Zwarte dakrails zilver met plasti dip

Bolkm00d

Senior Member
Mijn zwarte dakrails staan te koop maar dat staan ze volgens mij tot in sint juttemus nog steeds dus wil iets anders gaan proberen.

Plastidip wordt vooral gebruikt om onderdelen zwart en mat te maken, maar ik wil de dakrails juist van mat zwart naar metallic zilver. Zoals dit op de Elegance standaard al zit.

Kwam een plastidip product tegen waarmee dit zou moeten kunnen. En mislukt het, dan pulk je het er ook zo weer af.

Er zijn volgens mij meer leden die ook graag hun zwarte rails zilver willen maken dus ik heb de leverancier gevraagd om nadere informatie. Na reactie zal ik de uitkomst en link van het product hier posten.

Ik ben erg nieuwsgierig naar het resultaat!
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben benieuwd of er alleen verschil in de matheid is tussen Cardip en Plastidip. Mijn ervaring met proeven is dat plastidip wel strak trekt als je voldoende lagen spuit, maar het blijft wel hartstikke mat.

Ik ben zelf op zoek naar matzilver Plastidip voor mijn dak. Halfords zegt dat ze het op voorraad hebben, maar dat blijkt maar bij een beperkt aantal filialen te zijn, en dan ook nog maar 1 of 2 bussen. Zwart, transparant en wit zijn geen probleem, andere kleuren zijn lastig te vinden voor de plastidip.
 

Cordoba

Forumguru
Jee13 wil volgens mij originele glimmende originele zilveren dakrails omwisselen voor zwarte, maar heeft uit mijn hoofd een O2.
 

Rob

Forumguru
Jee13 wil volgens mij originele glimmende originele zilveren dakrails omwisselen voor zwarte, maar heeft uit mijn hoofd een O2.

@Jee13 , Klopt dat? Ik wil m'n zwarte rails juist omwisselen voor zilveren. Zou ideaal zijn.
Hoor het graag (PM?)
 
Laatst bewerkt:

Jasper-RS

Forumguru
Tevreden met het resultaat? Alle opties hou ik nog open dus ben benieuwd.. Waar heb je dat gedaan enne, wakosda? ;)
Ben er super tevreden mee, en niet te onderscheidden van origineel af fabriek in zilver. Heb al 2x dakdragers erop gemonteerd en ook daarbij blijft de lak onbeschadigd. Ik heb het laten doen door een bekende van mij (autospuiter). Maar elk autoschade hersteller kan dit wel. Koste mij €50,- (vriendenprijsje). De dakdragers zijn trouwens zo gedemonteerd. Ff kapjes eraf en 2x 3 boutjes losdraaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
Klinkt goed, en voor die 50,- kan je ook niet zelf gaan tobben.. Denk jij dat die spuiter van jou snel vrienden maakt? :D
 

Cordoba

Forumguru
@Cordoba al eens op deze site gekeken ?
bv onder menu speciale effecten ?

http://www.plastidip.eu/

Ik ken de site Ed, maar info over de kleur, en dergelijke is nog wel eens iets anders dan de werkelijkheid.

@Cordoba , verschil tussen cardip en plastidip heb ik in post 10 uitgelegd.

Zie hier: Zwarte dakrails zilver met plasti dip

Dat was juist de reden dat ik het zelf wel eens zou willen zien/ervaren: foto's geven altijd maar een beperkt beeld, vandaar dat ik graag gladheid, en glans met eigen ogen wil zien, en bij voorkeur ook hoe makkelijk/moeilijk het is om het netjes aan te brengen, hoe lastig het te verwijderen is, en wat de duurzaamheid van de lagen is.
 

Rob

Forumguru
Dat was juist de reden dat ik het zelf wel eens zou willen zien/ervaren: foto's geven altijd maar een beperkt beeld, vandaar dat ik graag gladheid, en glans met eigen ogen wil zien, en bij voorkeur ook hoe makkelijk/moeilijk het is om het netjes aan te brengen, hoe lastig het te verwijderen is, en wat de duurzaamheid van de lagen is.

Ik ben momenteel aan het proberen een verkooppunt te vinden waar ik het verschil eerst kan zien voordat ik zomaar iets online bestel.
M'n bevindingen laat ik weten.
 

Rob

Forumguru
Btw, als je detailing wat breder trekt, is dit misschien iets wat tijdens de aanstaande Poetsclinic nog kort aan bod kan komen
 

Rob

Forumguru
De spuitbus staat nog altijd ongebruikt in de kast dus ik je niet verder helpen. Probeer het eens op nonpaints.com. Daar heb ik het destijds besteld.
 
Bovenaan Onderaan