Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

satbeginner

Nieuw lid
Heb dit zelf dus ook al gehad, dacht er achteraf wel aan dat ik toen mijn gordel niet om had, was dit bij jou ook het geval want dan zou dit verband kunnen hebben ??
Ligt inderdaad aan het om hebben van de gordel. Mijn vrouw had precies hetzelfde. Gordel inklikken en klaar was Kees, toen kon ze ineens wel achteruit rijden.

Leo

cortes850

Nieuw lid
Ik heb een lege accu opgelopen in Zuid frankrijk,komt als je niet elke keer gaat laden en op benzine verder toeft dat ie je hele accu (achter leeg trekt na een week niet gelafen te hebben)

Je hele auto is dood niets doet het dan....er kwam een man van een garage om in je achterbak links je accu op te laden zodat je effe kilometerskan maken met rijden (heb een kodiaq nieuw gekocht 15-11-24 )

ik had 600 km aan benzine,
maar de hitte en airco gebruik kan de accu's achter zwaar belasten als je geen elektrische stroom voor hebt....dus kijk uit

kodiaq 1.5 Tsi Phev

cortes850

Nieuw lid
Ja ik heb de laatste updates op de auto,
ik had al contact met skoda en zeiden meteen dat het waarschijnlijk de accu was (meteen)

IMG-20241113-WA0010.jpg

Chris_

Actief lid
Ik begrijp niet waarom dan je 24v accu leeg trekt. Zelf heb ik op vakantie 2 werken gereden op benzine zonder te laden. Geen probleem.

cortes850

Nieuw lid
He Chris,het is een constatering van de auto garage in Zuid-Frankrijk,en de skoda dealer zei wel dat er nog een paar eerdere meldingen waren ook over accuproblemen! met Kodiaq rijders.
de 2 accu's achter waren helemaal leeg

Chris_

Actief lid
Ja precies. Dit lijkt meer op een bekend issue vanwege software problemen. Er is normaal gesproken geen reden dat de 24v leeg trekt als je alleen op benzine rijdt zonder te laden.

Ja ik heb de laatste updates op de auto,
ik had al contact met skoda en zeiden meteen dat het waarschijnlijk de accu was (meteen)

Bekijk bijlage 118512
Dit had ik het eerste weekend dat ik mn auto had. Was een bekende bug als je m lang aan de laadpaal hangt kreeg ik te horen. Sindsdien altijd direct van de laadpaal gehaald (tot vreugde van de buurt). Wat sons best iritant is. Als im rond middernacht thuiskom kan ik dus niet laden ander moet ik daarvoor een wekker zetten..

Ik zit nu zelf in zuid Frankrijk met de kodiaq PHEV Sportline. Heb er nu zo’n 4500 km mee gereden. Het is een ontzettende fijne reiswagen, alles past er in en rijd enorm comfortabel. Heb tot nu toe maar een paar irritatiepuntjes. Heel af en toe trapt de auto op de rem tijdens achteruitrijden (dat deed m’n vorige Passat ook) , als ik lane assist niet uitzet dan krijg ik om de haverklap meldingen dat ik niet midden op de weg rij. (Dat ligt aan mijn lakse manier van rijden maar ik wordt er wel moe van).
Het is nu 35 graden en de auto kraakt behoorlijk bij de drempels. Dat zit hem volgens mij in het uitzetten van de materialen in deze hitte. Ook moet ik vaak het dashboard opnieuw instellen? Ik heb bijvoorbeeld links het actuele brandstofverbruik maar vaak na opnieuw starten is dat veranderd naar de dagwaardes?? Heel gek

Maar dat zijn dan wel de puntjes. Ik heb het onderweg tot 43 graden zien worden en kwam toen in een file terecht (berm brand) dan is het heel fijn als je nog 60% in de batterij hebt en je gewoon 45 minuten stil kunt staan met de airco aan zonder draaiende motor. Het laden is af en toe een heel gedoe met de verschillende aanbieders maar als je een goede snellader hebt gevonden dan is het zo voor elkaar tijdens het boodschappen doen.

Verder een geweldige auto, ik ben nog nooit zo fit uitgestapt na een 1000+ km reis

Bijlagen

• IMG_3039.jpeg
    IMG_3039.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 70
  • IMG_3036.jpeg
    IMG_3036.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 70
  • IMG_3119.jpeg
    IMG_3119.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 68
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan