Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

Chrisjemol

Forumguru
Jemig dat meen je….
Ik zou in ieder geval geen enkele wagen meer daar neerzetten…
Na 3x zou dat duidelijk moeten zijn.

Nu hopen dat deze niet total loss is…
 

Okki

Donateur
als dit alles ooit achter de rug is auto's verkopen en een oude barrel voor de deur

Sterkte @JeSko , ook als het straks allemaal gerepareerd is zal het steeds door je hoofd blijven spoken.

Misschien is dit een alternatief? In elk geval smal genoeg voor in een parkeervak...

maxresdefault.jpg
 

JeSko

Forumguru
We zijn er goed ziek van, de steun hier en in onze naaste omgeving is wel enorm, meerdere collega's hebben mijn vrouw gezegd dat ze haar altijd willen oppikken om naar het werk te rijden, mensen die boodschappen willen doen voor ons tor zelfs hun eigen auto uitlenen ( wat ik uiteraard niet aanvaarden kan ) de buurvrouw van de overzijde staat erop dat we één van onze auto's bij haar parkeren vanaf nu, zij heeft een oprit voor één auto maar ze rijd zelf niet meer, haar zoon komt wel vaak op bezoek en dan moet onze wel op het stukje zand links van het straat... een vriend van me die hier enkele huizen verder woont heeft drie parkeerplekken in een inham aan de overzijde van de straat, dat is maar zo'n 20 meter van ons huis vandaan, en die stond er dan weer op dat we daar parkeren naast zijn wagens. Dus als de auto's terug zijn, god weet wanneer dat gaat zijn, ga ik wellicht mijn auto wat verderop parkeren bij mijn kameraad, en mijn vrouw bij de buurvrouw. Het is van de zotte dat het zo moet gaan maar ik durf gewoon hier niets meer te parkeren... :(
 
Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
Damn. Zit ik beetje egocentrisch mijn verhaal te doen en jou nog te sarren met verhalen over een doos LEGO, mis ik helemaal de volgende ellende van je…
Heel veel sterkte ermee. Blijf sterk en wees gesterkt met allen die meeleven met je. Ooit heeft een vriend van mij die ipv de wet van behoud van energie, de wet van behoud van geluk bedacht. Dat betekent dat je dosis geluk altijd gelijk blijft. Als dit waar is dan staat jou nog heeeeeel erg veel geluk te wachten want we hoeven niet lang na te denken over de balans geluk en ongeluk op dit moment. Het is dat je zelf en je naasten gezond zijn gebleven en het alleen maar materiële schade is. Dat kan echter ook pijn doen. Nogmaals sterkte!!
 

EdK

Forumguru
Het is van de zotte dat het zo moet gaan maar ik durf gewoon hier niets meer te parkeren... :(
IS het ook, en ik wil niet negatief overkomen maar wat als er geen auto meer staat ?
Komen ze dan je woonkamer binnen ?
Zou toch eens met de gemeente om tafel dat als jij je wagen(s) daar niet meer parkeert dat zij er dan voor zorgen dat er geen andere meer kunnen parkeren !
Dus betonnen LEGO blokken voor in plaats met reflecterende strepen.
Want als jij op de stoep de ramen staat te lappen en der is net zo'n SOT die aankomt en niet weet hoe een stuur werkt ......
Eventueel wat opzetten met de buurt ! Want de gemeente lijkt me ook wat laks in deze !
 

JeSko

Forumguru
Ja das het ding inderdaad @EdK , de auto's worden telkens ( op de Mazda na nu ) met hun wielen op de hoge stoeprand geduwd, onze eerste wagen ( Peugeot ) stond zo bijna in onze woonkamer binnen, al een geluk is de stoeprand net aan ons raam erg hoog, dat houd veel tegen. Heb het aangehaald bij mvr de burgemeester maar heb een standaard mailtje terug gehad, maar de buurt laat het hier niet bij, twee van onze buren hebben ook al meermaals schade gehad, 3 x toe een spiegel eraf gereden en één keer ook een totall loss.

20190917_144157_copy_3024x2268_1_copy_1209x907.jpg 20190917_143539_copy_3024x2268_copy_1209x907.jpg 20190917_144147_copy_3024x2268_copy_1209x907.jpg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Misschiem word het tijd om mevr de burgermeester of is meesteres ? eens persoonlijk te gaan spreken ipv per mail (onpersoonlijk)
Want met die standaard mails gaat ze geen vrienden maken, die resulteren vaak meer in ergenis en kwaadheid...
En op bepaald moment kan burgelijke ongehoorzaamheid ook wel eens zeer doeltreffend zijn door zelf blokken te plaatsen die dan wel uiteraard goed zichtbaar zijn.
Vaak gaan ze dan reageren naar jou toe en dwing je zo een uiteindelijk een goed gesprek af..... :pieker:

En ja je zit niet te wachten op dit gezeur omdat je al genoeg gezeur hebt momenteel , maar het er bij laten zitten is wachten op het volgende probleem in die straat mbt verkeer....
 

EdK

Forumguru
Kan op foto's niet goed zien , maar is het een één richting straat bij jullie ?
Want zo nee, dan een 1 richting van maken en bredere parkeer vakken en stoepen voor de woningen en drempels dan in de straat ?
Tssja kost een paar centen, maar zoals nu is kost het ook wat centen....
 

JeSko

Forumguru
Zojuist met de vriend van mijn schoonmoeder contact gehad, die heeft jarenlang een Kleinbank en verzekeringskantoor gehad, hij zei me dat je als particulier geen recht hebt op een vervangwagen tenzij.

- je een full omnium hebt
- je verzekering specifiek vermeld dat je recht hebt op een vervangwagen, en net dat moet nog nagekeken worden via Baloise of we idd er recht op hebben ( wss niet ! )

Dus we zijn geflest. Maar goed, mijn vrouw is gisteren eindelijk ingestort en zit twee weken thuis om te beginnen, zowel mentaal als fysiek kan ze niet meer, nu zullen jullie misschien denken dat dat wat overdreven is voor materiële schade, maar er spelen ook heftigere privé zaken naast het gedoe met de auto's, waar ik niet te breed wil over uitweiden. Al een geluk hebben we elkaar nog en ons gezinnetje, maar laat ons zeggen dat 2024 zowel materieel, emotioneel, familiaal als qua gezondheid gewoon het slechtste jaar is dat wij ooit gekend hebben :(

Ik mocht betaald thuisblijven van mijn baas, die toonde enorm veel begrip want hij weet het fijne van de gehele situatie momenteel, maar ik heb aangegeven dat werken goed is om me mentaal af te leiden en dat ik dat voorlopig ook doe zolang het kan.

Van de wagen heb ik vandaag niets gehoord, dus dat word wellicht na het weekend pas een antwoord op weer een prangende vraag. Ook van de VRS nog nul nieuws, mijn verzekeraar is nog niets wijzer wat de Octavia betreft. Ik ga proberen het weekend in te gaan en even te doen alsof dit alles een slechte droom is, en die auto's al even vergeten en me focussen op het familiale aspect, een weekendje trachten te faken dat ik toch nog gelukkig kan zijn ookal ben ik gewoon kapot en compleet verslagen.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Pffff, ik ken je dan wel niet persoonlijk, maar de hele gang van zaken gaat niet onaangeroerd aan mij voorbij....:oops:

Maar je vrouw, kids en familie is uiteindelijk wel waar alles om draait. Het gedeukte blik, hoe vervelend ook, is dan maar bijzaak........maar toch sterkte en rust gewenst!
 

EdK

Forumguru
misschien denken dat dat wat overdreven is voor materiële schade,
Echt niet @JeSko , dit kan net de druppel wezen met andere dingen die dan lopen.
En een ieder verwerkt het ook weer op zijn manier ! Je vrouw op die van haar en jij op jouw manier.
Alleen verdrink jezelf niet daarin, want dat is dan ook weer niet goed.

Zelf ook in ver verleden gehad in familie sfeer en ook gelukkig een werkgever die hierin zich kon verplaatsen.
En liet me een maand gewoon komen en gaan wanneer ik wilde, en stuurde me soms ook eerder weer weg omdat hij zag dat het nodig was en ikzelf op dat moment niet.
En gelukkig heeft 2024 ook 12 maanden en al zitten we al in de derde maand, misschien dat de laatste 6 maanden wel met veel geluk kunnen verlopen voor jullie...
 

Herperduin

Forumguru
@JeSko Zorg goed voor elkaar en probeer te genieten van de momenten die op dit moment wel goed gaan. Ik wens jou, je vrouw en kinders hoe dan ook heel veel sterkte met alles. Uiteindelijk komt alles goed, daar ben ik van overtuigd en hoop dat jij daar ook een beetje houvast aan hebt! Fijn weekend !!
 

JeSko

Forumguru
Zojuist gebeld met de garage, ik moet hen nog bestekken bezorgen van de wrap en nog wat kleine prul, ze hebben de auto al deels uit elkaar liggen om het één en het ander na te zien en zodat ze er sneller aan kunnen beginnen als het zover is. Door de situatie hebben ze enkele klanten gecontacteerd die kleinere schades hadden om te vragen of het oké was dat ze wat langer moesten wachten, omdat hun auto's nog wel gewoon rijden, gelukkig zijn ze daar met ingestemd en zodoende zullen ze heel wat sneller aan onze auto kunnen starten. Morgen breng ik nog wat facturen en bestekken binnen en dan hopen we snel meer te weten, deze week zal vast niet meer lukken maar de garage was optimistisch dat ze er volgende week aan zouden kunnen starten. Ben erg blij met dit nieuws al is het afwachten of er onderin niet meer kapot is dan wat zichtbaar is, dat is nog afwachten wanneer ze de auto echt gestript hebben aan de schade kant.

Wel weer een echte top service van Mazda Meerhout, mag gezegd worden dat ze daar telkens perfect werk afleveren en een groot empathie voor hun klanten hebben, dus we zien het hier, er zijn nog echt klantgerichte dealers.
 

hemi24

Forumguru
Vraag ik me af: moet je ook meer premie betalen als je je auto wrapt?
schadeherstel wordt er namelijk niet echt goedkoper door: in tegenstelling zelfs: de schadehersteller moet extra handelingen uitvoeren, alvorens ze ook überhaupt maar kunnen beginnen aan het herstel...
 

JeSko

Forumguru
@hemi24

Neen ik betaal niet meer premie, geen idee hoe dat in NL werkt maar bv de verzekering voor onze Mazda en Skoda is beide op mijn naam hetzelfde qua bedrag, ondanks dat de Skoda 7-10 k meer waard is. Alles wat we eraan doen na aankoop heeft geen invloed op onze premie.
 
Bovenaan Onderaan