Update Columbus 2016/2017?

RB66

Nieuw lid
Het is mij met een SD kaart uiteindelijk toch ook gelukt. Het bleek dat er nogal wat verborgen bestanden op stonden die eerst (met een apart programma) verwijderd moesten worden (komt door MAC OS X, via een volkswagen forum uitgevonden).
 

ManeBrane

Forumguru
Update prima geslaagd ECE 2016/2017 is geïnstalleerd! Nu alleen nog kijken welke updates er zijn doorgevoerd. Wordt dit niet ergens bijgehouden?
 
als je de vw update installeerd op skoda columbus,verander je dan niets aan het systeem?

of krijg je misschien dan ook de extra features die vw gebrukers hebben zoals de live traffic optie?

ik vraag mij trouwens ook af of er geen changelog bestaat, ik zou graag poialerts willen,zoals in de amundsun, dan kan k radar alerts instellen
 

henry1st

Nieuw lid
Ik maakte vandaag een afspraak voor een grote beurt voor mijn Skoda bij mijn Skodadealer; zij raadden mij af om de VW-update te plaatsen in de Columbus. Ze wisten niet of je daarmee het systeem onklaar zou maken. Geen idee of het écht niet kan :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

hemi24

Forumguru
Ik maakte vandaag een afspraak voor een grote beurt voor mijn Skoda bij mijn Skodadealer; zij raadden mij af om de VW-update te plaatsen in de Columbus. Ze wisten niet of je daarmee het systeem onklaar zou maken. Geen idee of het écht niet kan :(

En wederom een dealer die geen kennis van zaken heeft...

Navigatiebestanden zijn identiek voor de Seat's, Skoda's en VW's (en sommige Audi's). Was trouwens bij de oude Columbus/RNS510 ook al het geval...

Voorbeeld de Amundsen MIB1:
Het systeem bepaald zelf welke map met dat hij gebruikt:
Map 1 Audi
Map 2 VW
Map 3 Skoda
Map 4 Seat

Zo heeft Audi een totaal afwijkende layout én andere POI categorien; kennen Seat en Skoda geen lucht boven de horizon; en is de roos van Seat blauw i.p.v. rood bij Skoda en VW...

De laatste kun je door kopiëren vanuit de Seat map heel eenvoudig veranderen...
 

Ed13

Ex-lid
Ik maakte vandaag een afspraak voor een grote beurt voor mijn Skoda bij mijn Skodadealer; zij raadden mij af om de VW-update te plaatsen in de Columbus. Ze wisten niet of je daarmee het systeem onklaar zou maken. Geen idee of het écht niet kan :(

Werkt perfect de update van volkswagen.
 
Niet naar gezocht, maar de kruising bij Waalwijk A59 naar Tilburg N261 heeft nu de nieuwe situatie.
De nieuwe rotonde bij koningslust tussen Maasbree en Panningen is nog niet aangepast, dat nog steeds de oude situatie.
 

henry1st

Nieuw lid
Ik heb het geprobeerd en mijn navigatie-update is vlekkeloos verlopen :)! Voor wie dit wil gebruiken, heb ik een documentje gemaakt en meegestuurd. Hierin vind je hoe je bij de Columbus (versie 2015) de navigatiesoftware updatet.
 

Bijlagen

  • Updaten navigatiesoftware Skoda.pdf
    271,6 KB · Weergaven: 117
Ik heb het geprobeerd en mijn navigatie-update is vlekkeloos verlopen :)! Voor wie dit wil gebruiken, heb ik een documentje gemaakt en meegestuurd. Hierin vind je hoe je bij de Columbus (versie 2015) de navigatiesoftware updatet.


motor starten? is helemaal niet nodig :stop:.

1) instappen
2) radio aanzetten door op de aan/uit knop te drukken
3) SD-kaart in kaarthouder Skoda stoppen
4) update starten
5) uitstappen
6) auto afsluiten (de update gaat gewoon door totdat de radio zichzelf na ca 1 uur uit zet)
7) na dat uurtje de auto weer instappen
8) radio aanzetten een de navigatie opstarten
9) de update gaat dan vanzelf verder vanaf het punt waar deze gestopt is
10) stap 7,8,9 evt. nogmaals herhalen.
11) update verifieren door het versienummer van de kaart te controleren
12) dat is alles :jaja:
 
Ik heb officiel nieuws van skoda ontvangen, ze zitten met een Bug, de ECE 2017 word overgeslagen en de volgende map update is pas voorzien voor het late einde van dit jaar:

Dear Sébastien, unfortunately we don't have good new for you. Navigation maps for Columbus will not be available until the end of the year. We have discovered a bug, its fixing will take an extended period of time. Which means this update will be skipped. Regards ŠKODA
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

RefleCs

Forumguru
Hmm dan ben ik benieuwd welke bug dat dan is want de VW kaarten werken bugloos. Ik heb in ieder geval nog geen issues ondervonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13
Hmm dan ben ik benieuwd welke bug dat dan is want de VW kaarten werken bugloos. Ik heb in ieder geval nog geen issues ondervonden.

Ja dat heb ik hun ook gezegd...

Ik vind het erg eigenlijk dat ze dit niet op hun website schreven...

ECE 2016 zijn de maps van Januari 2015, die zijn dus nu al 18 maand oud

Ik zal dan maar die van VW downloaden...klopt het dat het deze link is voor columbus?
http://vw.download.navigation.com/a...High2_Single_File_EU/P153_N60S5MIBH3_EU_NT.7z
 

hemi24

Forumguru
Ik heb officiel nieuws van skoda ontvangen, ze zitten met een Bug, de ECE 2017 word overgeslagen en de volgende map update is pas voorzien voor het late einde van dit jaar:

Dear Sébastien, unfortunately we don't have good new for you. Navigation maps for Columbus will not be available until the end of the year. We have discovered a bug, its fixing will take an extended period of time. Which means this update will be skipped. Regards ŠKODA

Ik lees het net iets anders...

Ze zitten nu met een probleempje en de ECE 2016/2017 wordt overgeslagen, zodat je in november de ECE 2017 kunt downloaden...
 
Ik lees het net iets anders...

Ze zitten nu met een probleempje en de ECE 2016/2017 wordt overgeslagen, zodat je in november de ECE 2017 kunt downloaden...
Hoe dan ook, dat betekend dat we tegen november 2016 met maps zitten die al twee jaar oud zijn, namelijk van Januari 2015...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13
Bovenaan Onderaan