Update Columbus 2016/2017?

ertromp

Forumguru
Mensen let op met de vw update, ik heb intussen een BUG ontdekt :(

Mijn DAB radio logos zijn voor 70% leeg :(

Ik heb Skoda gebeld en ze hebben mij laten weten dat het niet onder garantie valt omdat ik de VW update geinstalleerd heb... dus nu vragen ze 270 euro voor de vorige firmware terug te zetten :(

Bovendien weten ze niet of ze gaan kunnen restoren omdat de VW update blijkbaar specifieke geheugen porties overschreven heeft waar skoda zijn restore configuration opslaagd :(

ps: dat antwoord van skoda klopt toch langs geen kanten, waarom heeft vw dan wel twee keer per jaar udpates? In de marketing folders staat toch dat wij skoda gebruikers ook 2 keer per jaar updates gingen krijgen?
Maar is je "BUG" nu opgelost?
 

Rallye

Forumguru
Mensen let op met de vw update, ik heb intussen een BUG ontdekt :(

Mijn DAB radio logos zijn voor 70% leeg :(

Ik heb Skoda gebeld en ze hebben mij laten weten dat het niet onder garantie valt omdat ik de VW update geinstalleerd heb... dus nu vragen ze 270 euro voor de vorige firmware terug te zetten :(

Bovendien weten ze niet of ze gaan kunnen restoren omdat de VW update blijkbaar specifieke geheugen porties overschreven heeft waar skoda zijn restore configuration opslaagd :(

ps: dat antwoord van skoda klopt toch langs geen kanten, waarom heeft vw dan wel twee keer per jaar udpates? In de marketing folders staat toch dat wij skoda gebruikers ook 2 keer per jaar updates gingen krijgen?

Wel vreemd. Je hebt namelijk geen firmware geüpdatet, maar kaarten...... Heb je al geprobeerd de logo's terug te zetten?
 

Isokees

Nieuw lid
Mensen let op met de vw update, ik heb intussen een BUG ontdekt :(

Mijn DAB radio logos zijn voor 70% leeg :(

Ik heb Skoda gebeld en ze hebben mij laten weten dat het niet onder garantie valt omdat ik de VW update geinstalleerd heb... dus nu vragen ze 270 euro voor de vorige firmware terug te zetten :(

Bovendien weten ze niet of ze gaan kunnen restoren omdat de VW update blijkbaar specifieke geheugen porties overschreven heeft waar skoda zijn restore configuration opslaagd :(

ps: dat antwoord van skoda klopt toch langs geen kanten, waarom heeft vw dan wel twee keer per jaar udpates? In de marketing folders staat toch dat wij skoda gebruikers ook 2 keer per jaar updates gingen krijgen?


Ik heb het zelfde alleen ik heb mn kaarten geupdate via skoda dus dat het aan de VW update ligt is flauwekul.
Zie http://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-mib-columbus-topic-new-columbus.21297/page-55 waar ik mn update vandaan had gehaald.
Logo's er opnieuw opzetten lukt niet meer. Ze blijven dus leeg. ook nadat ik de radio zenders terug zet naar fabrieksinstellingen.
 

Rallye

Forumguru
@Isokees Ja, natuurlijk. Ik bedoelde dat terugzetten van de zenderss niet helpt als de logo's van het systeem verwijderd zijn. Dan moet je ze downloaden vanaf de site, of als je wilt, zelf maken
 

Isokees

Nieuw lid
@Isokees Ja, natuurlijk. Ik bedoelde dat terugzetten van de zenderss niet helpt als de logo's van het systeem verwijderd zijn. Dan moet je ze downloaden vanaf de site, of als je wilt, zelf maken

@Rallye: Nee, snap ik. Maar ik probeer ze er juist opnieuw erop te zetten wat dus niet lukt na de kaart update.
 

valderrama

Senior Member
Op basis van mijn VIN wordt eindelijk de ECE2017 aangeboden op de website, maar als ik op de download knop klik gebeurt er niets. Hebben jullie hier ook last van?
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb Windows 10 en daar krijg ik dat de downloader.exe wordt gedownload. Vervolgens wil ik die starten en dan krijg ik van Windows de melding dat de juiste .NET versie niet geïnstalleerd is. Dat is logisch want die staat niet standaard aan in Windows 10..... Ik ga die er even op proberen te krijgen.

Om in Windows 10 .Net 3.5 geïnstalleerd te krijgen dien je in een administratieve commandprompt het volgende commando uit te voeren:

DISM /Online /Enable-Feature /FeatureName:NetFx3 /All /LimitAccess /Source:d:\sources\sxs

De verwijzing naar de d:\....... is de drive waar de Windows CD/DVD in zit of de driveletter waarop de ISO van Windows gemount zit.
 
Laatst bewerkt:

Frenkie

Forumguru
Ik heb Windows 10 en daar krijg ik dat de downloader.exe wordt gedownload. Vervolgens wil ik die starten en dan krijg ik van Windows de melding dat de juiste .NET versie niet geïnstalleerd is. Dat is logisch want die staat niet standaard aan in Windows 10..... Ik ga die er even op proberen te krijgen.

Om in Windows 10 .Net 3.5 geïnstalleerd te krijgen dien je in een administratieve commandprompt het volgende commando uit te voeren:

DISM /Online /Enable-Feature /FeatureName:NetFx3 /All /LimitAccess /Source:d:\sources\sxs

De verwijzing naar de d:\....... is de drive waar de Windows CD/DVD in zit of de driveletter waarop de ISO van Windows gemount zit.
Of om het makkelijker te maken download je de .Net 4.6.1 offline installer:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3102436
 

RefleCs

Forumguru
Ik had .Net 4.6 er al op staan maar die applicatie vroeg specifiek om 3.5

Sent from my VF-895N using Tapatalk
 

steve_jaspers

Nieuw lid
Ben nu al 2 dagen bezig met te updaten maar als hij bij 100% is, blijft hij daar gewoon hangen ? (rondje blijft wel draaien)

Als ik contact afzet en weer aan start gps enzo allemaal goed op en bij kaartgegevens staat ook overal 2017, maar ik heb toch niet het gevoel dat de update volledig geslaagd is want telkens ik de update wil hervatten krijg ik weer dat scherm met 100%...
Als ik op annuleren druk zegt hij, "systeem herstarten, uw scherm kan gedurende 60s zwart worden" maar ook dit scherm blijft meer dan 15 minuten staan (tot mijn geduld op was en ik het contact heb afgezet) zonder dat er iets gebeurt (radio blijft gewoon spelen op de achtergrond).

Update gedaan dmv een sd kaart
 

Frank C

Forumguru
Kun je eens bij versie kijken in het system wat daar staat? bv ECE 2017.....P157.... dan heb je de laatste en is het gelukt.
 
Bovenaan Onderaan