Update Columbus 2016/2017?

henry1st

Nieuw lid
Hopelijk zit ik hier op de juiste pagina? Weet iemand of er een nieuwe update van de Columbus beschikbaar is? Ik heb gisteren deze update gedownload: P134_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.15.ZIP, maar heb de indruk dat ik deze al heb (in het menu van mijn navigatiesysteem staat: ...MF0134 ECE 2016).

Ik schrijf dit ook, omdat eerder op de navigatiepagina van de software: http://updateportal.skoda-auto.com/nl-NL/Updates stond dat in mei de nieuwste update beschikbaar is. Nu in juni staat er opeens "
  • Further update of GPS data will be in November
maar ik vind geen nieuwe software. Weet iemand hoe dit zit en of er binnenkort toch een nieuwe update verschijnt?
 

henry1st

Nieuw lid
Sorry, was mijn eerste keer. Ik heb de tekst verplaatst naar dit forum. Het lukt me alleen niet om daar een nieuwe topic mee te starten.
 

henry1st

Nieuw lid
Dank! Helaas staat er bij Skoda nog steeds:
  • Further update of GPS data will be in November
Kan ik die VW-software ook downloaden en installeren?
 

Frenkie

Forumguru
6,0GB binnen van de 22,9GB. Straks even uitpakken op usb stick en onderweg naar huis testen.
 

RefleCs

Forumguru
Alles binnen en uitgepakt ;) Straks updaten.

Op het duitse forum is nu ook te lezen dat in de komende dagen de officiele update ook via de Skoda site beschikbaar zal komen.
 

RB66

Nieuw lid
het is mij helaas nog niet gelukt met het 'volkswagen' bestand. Wel uitgepakt op SD kaart gezet, maar de Columbus zegt dat de bestanden niet geschikt zijn. Bij het plaatsen van de SD kaart geeft hij overigens wel de melding dat er een software update geplaatst is.
Op de SD kaart verschijnt overigens steeds het bestand WMPinfo.xml Dit wordt of door windows of door de Columbus steeds weer teruggezet (ook na verwijderen). Ik hoor graag van @RefleCs of het hem wel is gelukt!
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb gisteren de columbus keurig geupdate met de VW files en een 32Gb USB stick. De update loopt vanaf USB stick ongeveer 40 minuten. (dat kwam mooi uit want het regende pijpestelen toen ik aankwam bij de BSO om de kinderen op te halen :tongue: die update was een mooie smoes om de auto nog niet uit te hoeven)
 
Laatst bewerkt:

Frenkie

Forumguru
Mij is het gisteren ook gelukt met de VW files en een USB stick van 32 GB. Echter duurde het bij mij maar iets meer dan 30 minuten. Moest toen ik thuiskwam vrouwtje nog even een berichtje sturen dat ik nog 3 minuten in de auto bleef zitten. Had minder files onderweg dan verwacht :)
 

Tol

Lid
Onbegrijpelijk weer!!! Vorig jaar stond de nieuwe A4 richting Bergen op er niet op terwijl deze er al tijdje lag en nu staat op de laatste update 2016/2017 het nieuwe stuk A4 vanaf Vlaardingen er nog niet op.
 

Bijlagen

  • a4.PNG
    a4.PNG
    1,9 MB · Weergaven: 117

Spoetnik

Forumguru
Onbegrijpelijk weer!!! Vorig jaar stond de nieuwe A4 richting Bergen op er niet op terwijl deze er al tijdje lag en nu staat op de laatste update 2016/2017 het nieuwe stuk A4 vanaf Vlaardingen er nog niet op.


Data van januari 2016. Daar doen veel automerken een moord voor. In januari 2016 waren de lijnen van dat stuk A4 nog niet eens opgedroogd.
 

Tol

Lid
Je zal wel gelijk hebben maar de ontwikkeling liep al veel langer. Had het gehoopt.

Die naar bergen op zoom had wel meer tijd volgens mij.

Jammer. Dan maar eventjes wachten tot november.
 

Spoetnik

Forumguru
Hoe was het ook al weer. Uitpakken met Winrar. Dan hou ik onderstaande bestandjes over. Op SD card zetten en dan laten updaten?

upload_2016-6-16_21-12-55.png
 

Bijlagen

  • upload_2016-6-16_21-11-13.png
    upload_2016-6-16_21-11-13.png
    106,7 KB · Weergaven: 65

Spoetnik

Forumguru
Had ze op een Externe hard disk gezet maar dat krijg ik niet aan de praat. Van het weekend maar via een SD card proberen.
 
Bovenaan Onderaan