November 2016.'; volgens mij klopt dit dus niet.


Graag uw verheldering.


Vriendelijke groet,
...
 
Laatst bewerkt:

pfe83

Senior Member
Ik heb een tijdje geleden al een antwoord gehad:

"
Graag wil ik u hierbij aangeven dat enkel de verwachte beschikbaarheidsdatum is gewijzigd naar november 2016. Er heeft in juni geen nieuwe update plaatsgevonden."

"De nieuwe tekst op site luidt: 'The last update was in June 2016, the next update is scheduled for November 2016.'; volgens mij klopt dit dus niet."


...

Bedankt voor je reactie. Raar dat in de reactie de tekst op de Skoda website tegen word gesproken, terwijl je daar nog om vroeg in je mail.
 
Bovenaan Onderaan