Onze Yeti van 2017 blijft DSG problemen geven.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik had hiervoor een Fabia van september 2017 waarbij ik dit probleem niet heb ervaren. Misschien geluk gehad of (mede) afhankelijk van soort ritten (vnl snelweg, nooit file, niets trekken)
 

Redface

Nieuw lid
Hoi Rosinfield, Volgens TVS hebben zij tal van die bewuste bakken met eerdere platen gerepareerd.
Jouw Fabia heeft een andere motor, maar ik weet niet of dit van belang is.
TVS werkt aan de oplossing, maar konden niet zeggen hoelang dit gaat duren.
 

Redface

Nieuw lid
Garantieman belt gewoon niet terug, misschien voelt hij nattigheid.
Mijn boosheid neemt alleen maar toe.
 

Gigs

Lid
Ik wacht dit hele verhaal met deze garantie en koppelingsplaten met grote belangstelling af. Ik heb pas een yeti 1.4 van Mei 2017 met DSG bak aangeschaft ook nog met twee jaar extra garantie. Gelukkig tot op heden werkt deze koppeling naar behoren, maar heeft nog geen 10000 km op de teller. Mijn vraag is, was het probleem direkt bij aanschaf of sloop het er langzaam in.
Vriendelijke groep Leo.
 

Atria

Actief lid
Koppeling valt niet onder de garantie, is slijtage onderdeel, ook bij automaat is mij aangegeven, zou dat even goed checken. Ik heb ook DSG gereden, ook met een slippende koppeling, dit begon vanaf zo'n 3000 km. Voornamelijk bij koud weer en koude motor. Volgens dealer "normaal" door het slippen warmt de koppeling op en werkt ie beter werd mij verteld. Ik zei iets wat slipt, slijt bovenmatig, maar dat was niet zo volgens dealer. Op zich reed de auto prima, maar in de winter en bij vochtig weer was mijn dsg gewoon niet prettig.
 

Gigs

Lid
Volgens dealer "normaal" door het slippen warmt de koppeling op en werkt ie beter werd mij verteld
Ik heb meer dan tien jaar met verschillende mercedes auto's gereden met automaat, maar deze uitleg heb ik nooit zo ervaren. (personenvervoer) Wel dat bij vriezend koud weer alles wat stroever ging, o.a. moter, versnellingsbak, startmoter incl de chauffeur z'n knieën.

hartelijke groet Leo
 

EdK

Forumguru
Koppeling valt niet onder de garantie, is slijtage onderdeel,
Tsja en de kaboutertjes die doen bij mij de vloer elke middag !!

Wel als dit niet onder garantie valt vanwege slaijtage onderdeel dan kun je de motor er ook bij zetten en de aandrijving in zijn totaal ook...
Tsja en de scharnieren ook want die slijten ook van het open en dicht doen...

Kijk banden en ruitenwisser en dit soort kleine dingen mogenze van mij noemen, maar wat je hier op noemt ........ wel het moet niet tegen me gezegd worden.... lach die persoon vierkant uit in zijn gezicht en als die kleiner is dan mij dan trek ik hem over de toonbank heen ( in gedachte )
 

Cordoba

Forumguru
Garantieman belt gewoon niet terug, misschien voelt hij nattigheid.
Mijn boosheid neemt alleen maar toe.

Heb je de auto nieuw gekocht, of als jonge occasion? (met mogelijkheid tot ongedaan maken van de koop, wegens levering ondeugdelijk product) Overweeg eens om binnen te lopen op een drukke zaterdag om het probleem aan de orde te stellen, dan willen verkopers nog wel eens wat extra doen, om te voorkomen dat klagende klanten andere potentiele kopers afschrikken.

Wat het monteren van inferieure materialen, dat is niet Skoda, maar de totale Vaggroep, dezelfde motor en dezelfde dsg vind je ook bij andere merken/modellen binnen de vaggroep, en die halen de onderdelen uit precies dezelfde voorraad.
 

Redface

Nieuw lid
Ook de koppeling valt onder de garantie, die is al eens, als ik de dealer moet geloven, vervangen onder garantie.
Daarna was het probleem even weg om zich kort daarna weer voor te doen.
Ook is er een update geweest en ook toen even weg.

Vanmiddag contact gehad met een andere DSG specialist.
Deze kwam met een compleet andere uitleg.

Als er een koppeling is vernieuwd, en er is een update geweest, dan kun je niet beweren dat het materiaal van de koppeling de enige boosdoener is.

Deze deskundige is er van overtuigd, gezien mijn probleem schets, dat het de mechatronic is.

De garantie man, tevens directeur, heeft nog steeds niet teruggebeld.
Morgen even persoonlijk een bezoekje brengen, maar dan zal de klier wel een bespreking hebben.

Niet gesproken, dan donderdag een ingebreke stelling, ik ben het zat, evenals de auto.
 

Redface

Nieuw lid
En idd de hele VAG groep is de weg kwijt, kijk maar eens wat zich de afgelopen jaren met deze auto's heeft voorgedaan.
Onze laatste kanjer, een VW cabrio drie hebben wij na 23 jaar verkocht aan een vriendinnetje, deze auto leeft nog steeds ruim 3 ton op de teller en geen spat olie.
Zo was de VAG groep.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik wil mezelf beslist niet deskundig noemen op dit terrein, maar ogv common sense heb ik deze hypothese een tijdje geleden al opgeworpen (zie #8 en #35)
 

Redface

Nieuw lid
Ik weet het, maar als ik het advies krijg om de TVS groep, lees ook DSG dokter te raadplegen, dan moet je hier iets mee.
Ik heb jouw hypothese ook weer aan hen laten weten, maar dan volgt er geen enkel commentaar meer en dat is misschien toch een beetje verdacht.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja vreemd. Mijn hypothese is mede ingegeven door het feit dat ik (hier denk ik) vaker dergelijke verhalen voorbij heb zien komen. Vervanging van platen, soms zelfs meerdere malen, zonder resultaat en dan bleek het hem uiteindelijk in de mechatronic te zitten.
 

Cordoba

Forumguru
Eerlijk gezegd vraag ik me af of de koppeling wel echt vervangen is, of dat bijv. de oliedruk iets is opgeschroefd waardoor de platen iets meer grip hebben. Vooral omdat je aangeeft dat het probleem steeds maar voor een korte tijd weg is geweest. TVS/DSG-dokter is wel de specialist die veel problemen oplost, maar vanwege een mogelijke garantieclaim kunnen ze ook niet alles opentrekken, zoals ze bij een echte reparatie opdracht wel zullen doen. Aan de andere kant vind ik het wel bijzonder dat TVS dan niet de mechatronic als oorzaak noemt: TVS heeft die dingen niet alleen bij bosjes vervangen, maar ook vaak gerepareerd door alleen de kapotte delen te vervangen.
 

Redface

Nieuw lid
Cordoba, jij zegt, wat ik ook vermoed.
Als de dealer deze week geen respons geeft, dan rest mij de juridische gang.
Dan staat het mij uiteindelijk wettelijk vrij om een derde deskundige de reparatie of een vervanging van......... te laten doen.
De dealer betaalt.

Het zijn in principe vervelende en mogelijk tijdrovende gevechten, maar zo door is voor ons geen optie.
 
Bovenaan Onderaan