Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

ByeByePeugeot

Actief lid
Auto vandaag weer terug, leer met blauw stiksel geplaatst :D

Ik ga vanavond na het plaatsen van de cabriofix eens even die beta bekijken. Hoop dat rainclosing ingesteld kan worden.....
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Krijg een foutmelding tijdens het coden binnen de long code helper. Optie wordt niet geactiveerd bij mij. Zit hem naar mijn idee in het uitlezen van die RLFS module.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Ik mis trouwens nog een hoop tekst als ik de diverse bytes bekijk. Heb (up-to-date) Labels nodig ;). Wel vreemd trouwens, misschien zijn er verschillende modules in omloop of heb jij het altijd 100% kunnen aanpassen bij de menschen?
 

ertromp

Forumguru
Ja tot op heden is coderen bij diverse Skoda's en 2x de nieuwe Leon gelukt. Wel met VCDS rechtstreeks van Ross Tech gedownload. Comfort knipperlicht gaf wel af en toe problemen.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Ik gebruik zowel de NL, EN en DE versie. Lukt mij niet met al deze taalversies helaas.

Heb gelezen dat de DE versie uitgebreider is echter helaas pindakaas... Ook de Rosstech versie biedt mij dus geen oplossing maar... wie weet... de beta kan redding brengen ;)

Straks maar eens kijken
 

Antera

Donateur
Heb met de Beta nog niet kunnen testen. Morgen O3 en G7 dan kan ik eens kijken maar vrees dat de RLS nog steeds niet gecodeerd kan worden.
 

ertromp

Forumguru
Volgens mij gaan hier begrippen door elkaar. @ ByeByePeugeot had het eerst over rainclosing. Dit is gewoon mogelijk met 12.12.0
 

ertromp

Forumguru
Wel slecht trouwens van Ross Tech dat je niet kunt zien wat exact in 12.12.2 verbeterd is tov van 12.12.0
Of wat de bèta versie weer toevoegd aan 12.12.2
 

ByeByePeugeot

Actief lid
In de RLS rain light sensor module zit, in ieder geval bij mij, de optie om rainclosing te activeren. Ik heb dus zeker de mogelijkheid om het te activeren alleen niet zonder foutmelding.

En inderdaad, iets van release notes zou op zijn minst handig zijn. Geef ik je helemaal gelijk in. Nu is het een beetje hopen dat er toevoegingen zijn waar je wat aan hebt.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Net trouwens de Deutsche versie erop geblazen en het volgende kreeg ik als release notes:

Neue Funktionen und Verbesserungen in Release 12.12.2:
 Verbesserung: Grundeinstellung & Stellglieddiagnose für UDS/ODX Protokoll überarbeitet  Verbesserung: ODX/ASAM Datenstand weiter optimiert  Steuergerätedokumentation (Labeldateien und ODX/ASAM Datenstand) erweitert/aktualisiert

Komen we echt ver mee :nono:
 

ByeByePeugeot

Actief lid
pupyqyry.jpg


Schade schade, wiedermahl ein ungültige wertebereich fehlermeldung...

Super Geilllll!!!
 
@Antera Heb jij toevallig ook al de Octavia 3 gezien met een externe video functie? Ik mag de Octavia 3 bestellen en ben aan het kijken welk type navigatie er in gaat komen.
Standaard zit er de Amundsen in en ik heb gevraagd aan de dealer of daar een Hirschmann Digitenne CarTV op aangesloten kan worden. Ze weten dat niet. Ik kan natuurlijk ook voor de Columbus kiezen, maar ook daarvan weten ze niet of daar een CarTV op aangesloten kan worden. Zag dat jij wel kan vrijschakelen voor het kijken tijdens het rijden, dus dat is dan een optie waar ik straks gebruik van wil gaan maken. Ook heb ik jouw lijstje gezien en ik ga een wensenlijst maken en een afspraak met je maken als de auto afgeleverd is.

Maar ben toch benieuwd of jij of een ander lid hier er iets vanaf weet. Mijn BMW kon dat namelijk wel en die functie was toch wel erg fijn.

Ik hoor het graag! Alvast bedankt
 
@EdK ik heb ze zojuist een mail gestuurd, dus even afwachten. Maar wellicht dat iemand hier nog ervaringen heeft, dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
 
Bovenaan Onderaan