Onze Yeti van 2017 blijft DSG problemen geven.

Redface

Nieuw lid
Een voorlopige update.

Waar wij bij Skoda bang voor waren, gebeurde bij TVS (de DSG dokter!)

De techneut die ik telefonisch heb gesproken, kende het probleem wel degelijk.
Terwijl ze bij Skoda altijd beweerde, dat alleen onze auto dit probleem had.

Wat is het probleem?
Het probleem wordt geduid als zgn 'micro slip!! '
Het wordt veroorzaakt door het slechte materiaal dat wordt gebruikt voor de beide koppelingsplaten.
Dit wordt door TVS geduid als, en daar gaan we, 'een producteigenschap.'

Wij hebben de dealer al gebeld en een gesprek met de garantieman geeist.
Als dit echt een product eigenschap betreft, dan levert Skoda gewoon een slecht product.

Wij rijden al een jaar of 40 VAGauto's en hebben dit bedrijf de laatste jaren af zien zakken naar een slecht bekend staand bedrijf, vanwege besparing op materiaal.
Zoiets zal het nu ook wel weer zijn.

Idd, als je dit verhaal leest, dan is de juiste conclusie, dat we ontzettend de pest in hebben.
Door de slechte materialen die de VAG gebruikt, maar ook door het liegen wat de dealers doen.
Pappen en nat houden, dat is kennelijk het credo.

We houden jullie over het verdere verloop op de hoogte.
 

JeSko

Forumguru
@Redface

Ik denk, jammer genoeg, dat dit niet enkel VAG is, maar gewoon een algehele trend in de auto industrie, er word daarin zo fel bespaard maar de auto's worden steeds duurder. Een Benz is ook niet meer zo oersterk als dat vroeger waren, je ziet het overal.
 

Redface

Nieuw lid
Behalve bij de Japanners.
Mede daardoor, wordt de wereld veroverd door de Asiaten.
Maar VAG gaat hier niet mee wegkomen.
De TVS man vertelde ook nog, dat zij als bedrijf oude, wel goede platen hebben gemonteerd.
Maar zij zijn door de voorraad heen.

Ergo, gewoon bezuinigd op materiaal.
En dan als VAG duiden, producteigenschap, als ze denken, hiermee klaar te zijn hebben ze het echt mis.
Gelukkig hebben de sociale media nog.
 

JeSko

Forumguru
@Redface

Aziaten, maar die moeten sinds 2010 hun eerste mooie auto nog maken, en het oog wil ook wat uiteraard. Vroeger vond ik de Japanners geweldig mooie auto's maken, de Civic, oude Integra, nsx, prelude, s2000, RX-7, Skyline, Supra, Silvia etc etc, noem ze maar op, stuk voor stuk juweeltjes, de nieuwere zijn stuk voor stuk gedrochten van over-design geworden.

Maar goed dat is smaak en dus subjectief.
 

Redface

Nieuw lid
Het zijn idd veel gejatte designe auto's, maar wel betrouwbaar, redelijk goedkoop en duurzaam, om dat laatste rotwoord ook maar eens te gebruiken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wat mij wel hogelijk verbaast, is dat het probleem zich is blijven voordoen ondanks vervanging van de platen. Het lijkt me daarom uiterst onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt. Per slot van rekening rijden er massa's auto's rond met de zelfde platen, zonder dit probleem. Is dit ook bij TVS onder de aandacht gebracht?
 

AdB

Senior Member
Dat verhaal van die koppelingsplaten, geldt dat alleen voor DSG of ook voor handgeschakeld? Sluit me wel aan bij de vragende opmerking van Rosinfield. Vreemd verhaal.
 

CDK

Forumguru
Sinds een jaar of 2 is het frictiemateriaal van de platen voor de droge 7 traps dsg bakken gewijzigd en dat geeft veel problemen. Ook hier op het forum is daar regelmatig iets over te lezen. Vooral bij koud en vochtig weer is het allerbelabberdst rijden met deze koppelingsplaten.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dus in dat geval moet je het echt treffen wil je daar geen last van hebben en is er met vervanging van de platen een gerede kans dat het probleem zich weer voordoet. Als ik het goed begrijp. Tja, dan is het idd een product eigenschap vrees ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Redface

Nieuw lid
Bekijk je het strikt juridisch, en deden deze problemen zich niet voor voor 2017, dan kom je eenvoudigweg niet weg met het excuus, producteigenschap.
Dat zou lekker worden; gechargeerd, stel dat bijvoorbeeld de stoelverwarming gevaar oplevert, denk daarbij aan een schok dan wel brand, en geldt dit ook voor ieder type auto van dat bewuste merk.
Dan krijg je op basis van een producteigenschap een zgn terugroep actie.
Zo hoort het en niet anders.

Corne sorry voor de accent aigu, heeft hier een juist punt, zo denk ik.
Skoda brengt hier inferieure materialen aan.

Zoals ik eerder opmerkte, TVS heeft eerder platen gemonteerd bij diverse DSG bakken en probleem opgelost.
Deze platen waren van voor 2017.
Helaas is deze voorraad uitverkocht.
 
Bovenaan Onderaan