Zwarte dakrails zilver met plasti dip

Rob

Forumguru
Mijn zwarte dakrails staan te koop maar dat staan ze volgens mij tot in sint juttemus nog steeds dus wil iets anders gaan proberen.

Plastidip wordt vooral gebruikt om onderdelen zwart en mat te maken, maar ik wil de dakrails juist van mat zwart naar metallic zilver. Zoals dit op de Elegance standaard al zit.

Kwam een plastidip product tegen waarmee dit zou moeten kunnen. En mislukt het, dan pulk je het er ook zo weer af.

Er zijn volgens mij meer leden die ook graag hun zwarte rails zilver willen maken dus ik heb de leverancier gevraagd om nadere informatie. Na reactie zal ik de uitkomst en link van het product hier posten.
 

ertromp

Forumguru
Je zult alleen geen dakdragers moeten gaan gebruiken want dan zul je de plastidip gaan beschadigen.
Volgens mij krijg je het mooiste resultaat als je de dragers even demonteert
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
Nee, ben ook niet van plan om ze te gaan gebruiken. Nog nooit gedaan in ieder geval.
Demonteren ga ik zeker doen, scheelt een hoop afplakken ook
 

EdK

Forumguru
afplakken ??
Alles wat je teveel op t dak spuit pulk je er toch zo weer af ??? :deuk:
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob
Oke had ff gekeken helaas geen metallic zwart .dat wordt spuiten met verf wil ze n.m. van mat zwart naar metal zwart. Ben wel beniewd naar het resultaat zilver metal
 

Rob

Forumguru
Edit: Het betreft in dit geval "Cardip". We noemen het allemaal Plastidip maar structuur en toepassing van Plastidip is anders.

Bron: Cardipnl
"Allereerst is Plasti Dip ontwikkeld als griplaag op o.a. gereedschappen en werkplaats attributen. Het product is dus eigenlijk ontworpen om een stroef oppervlakte te creëren en eventuele bescherming te bieden aan gebruiksartikelen. De Car Dip is doorontwikkeld voor de toepassing op auto’s om deze een nieuwe look te geven en te beschermen tegen weersinvloeden en bijvoorbeeld steenslag en pekel"

Het grote verschil in de producten is merkbaar door 2 gespoten objecten met elkaar te vergelijken. Afbeelding 1 is gespoten met Car Dip , en afbeelding 2 met de Perfomix Plasti Dip
cardipbeter.png
Perfomixbest.png
 
Ja ik had bij mn vorige auto de seat logo geplasti dipt was idd bobeliger ,heb nu mn witerset en mn grille cardipt met n gladder resultaat
 

EdK

Forumguru
Heb een bussie elektradip ( weet niet of officieel de naam is ) maar om elektrische verbindingen ( connectors ) waterdicht te verkrijgen.

Wel t werkte wel maar kwam zeer waterig de spuitbus uit en moest echt een dammetje met schilderstape maken om de dip op de plek te houden waar het moest komen anders liep het als water op een goed gecleande wagen eraf.

Dus met dit product eigenlijk geen goede ervaring.........

Aansluitingen van de VHF connectoren uiteindelijk ook nog met vulcaniserende tape omwikkelt en hoop voor de boot eigenaar dat hij deze niet op 14mtr hoogte ooit hoeft te vervangen.....

Maar tsja daar dit bootje nu bezig is met de 4e maand van een 2 jarige wereldreis en men nog ruige weers omstandigheden zal krijgen wilde ik dit soort verbindingen gewoon goed hebben en dus dan maar dubbelop....
 

EdK

Forumguru
of is dit de spuiter waar je alleen maar provisie van krijgt @Corné de Kluijver :pardon:
want er zijn er nog wel meer hoor die dit goed kunnen....
Denk dat bv airbrusch spuiters dit ook prima kunnen verwezelijken...
 

CDK

Forumguru
Provisie..... Nee daar zal ik eens over gaan praten, maar als je bij diverse spuiters langs gaat en die je alleen "nee" verkopen en de verf van @s-line op wonderbaarlijke wijze wél blijft plakken zoals het hoort en er bovendien strak uitziet, dan vel ik daar een oordeel over en geef ik soms een gratis tip weg, net als gisteren bij de "Luuk" van @Rosinfield :jaja:
 
Bovenaan Onderaan