Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

DannyG

Forumguru
@Nickname : Tja ... dat is altijd afwachten hé, die kwaliteit van een nieuwe wagen. In de 16 jaar dat we de A6 hebben gehad, zijn er ook nooit veel stukken geweest. Alleen het laatste jaar beginnen zich wel ouderdomskwalen voor te doen die wel gaan kosten (speling op de cardanassen, verschillende rare electrische verschijnselen en dergelijke meer). Op zich kan dat wel allemaal verholpen worden, maar of dit nog nuttig is bij een oude wagen is nog maar de vraag.

In ieder geval reed hij zuinig en zeer comfortabel. Dat laatste zal de OIII ook wel doen, alhoewel hij wel strakker afgeveerd staat dan de A6. Maar dat eerste wacht ik bang af. De Audi deed makkelijk 1250km autostrade (had wel een 60l bak), maar ik ben maar benieuwd of de 1.2TSI aan de 900km zal geraken.

Nu ja ... midden juni gaan we met de nieuweling naar de Franse Alpen en dan zal ik gelijk antwoorden krijgen op al m'n vragen :).

En in de nabije toekomst zal ik zeker mijn ervaringen delen op dit leuke forum.
 

DannyG

Forumguru
@fonzamundo : Da's inderdaad wel balen. Ik had al eerder jouw berichten over de 1.0 TSI opgevolgd en vond dat al vervelend voor je. En dan nu die langere wachttijd ... :facepalm:.

Ik hoop dat je over een jaar kan zeggen dat het goed was om zo lang te moeten wachten en je nu die veel zuinigere en sterkere 1.0 hebt (misschien dat dat je een hart onder de riem steekt).
 

fonzamundo

Forumguru
@fonzamundo : Da's inderdaad wel balen. Ik had al eerder jouw berichten over de 1.0 TSI opgevolgd en vond dat al vervelend voor je. En dan nu die langere wachttijd ... :facepalm:.

Ik hoop dat je over een jaar kan zeggen dat het goed was om zo lang te moeten wachten en je nu die veel zuinigere en sterkere 1.0 hebt (misschien dat dat je een hart onder de riem steekt).

Thx @DannyG , ik hou jullie verder op de hoogte :nailbiting:
 

Jvisser

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Leuk om zo te lezen over de bestellingen en levertijden.
Ik mag mij sinds vrijdag ook één van de wachtende noemen :jaja:, hopelijk gaat de Skoda bevallen. Hiervoor wat jaartjes in een Clio gereden, dus het is in ieder geval een mooie vooruitgang in ruimte:D.

Heb de nieuwe 1.0 TSI besteld met DSG. De dealer heeft mij vandaag verteld dat hij nu voor week 30 ingepland staat om gebouwd te worden. Maar hij hield wel even een slag om de arm met deze nieuwe motor, hopelijk gaan de bovenstaande verhalen niet uitkomen.
 

Aural

Lid
Hier de dubbelpost doen:

Mijn Octavia was 10 Maart 2016 besteld, eerst kreeg ik te horen midden juli. Later werd dat gecorrigeerd naar midden juni. Ik denk, ik bel even... hij is geproduceerd en is nu op transport naar Nederland. Woohooo!

De dealer zegt dat ik hem deze maand nog heb. Fijn! I will keep you posted.
Het is overigens een MY2016 (duh) Skoda Octavia 2.0 150pk Style Businessline
 

Jvisser

Nieuw lid
Mijn dealer belde mij maandag ook op dat hij definitief voor week 22 ingepland staat om gebouwd te worden:cheer:. Die van mij is op 2 mei besteld, dus dan zal hij ook binnen 2 maanden al uitgeleverd worden
 

DoubleJ

Senior Member
Tjonge, dat is leuk nieuws, ben benieuwd of dat bij de mijne ook het geval is. Zou leuk zijn vlak voor de vakantie :D
 

Aural

Lid
@Aural 2 maandjes... Dat is goed nieuws!! Heb je toevallig ook een pano dak?

Nee, zonder panoramadak. Ik heb daar niet zoveel mee (tenzij hij doorloopt vanaf de voorruit).
Maar wel met optical camera en trekhaak etc... (trekhaak achteraf gok ik).

Lijst:

Skoda Octavia combi 2.0 TDI 150pk Greentech Style Businessline
- Sunset (extra donker getinte ramen)
- Vaste trekhaak (afneembaar is leuk, maar had het de vorige keer ook en nooit eraf gehaald)
- Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
- Hill Hold Control
- Dynamic pakket (grijs/zwart)
- Reserve wiel
- DAB

Geen ACC, ik ben een te grote controlfreak vrees ik. CC vind ik wel acceptabel als het niet druk is. :tongue:
 

gibu78

Actief lid
Net gehoord dat ook mijn Octavia definitief in week 22 gebouwd zal worden en week 23 bij Pon en week 24 bij dealer. Alleen dan moet deze nog naar de leder inbouwer en nog verlaagd en spacers er onder.
Dus verwacht week 25a26 :tegek:
 
Leuk om dit allemaal te lezen, mijne is besteld op 24 maart en wordt normaal eind juli verwacht.
Besteld combi ambition 1.4TSI DSG Moon white.(ambition pack gps + comfort + look + sunset + xenon lampen + mistlichten black).
Nu maar hopen dat het ook sneller gaat dan voorzien :-)
 
Vandaag gebeld door de dealer......leverdatum 23 mei. Eindelijk....kan ik mijn verschrikkelijke voorloopauto (Peugeot 308sw) gaan inleveren voor een échte auto. Een ding is zeker: Een Peugeot zal nooooooooooiiiiitttt een overweging worden.

Laatste loodjes wegen het zwaarst..Have fun met wachten die laatste dagen. Ik kijk ook met veel plezier uit naar donderdag as. Dan eindelijk mijn auto mits de 19" Xtreme wielen op tijd zijn uitgeleverd door Pon.
 

TWouters

Nieuw lid
Mijn octavia heb ik laatste week april besteld bij de lease maatschappij.
Vooralsnog staat hij week 28 ( 15 juli) gepland voor aflevering hopelijk eerder.

Octavia Style businessline
1.4 tsi handgeschakeld
Moonwhite
Functie pakket
Panoramadak
Sunset
Verwarmbare voorruit
18 inch alaris velgen
DAB+
Lederen achterzijde voorstoelen
Neerklapbare bijrijdersstoel
Afneembare trekhaak
 
Bovenaan Onderaan