Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

fonzamundo

Forumguru
@DannyG als hij al geproduceerd is, natuurlijk niet.
Kan ook zijn dat je een van de laatste "op het schap" zal krijgen en dus toch een 1.2 TSI. Dan komt de configuratie overeen en de leveringsdatum niet in het gedrang.

Naar wat ik hoorde ligt de productie van de motoren nu stil, maar ze zullen wrschijnlijk toch niet dagelijks net genoeg motoren maken om de dag rond te komen, toch?

Alhoewel: een paar jaar terug in Audi Vorst geweest en daar is het wel zo dat alle "just in time" arriveert. We zagen daar eentje van de band rollen waarvan de zetels even voordien gemaakt waren (maf om te zien trouwens)

Keep us posted he :tegek:
 

DannyG

Forumguru
@DannyG als hij al geproduceerd is, natuurlijk niet.
Kan ook zijn dat je een van de laatste "op het schap" zal krijgen en dus toch een 1.2 TSI. Dan komt de configuratie overeen en de leveringsdatum niet in het gedrang.

Naar wat ik hoorde ligt de productie van de motoren nu stil, maar ze zullen wrschijnlijk toch niet dagelijks net genoeg motoren maken om de dag rond te komen, toch?

Alhoewel: een paar jaar terug in Audi Vorst geweest en daar is het wel zo dat alle "just in time" arriveert. We zagen daar eentje van de band rollen waarvan de zetels even voordien gemaakt waren (maf om te zien trouwens)

Keep us posted he :tegek:

Just in Time principe is al jaren alom tegenwoordig in de business, dus waarom ook niet in de autoindustrie ;)?

Voor wat mij betreft zijn die specs van de 1.0TSI meer dan voldoende en interessant, maar het gaat hem vooral om twee dingen:
1. Wanneer wordt ie dan geleverd? Half juni vertrekken we voor 2 weken naar de Franse alpen.
2. Stel dat de nieuwe motor geleverd wordt, hoe zit het dan met de update van het uiterlijk? Er wordt gesproken over MY2017. Waarschijnlijk is er dan ook een grondigere facelift die mogelijks minder in de persoonlijke smaak valt (zie mijn eerder topic hierover). En hoe zit het dan met de opties? Zal bv het lava grijze interieur nog beschikbaar zijn?

Allemaal vragen waar hier waarschijnlijk niemand antwoord op kan geven :pieker: ... maar vergeef me ... ik zit -net zoals iedereen die een nieuwe auto in bestelling heeft staan- vol ongeduld te wachten en dan zijn dergelijke berichten niet echt iets waar je op zit te wachten ... dus sorry voor al die vragenoverlast :pardon: :).

En als ik meer van mijn dealer weet dan zal ik het zeker niet nalaten hier te posten ... uiteraard :jaja:.

Groetjes,

Danny
 

fonzamundo

Forumguru
@DannyG over het model werd niet gesproken, dus daar waarschijnlijk (best!) geen aanpassingen. Mocht het model wijzigen zoals getoond in de preview foto's op dit forum dan wordt ik echt niet blij :mad:

Qua opties idem: geen opmerking gehad over wat er niet meer zou bij zijn. Moet wel zeggen dat ik noch een lava grijs interieur, noch een panoramadak genomen heb (even in je handtekening gepiept).

Ik deel je vragen in elk geval, zit zonder wagen binnenkort dus voor mij is het ook super belangrijk dat de geplande leveringsdatum niet opschuift (mag uiteraard wel korter, dat wel :jaja:).

We houden elkaar op de hoogte hier!
 

DannyG

Forumguru
@fonzamundo en iedereen die het interesseert ;). Ik heb zojuist met mijn SKODA dealer contact gehad en de oorspronkelijke leverdatum van 2/05 blijft men aanhouden; dan staat ie bij d'Ieteren in Kortenberg (B). Tegen uiterlijk de 14de mei zouden we hem in ons bezit moeten hebben.

Het zal sowieso de 1.2TSI zijn. Bestellingen die al enkele maanden lopen, blijven ongewijzigd. Alleen als je nu een 1.2TSI zou willen bestellen of héél recentelijk zou besteld hebben, dan wordt de 1.0TSI voor gesteld.

Dit is dus de regeling in België. Voor wat betreft Nederland weet ik het niet :pieker:.

Hopelijk zijn jullie hier wat mee :jaja:

Groetjes,

Danny
 

fonzamundo

Forumguru
@DannyG thx voor de update! :dankje:

Leuk voor jou om te horen dat er niets wijzigt (noch naar leveringsdatum, noch naar motorisatie).
Ik blijf het verder opvolgen en laat jullie zeker iets weten
 
D

Deleted member 20094

@Rickm herkenbaar doek om de auto :D, herkenbare kleur van de auto:D en zelfs de taart is herkenbaar:D
 

anilv26

Senior Member
Zojuist opgehaald bij de dealer in Bree(B).
6b249aa015f7cf4fe9a71ddcb8cf44fd.jpg
 

Wreckingtube

Actief lid
@anilv26 kan het zijn datk u rs vandaag in wijnegem Shopping center heb gespot (ondergrondse garage) de nummerplaat was ook nnp rest wistk niet meer :) ik stond bijna recht over u met een steel grey rs? :)
Mooie wagen trouwens :)
 

anilv26

Senior Member
@anilv26 kan het zijn datk u rs vandaag in wijnegem Shopping center heb gespot (ondergrondse garage) de nummerplaat was ook nnp rest wistk niet meer :) ik stond bijna recht over u met een steel grey rs? :)
Mooie wagen trouwens :)
Klopt helemaal, daar was ik deze middag. Sorry dat jouw wagen mij niet opgevallen is. Eerste x dat ik ooit gespot ben in het wild, nouja mijn rs dan hahaha.
 
Laatst bewerkt:

Aural

Lid
Om een duitje in het spreekwoordelijke zakje te doen;

Besteld op 4 Maart (twijfelde over de stoelen en andere opties en een 308 SW ;)) en wordt geleverd halverwege Juli. Ik heb voor mijzelf beredeneerd dat de Octavia met de hand gemaakt wordt en die kwaliteit wel gewaarborgd moet worden. :tongue:

Besteld:

Skoda Octavia combi 2.0 TDI 150pk Greentech Style Businessline
- Sunset (extra donker getinte ramen)
- Vaste trekhaak (afneembaar is leuk, maar had het de vorige keer ook en nooit eraf gehaald)
- Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
- Hill Hold Control
- Dynamic pakket (grijs/zwart)
- Reserve wiel
- DAB

ACC uiteindelijk niet gedaan omdat ik het niet wil vertrouwen. Sja... ben apart...
 
Vandaag even contact gehad met de LM. Levering van mijn Skoda uitgesteld met 2-4 weken ivm uitleveringsproblemen DSG bakken bij VAG.... Zou het totaal brengen op een levertijd van dik 16 weken.
 
Hmmm....dat beloofd voor mij dan ook niet veel goeds....hopelijk blijft mijn week 19 wel staan.

Ik rijd al in 'overtime' met mijn huidige auto, LM accepteert dit tot eerste beurt...en dat is om 3500km. Met een gemiddelde van 1000/1500 per week voel ik een (ongewenste) voorloop auto aankomen.
 
Bovenaan Onderaan