Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

EdK

Forumguru
Het concept wankelmotor is een prima concept met weinig slijtage onderdelen.
Mazda met zijn auto's heeft ze gehad maar ook Suzuki met enkele motorfietsen
En norton meen ik ook
Grote probleem was de afdichting van de kamers....
Hoop dat ze dit nu wel voor elkaar hebben....
 

SteGo

Donateur
Maar geen erg hoor, we hebben weer zo'n geinige vlotte Mazda 2 Hybrid (Yaris) meegekregen! Wat heb ik dat auto'tje gemist, vlot, snel zat, zuinig, bomvol nuttige technologie, kan hem enkel maar aanraden aan mensen die geen bakken ruimte a la Skoda nodig hebben. :thumbsup:
Ik zat vanochtend toevallig nog weer wat online te zoeken naar een leuke Yaris hybrid .... blijft mij ook reuze trekken. Echter die prijzen! :nono:
Ze blijven gebruikt zo verschrikkelijk duur ... :wavecry:
 

SuperBeeb

Forumguru
Het is geen 1.5'je, het gaat om een 3.3 liter.
Een wankelmotor maakt per krukasomwenteling 1 verbrandingscyclus, waar een zuigermotor (4-takt) 2 omwentelingen nodig heeft.
Daarom rekenen ze bij een wankelmotor het kamervolume x 2. Dus ik zat er niet zo ver naast, is dus in feite een 1650 cc.
 

JeSko

Forumguru
Vrouwke verjaard binnenkort en wat wil zo'n gemiddelde vrouw dan hebben, een ring, wat juwelen, mss dure cosmetica? Of toch een "Louis Fuituin" sjakosj? weer een nieuwe telefoon?

Nee hoor, niks van dat, een HardRace veerpootbrug voor extra chassis stevigheid en nog minder body roll in de bochten. :love:


Screenshot_20240411_082726_Samsung Internet.jpg

We gaan ze voor de montage wel wrappen in de nieuwe kleur van de Mazda zodat het lekker matched. Wat die nieuwe kleur betreft, het word gelukkig geen rood, maar iets helemaal anders. Ga nog niks verklappen, maar kan al wel zeggen dat Inozetek echt veruit de mooiste meest spannende kleuren maakt tegenwoordig. :)
 

JPs_OC2

Donateur
Heerlijk zo'n ega :jaja:, nee geen:bloemen:doe mij maar een veerpootbrug :thumbsup:

Alleen qua nieuwe kleur/wrap maar je het wel weer spannend @JeSko . Ff een blik geworpen op de site Inozetek en daar staan idd hele leuke kleuren tussen.
Maar ja, wat gaat het worden..... Celestial Unicorn :love: , Supergloss Wildberry Juice :arghh: of Supergloss Spectrum :sterretjes:.....
....of totaal iets anders..??
Ben benieuwd!
 

JeSko

Forumguru
Klopt @JPs_OC2 , bijkomend voordeel= bloemen vergaan, veerpootbruggen niet :D

Ahja das nog een verassing, zitten zelf nog in twijfel tussen drie kleuren, ik vind ze alle drie magnifiek dus wat het ook gaat worden het is prima voor mij, wel is al zeker dat er een ander setje witte velgen bij komt om te contrasteren tegen de wrap. :)
 

leon-cupra

Forumguru
Geel en wit matcht niet mooi.

Persoonlijk vind ik onderstaande wel mooi. Wel niet echt een “meeting”-kleur maar wel mooi en knap icm witte velgen. Deze kleur zou ik ook wel overwegen voor mijn MY.
IMG_3563.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Ben de laatste jaren beetje “into green”, vandaar ook een tesla ;)
Beetje begonnen met vorig jaar een groene bmw i4 te zien staan in een showroom. Zo knap.
En anders … blauw.
Maja … we zullen het maar voorlopig doen met zwart.
 
Bovenaan Onderaan