Jesko's Octavia VRS !

Canon-Eye

Forumguru
waarna de agent soms echt duidelijk gefrustreerd moet toegeven dat ze niets kunnen vinden, het valt dan van hun gezicht af te lezen
En natuurlijk niet vergeten om die agenten tijdens de hele controle zo breed en vriendelijk mogelijk te bljjven (uit )toelachen.
Hoe kwaaier ze daarvan worden, hoe beter...

Tip: bij een controle hou ik de deuren op slot en het raam op een kiertje en dan vraag ik altijd heel vriendelijk of ik eerst even de politielegitimatie mag zien voordat ik mijn papieren aan de agent afgeef - want ja, zo'n uniform alleen zegt me niet veel (al stop ik er natuurlijk wel voor), dat kan ik immers ook huren voor de uitvoering van de toneelvereniging. En je leest tegenwoordig zulke gekke dingen over mensen die onderweg worden overvallen, dus je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

JeSko

Forumguru
Om het af te leren, qua lijnen samen met de Superb Mk2 echt één van de mooiste wagons die er zijn, naar mijn persoonlijke smaak, aan een O3 station is echt geen mindere hoek of kant te zien vind ik, al was de nog meer aflopende daklijn van m'n S2 nog net dat tikkeltje fraaier :D

20250824_105651_copy_1500x2000.jpg

LT83

Forumguru
Heel gave foto, mooie uitstraling zo! Blijft een super dikke bak. Een iets grotere schijf + klauw voor maakt de look helemaal a :D
Mag je zonder gezeik een remmenupgrade doen in Belgie?

Fmoon

Forumguru
@JeSko, nou nou kan wel een paar mooiere opnoemen hoor :-p. Maar zeker blijft die mooi. Aan de Octavia vind ik enkel de achterkant wat minder vanaf de overhang van het wiel.

Ben ik met je eens, die lange overhang maakt hem wat lobbig. Vind het de extra beenruimte en bergruimte overigens wel waard. Mijn auto weegt 1145kg, absurd licht voor de hoeveelheid ruimte die ik terugkrijg, en daarmee ook erg prettig in de MRB. Vind de rest van de lijnen wel tijdloos. Weinig frutsels en lelijkheid. Deze auto wordt waardig oud.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Dat is wat mij betreft sowieso wat de generatie Skoda's van 2008 - 2018 karakteriseert: tijdloos design. Wat mij betreft geldt dat voor de O2FL, de S2 en de O3 (zowel pFL als FL, al ben ik zelf geen groot fan van de FL-koplampen). De F1, O1 en O2pFL zijn ook redelijk tijdloos, maar voelen ondertussen wel wat oud aan. Maar dat zijn ze dan ook :)

Daarna is Skoda naar mijn mening de weg een beetje kwijtgeraakt, door richting die nieuwe Vision 7S te werken met steeds scherpere lijnen, aggressieve trekjes en rare modernistische gimmickjes (vooral met verlichting, wat je bij veel merken nu ziet). Maar daar verschillen de meningen uiteraard over ;)

JeSko

Forumguru
@LT83

Nee jammer genoeg mag je in België je auto niet verbeteren qua remmen, stel je voor, dat iemand een auto beter maakt :eek: je mag enkel upgraden naar iets wat af fabriek op dezelfde auto geleverd is, een auto met gewone remmen mag je enkel upgraden naar bv geperforeerde, als de auto standaard ook geleverd is met geperforeerde, anders no go.

@Fmoon

Haha uiteraard, maar ik spreek van voor mij betaalbare auto's, uiteraard is bv een RS6 nog veel dikker/knapper :D wie weet ooit!

@Tees

Eens! Gouden generatie Skoda's was dat, die van nu vind ik anders ook best mooi, zowel de enyaq elroq als de O4 vind ik geslaagd, de S3 was heel knap en de S4 groeit op me, paar keer in het echt gezien en toch wel een mooie verschijning.

JeSko

Forumguru
To do lijstje

- witte nummerplaatverlichting
- needle sweep coderen
- US lights coderen
- logo's wit wrappen
- Maxton frontlipje

En we vinden nog wel wat :D

Arjan1985

Forumguru
toch een cursus bij je volgen denk ik. Durf te wedden dat deze er over 2 jaar nog steeds zo maagdelijk wit en in concours staat uitziet.

Old skool spatlappen of is dat echt not done? Tis wel een werk auto

Bovenaan Onderaan