Ik zit nu zelf in zuid Frankrijk met de kodiaq PHEV Sportline. Heb er nu zo’n 4500 km mee gereden. Het is een ontzettende fijne reiswagen, alles past er in en rijd enorm comfortabel. Heb tot nu toe maar een paar irritatiepuntjes. Heel af en toe trapt de auto op de rem tijdens achteruitrijden (dat deed m’n vorige Passat ook) , als ik lane assist niet uitzet dan krijg ik om de haverklap meldingen dat ik niet midden op de weg rij. (Dat ligt aan mijn lakse manier van rijden maar ik wordt er wel moe van).
Het is nu 35 graden en de auto kraakt behoorlijk bij de drempels. Dat zit hem volgens mij in het uitzetten van de materialen in deze hitte. Ook moet ik vaak het dashboard opnieuw instellen? Ik heb bijvoorbeeld links het actuele brandstofverbruik maar vaak na opnieuw starten is dat veranderd naar de dagwaardes?? Heel gek
Maar dat zijn dan wel de puntjes. Ik heb het onderweg tot 43 graden zien worden en kwam toen in een file terecht (berm brand) dan is het heel fijn als je nog 60% in de batterij hebt en je gewoon 45 minuten stil kunt staan met de airco aan zonder draaiende motor. Het laden is af en toe een heel gedoe met de verschillende aanbieders maar als je een goede snellader hebt gevonden dan is het zo voor elkaar tijdens het boodschappen doen.
Verder een geweldige auto, ik ben nog nooit zo fit uitgestapt na een 1000+ km reis