Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

Herperduin

Forumguru
Wat heb ik dat auto'tje gemist, vlot, snel zat, zuinig, bomvol nuttige technologie, kan hem enkel maar aanraden aan mensen
Mooi man! Als die VRS terug is zie ik hem snel op marktplaats of de Belgische variant ervan verschijnen. SKODA VRS Te koop of te ruil aangeboden voor een Fiat Panda, Daihatsjoe (gezondheid ) Cuore of Yaris Verso. Ja @JeSko je wordt ouder en komt er uiteindelijk achter dat al dat geld steken in wraps en andere jeugdige meuk gewoon niet echt jouw ding is.
 

JeSko

Forumguru
Neenee, als de VRS terug is @Herperduin is het eerste wat ik doe op een zondag de oprit autosnelweg opzoeken, hem met kloppend hart in sportstand zetten, het stuurt vastgrijpen, terugschakelen met de flippers en het gaspedaal vloeren, om vervolgens de turbo door de uitlaat horen te fluiten en met een orkest aan dsg knallen hopelijk niet te veel geitenwollen sokken te irriteren ;) je kan de auto wel wegnemen van de petrolhead, maar eens je het bent blijf je het. Ik kan trouwens ook heeeeeeel chill rijden met de VRS, ook met 355 pk, en zo rijd ik 95% van de tijd, alleen als ie warm is (olie 90 graden) speel ik eens met het gas. En ja, das genieten en daar komen weinig auto's aan, al helemaal niet in dit budget, deze auto bied alles wat je kan wensen, rustig saai en berekend zoals een hybride Yaris, of woest onstuimig als een... Naja, voorwielaangedreven gechipte GTI motorisatie :D
 

SuperBeeb

Forumguru
Misschien mvr de Burgemeesteres vragen om links en rechts ook wat plantenbakken of bomen neer te zetten. Belgische straten zijn vaak zo mistroostig en grauw. En met een slalom route rijdt men ook minder snel.
 

leon-cupra

Forumguru
Zag ook iets van terug een wankelmotor.

Viel mij op, was dit weekend aan het zien naar een AMG GT en SL (moet beetje vooruitzien hé :D), doordat hij (doe de voorkant eraf) enorm goed trok op de AMG GT.

Rx-9
IMG_3483.jpeg

AMG GT
IMG_3484.jpeg
 

EdK

Forumguru
Het concept wankelmotor is een prima concept met weinig slijtage onderdelen.
Mazda met zijn auto's heeft ze gehad maar ook Suzuki met enkele motorfietsen
En norton meen ik ook
Grote probleem was de afdichting van de kamers....
Hoop dat ze dit nu wel voor elkaar hebben....
 

SteGo

Donateur
Maar geen erg hoor, we hebben weer zo'n geinige vlotte Mazda 2 Hybrid (Yaris) meegekregen! Wat heb ik dat auto'tje gemist, vlot, snel zat, zuinig, bomvol nuttige technologie, kan hem enkel maar aanraden aan mensen die geen bakken ruimte a la Skoda nodig hebben. :thumbsup:
Ik zat vanochtend toevallig nog weer wat online te zoeken naar een leuke Yaris hybrid .... blijft mij ook reuze trekken. Echter die prijzen! :nono:
Ze blijven gebruikt zo verschrikkelijk duur ... :wavecry:
 

SuperBeeb

Forumguru
Het is geen 1.5'je, het gaat om een 3.3 liter.
Een wankelmotor maakt per krukasomwenteling 1 verbrandingscyclus, waar een zuigermotor (4-takt) 2 omwentelingen nodig heeft.
Daarom rekenen ze bij een wankelmotor het kamervolume x 2. Dus ik zat er niet zo ver naast, is dus in feite een 1650 cc.
 

JeSko

Forumguru
Vrouwke verjaard binnenkort en wat wil zo'n gemiddelde vrouw dan hebben, een ring, wat juwelen, mss dure cosmetica? Of toch een "Louis Fuituin" sjakosj? weer een nieuwe telefoon?

Nee hoor, niks van dat, een HardRace veerpootbrug voor extra chassis stevigheid en nog minder body roll in de bochten. :love:


Screenshot_20240411_082726_Samsung Internet.jpg

We gaan ze voor de montage wel wrappen in de nieuwe kleur van de Mazda zodat het lekker matched. Wat die nieuwe kleur betreft, het word gelukkig geen rood, maar iets helemaal anders. Ga nog niks verklappen, maar kan al wel zeggen dat Inozetek echt veruit de mooiste meest spannende kleuren maakt tegenwoordig. :)
 
Bovenaan Onderaan