Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Zojuist bevestiging gehad van dealer: gepland week 19 leveren blijft staan maar hij verwacht zelf 2 weken eerder. Ben benieuwd.
 

Frenkie

Forumguru
Nogal ja :tongue:rima

Afspraak voor afhalen was al gemaakt voor overmorgen....dus best een beetje zuur
Ach, je hebt een mooie wagen besteld (lijkt veel op de mijne). Ik had een soortgelijk probleem. Mijn auto stond alleen al bij de dealer, maar ik mocht hem nog niet ophalen omdat mijn oude leaseauto ineens nog een week langer moest ... Toen moest ik het ook een week uitstellen.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Ach, je hebt een mooie wagen besteld (lijkt veel op de mijne). Ik had een soortgelijk probleem. Mijn auto stond alleen al bij de dealer, maar ik mocht hem nog niet ophalen omdat mijn oude leaseauto ineens nog een week langer moest ... Toen moest ik het ook een week uitstellen.

Haha, bij mij moet juist de huidge auto er zo snel mogelijk uit, liever vandaag dan morgen :tongue:

Maar hij staat ook nog niet bij de dealer :(
 
D

Deleted member 20094

....maar ik mocht hem nog niet ophalen omdat mijn oude leaseauto ineens nog een week langer moest...

Ik was te vroeg met m'n vorige leaseauto (stond op 170000km en moest naar de 180000km volgens contract). Contact opgenomen met de leasemaatschappij en onze wagenparkbeheerder. Reactie: Ga jij maar lekker je nieuwe auto ophalen, komt allemaal goed.:D
 
Ik heb, sort of, de bevestiging gekregen dat mijn auto dan toch echt geleverd gaat worden in week 20. En dat is dik 4 weken na de eerder afgegeven datum. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om toch andere wielen onder de auto te bestellen. De 19" Xtreme velgen :D
 

gibu78

Actief lid
Ik heb, sort of, de bevestiging gekregen dat mijn auto dan toch echt geleverd gaat worden in week 20. En dat is dik 4 weken na de eerder afgegeven datum. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om toch andere wielen onder de auto te bestellen. De 19" Xtreme velgen :D

Kon je dat nog wijzigen??
Wat moest je daar extra voor betalen?
 

denholt

Nieuw lid
Auto(lease) besteld op 01-03 en zou geleverd worden op 01-06. Afgelopen vrijdag mail gehad van de dealer dat hij binnen is. Nu nog afspraak maken om hem op te halen. Dus een kleine maand eerder dan verwacht.
 

Defense

Nieuw lid
Vind de bestelling van de Skoda wel lang duren, maar mag mijn Octavia vrijdag 6 mei ophalen in denbosch. Had hem via leaseplan met de kerst besteld. Dus ca. 20 weken levertijd. Het is de skoda octavia combi style business 1.4 tsi geworden. Met Panorama dak, 18'' velgen, leren/alcantara bekleding en elektrische achterklep, sunset in metallic wit. Na 12 jaar Peugeot (406/407/508) eens wat anders...
 

DannyG

Forumguru
Ter vergelijking met andere merken (Renault, Ford) is de levertijd toch min of meer hetzelfde hoor. Komende zaterdag wordt onze OIII Combi geleverd, 25ste januari besteld. Nonkel en tante hebben een Renault Capture besteld de 22ste januari en die wordt ook in de loop van volgende week geleverd.

Ik beweer daarbij niet dat ik sinds de 25ste januari niet vol spanning en ongeduld zit te wachten :D.

Langs de andere kant zal ik zaterdag wel afscheid moeten nemen van onze ouwe getrouwe A6 1.9TDI die op één maand na net geen 16 jaar oud is. Ik zal hem wel missen :(. Maar ja ... de nieuwe bolide zal wel voldoende troost bieden :laugh:
 

Nickname

Nieuw lid
Ter vergelijking met andere merken (Renault, Ford) is de levertijd toch min of meer hetzelfde hoor. Komende zaterdag wordt onze OIII Combi geleverd, 25ste januari besteld. Nonkel en tante hebben een Renault Capture besteld de 22ste januari en die wordt ook in de loop van volgende week geleverd.

Ik beweer daarbij niet dat ik sinds de 25ste januari niet vol spanning en ongeduld zit te wachten :D.

Langs de andere kant zal ik zaterdag wel afscheid moeten nemen van onze ouwe getrouwe A6 1.9TDI die op één maand na net geen 16 jaar oud is. Ik zal hem wel missen :(. Maar ja ... de nieuwe bolide zal wel voldoende troost bieden :laugh:
Ja wachten kan inderdaad zeer lang duren, ben ook aan het wachten sinds 30 januari, staat nu in productie en levering voorzien voor 21 mei. Hopelijk is de nieuwe Octavia3 ook een 1.2tsi zo betrouwbaar als mijn huidige Renault Kangoo 1.5DCI, na 6 jaar en 107000 is deze enkel naar de garage geweest voor onderhoud, voor de rest nooit problemen mee gehad. Mijn vorige auto was een Fabia 1 combi 1.9tdi, deze was zeer snel en had een zeer goede motor ook zeer laag verbruik 4,5l/100km maar ik heb daar wel heel veel problemen mee gehad. Laat eens weten hoe de nieuwe auto rijdt hé!
 

fonzamundo

Forumguru
Even een update van de mijne (België):

Besteld op 11/03, voorziene levering 30/06

Vandaag met de O1 naar de keuring geweest (groene kaart :D) en binnen gesprongen bij de dealer
Beetje grappen met de receptionist en die zegt "ik gok op augustus"
Kijkt de verkoper hem eerst spottend en vervolgend vol ongeloof aan:

... (stilte aan de overkant)
Nieuwe voorziene leveringsdatum: 02/08/2016 :sterretjes::shocked:
What the tuut-tuut? :mad:

"Ja, komt waarschijnlijk door die nieuwe motor meneer" (nvdr: het wordt een 1.0 TSI)
"De bestellingen van januari en februari krijgen nog de 1.2 TSI (nuttig info voor iemand mss) maar die van jou wordt echt wel de 1.0. En die duurt dus wat langer..."

Hij gaat nog "even bellen om te kijken wat ze kunnen doen", maar ik verliet de showroom niet echt al lachend...

Kleine heads-up dus: hou rekening met heeeeeeeeeel lange leveringstermijn (en vooral als je de nieuwe 1.0 TSI wilt)
 
Bovenaan Onderaan