Onze Yeti van 2017 blijft DSG problemen geven.

Redface

Nieuw lid
Hoi allemaal.

Wij zijn hier nieuwe leden en hopen oprecht, dat EEN van u ons kan helpen met ons DSG probleem.

Onze auto heeft 35000 km gereden, wordt dealer onderhouden, is onze tweede Yeti, maar nu niet handgeschakeld, maar met een DSG bak.

Vanaf het prille begin hebben wij een probleem met de bak.
Bij een koude motor, slipt de bak, de auto trilt en de toeren stijgen, om daarna terug te vallen.

De dealer heeft de koppeling vervangen, dit na herhaaldelijk klagen, heeft even geholpen, om daarna weer terug te vallen.
Ook is er een software update geweest, even is het probleem weg, om daarna weer de kop op te steken.

De delaer laat het af weten.
Er is ook garantie bijgekocht.

Weet EEN van u deskundigen misschien iets meer??
 

ertromp

Forumguru
zijn na vervanging koppelingen wel de adaptiewaarden gereset?
Van welk bouwjaar is jullie Yeti? Is er wellicht minerale olie ooit tijdens een terugroepactie ingegaan?
Als er garantie is bijgekocht (BOVAG?) is het dan een optie om een second opinion te doen bij een andere garage?
 

JeSko

Forumguru
Als de dealer het al niet weet... Vind dat toch altijd bizar, dat een dealer zo loopt te klooien. Ik zou een andere garage proberen, dealer of merkspecialist. Bij mij zou het vertrouwen al lang weg zijn, zowel in dealer als auto.
 

Redface

Nieuw lid
Wat fijn dat er zo snel wordt gereageerd.

De auto is idd van oktober 2017.

En ja, de lust vergaat je; ben zelfs gisteren op de Kamiq afgeweest, maar een 1000 cc'tje, met een 3 cilinder??
Bovendien een inruilprijs, te belachelijk voor woorden.
Dus???

Minerale olie is er volgens mij niet ingegaan.

Heb idd al overlegd, of ik toestemming kon krijgen om de DSG dokter te raadplegen.
Dit zou me mijn garantie kosten.
Wat u echter zegt, dat er genoeg dealers hiernaaf toe verwijzen, stemt me optimistisch.

Maar wat zou het kunnen zijn???

Ga morgen de DSG dokter even bellen.
Dit bedrijf kan ook een uitgebreide diagnose doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Bovendien een inruilprijs, te belachelijk voor woorden.

Tsja denk dat de dealer dondersgoed weet wat er aan de hand is met je Yeti en dat hij daardoor een lage prijs geeft.

Heb idd al overlegd, of ik toestemming kon krijgen om de DSG dokter te raadplegen.
Dit zou me mijn garantie kosten.
Je garantie kosten ?? Hij laat het afweten vertel je in je eerste bericht.
Maar wil verder niet meewerken naar een oplossing van je probleem ?
lekkere dealer is dit dan !!?
Maar garantie is garantie en dus 2 jaar en nog eens 2 jaardoordat je die hebt bijgekocht.
Tsja dan mag je toch wel iets verwachten van ze.
Maar goed een producteigenschap is het in iedergeval niet als ze daar over beginnen, en een afspraak met TVS maken zal zeker meer duidelijkheid gaan verschaffen wat er aan de hand is met de Yeti.

Ojah stel je nog even voor in het "meet en greet "topic, dit word in algemeen erg op prijs gesteld door velen hier !
 

Rosinfield

† In Memoriam
de koppelinsplaten zelf kennelijk niet; het ligt voor de hand dat het hem in de mechatronic zit, het regelsysteem. Maar dat is speculatie van een leek, even voorleggen aan TVS dus.
Overigens krijg ik de indruk dat deze dealer zich er wel erg gemakkelijk van af maakt. Kan zelf niet de oorzaak vinden, maar dreigt wel meteen met garantieverlies als je dan noodgedwongen bij een expert te rade gaat.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zo lang die expert slechts een diagnose stelt (of desnoods alleen een "expert opinion" geeft, liefst zwart op wit) en geen feitelijke reparatie o.i.d. uitvoert, kun je volgens mij geen garantie verliezen. Integendeel, je hebt dan iets in handen waarmee je bij deze (óf bij een andere!) dealer aan kunt kloppen om een oplossing onder garantie te eisen.
 

JeSko

Forumguru
Hij krijgt het zelf niet opgelost, maar je verliest wel je garantie als je naar een expert gaat? :fool: heb je al gevraagd of de beste kerel ze vanboven nog allemaal heeft?

En dan zo'n lage inruilprijs geven, dat is twee keer dat ze in je gezicht spuwen imo, die dealer weet dus duidelijk dondersgoed wat er aan de hand is met uw Yeti, maar hij wilt het niet oplossen, dit stinkt langs alle kanten.
 

Redface

Nieuw lid
Morgen bellen met TVS, misschien kunnen zij, als dit nodig mocht zijn, een diagnose stellen zonder dat de dealer dit in eerste instantie weet of doorheeft.

Als dit niet mogelijk is, dan ga ik deze week een gesprek aanvragen bij de dealer en dan met een garantieman.

Het wordt deze week spijkers met koppen of.....

Als wij morgen contact hebben gehad met TVS en daarna ook met de dealer, post ik dit hier weer.

Tot hier zeer bedankt voor jullie advies.
 

EdK

Forumguru
Mocht je bij de dealer komen en hij doet uiteindelijk uitspraken, zorg dat je ze zwart op wit krijgt van hem !
Dit kan in de toekomst een boel ellende voorkomen ....
Want met de uitspraken die hij nu al doet heb ik persoonlijk weinig vertrouwen in zijn verdere uitspraken...
 
Bovenaan Onderaan