zwart scherm Columbus

Hallo Emiel,
Volgens mij moet je een andere dealer opzoeken en kijken/navragen of ze er niet 1 op voorraad hebben ?
Zoals eerder gezegd ik heb het niet zo op Mulder, dus vandaar mijn opmerking.
Kan niet voorstellen dat die dingen nergens op voorraad zijn.

@ nomad; hij zit er nog steeds in dus dat valt mee... ik krijg alleen nog wel een columbus terug, tot op de dag van vandaag nog niets vernomen, wel vreemd dat er een refurbished model in zou komen en deze nu in backorder staan???

Ik vertrouw heel cartronic niet meer, maar ik wacht af wat er nu uit gaat komen.
De RNS doet het prima alleen bladeren door het telefoonboek betekend ook wisselen van radio zender das wel machtig irritant. Maar ik kom de komende weken wel door, alles beter dan zonder rijden.

Peterontheroad

Nieuw lid
Sinds vandaag doet ook mijn Columbus raar; Hij start op met het Welcome on board-scherm. Dat krijg ik ongeveer 10 seconden te zien. Daarna valt de Columbus uit en doet het truukje opnieuw.
Uitzetten van de Columbus helpt niet, want hij gaat na een paar seconden weer aan. Met een rit van een uurtje heeft 'ie zo'n keer of 40 opgestart.....
Morgen maar eens bij Van Kleef langs in de hoop op kundige hulp...

Na 3 maanden heb ik eindelijk weer een columbus in de auto, tot nu toe (vanaf 2 juli) geen problemen meer gehad, moet alleen de firmware weer aanpassen omdat mijn stuurwielbediening het niet meer doet...

Achteraf ben ik zwaar ontevreden over de gang van zaken... maar ik heb in ieder geval weer een nieuwe goedwerkende columbus...

Emiel.

Op 8 mei (vlak voor de voorjaarsmeeting) heb ik mijn laatste zwarte schermen gehad.
Ik heb hem de Columbus/Navigatie sindsdien op auto-staan, Dus niet op DAG of NACHT, maar op AUTOmatic.
Ik heb zo'n vermoeden dat het probleem van het zwarte scherm te maken heeft met of de nacht-instelling of de dag-instelling. Maar natuurlijk zeker weten doe ik het niet.

Ik laat jullie weten wanneer er weer een zwart scherm is geweest.

Enne Emiel, welkom terug met een Columbus, hopelijk blijft die het doen en ga je naar een andere garage :-)

MarcoO2

Forumguru
Ik had 'm altijd op auto staan, en desondanks toch het probleem. Maar hopelijk werkt het bij jou wel!

aabogaard

Nieuw lid
Dankje Marco02. Inderdaad in deze topic gaat het ook over het uitvallen van de Columbus navi. Inmiddels heb ik hem laten checken door een dealer. Ik hoopte op een softwarematig probleem, maar helaas dit is niet gebleken. Lijkt een hardware defect te zijn. Auto is van bj. feb 2009 en valt niet meer binnen de garantie. Dat is vervelend. Ze willen het nu op coulance gooien. Ik hoop dat dit geen duur grapje wordt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vind dat zo'n duur apparaat het niet zo snel moet begeven (vond de dealer ook). En dan hoop ik maar dat er geen vervelende lange levertijden zijn...

MarcoO2

Forumguru
Bij mij viel het wel onder garantie, dus ik heb geen idee wat het zal kosten. Wel netjes dat de dealer coulance betracht, al blijft het nog afwachten wat je daar dan precies van moet verwachten. Zuur is het wel, zeker bij zo'n duur apparaat!

aabogaard

Nieuw lid
Inderdaad. Het is te duur om even maar nieuw te kopen. Ik wil echter ook niet meer zonder. Ben echt benieuwd wat die coulance dan precies inhoudt?

MarcoO2

Forumguru
'k Heb zelf ook mijn topic weer even doorgelopen om te kijken hoe lang het duurde. Schrik niet... ;) Ik had sinds april problemen, vaak bij de dealer geweest, nooit de echte oplossing. Op 1 oktober de toezegging gehad dat ik een nieuwe kreeg, op 9 november is die ingebouwd... gelukkig heb ik daarna nooit meer last gehad.

Wat je precies onder coulance moet verstaan, is niet te zeggen. Coulance is in de praktijk niets meer of minder dan "een tegemoetkoming", maar hoeveel je tegemoet gekomen wordt moet je afwachten. Wellicht zijn er binnen Skoda bepaalde "coulance-richtlijnen", maar als dat al het geval is, dan ken ik ze niet in ieder geval.

aabogaard

Nieuw lid
Meer dan een maand dus. Ai ai. Dat is schrikken. Het vervelende is dat ik er nu helemaal geen werkend apparaat in heb zitten. Ik rijd veel km's voor mijn werk en ben veel op de weg dus (gebruik ook fervent het handsfree carkit systeem). Dat zou balen zijn.... Er zijn overigens anderen die beweren (non dealers, vak experts) het systeem wel te kunnen maken.

Ik ben ook benieuwd naar die coulance. Hopelijk valt dat niet tegen.

MarcoO2

Forumguru
Stel dat die coulance tegen valt, zou je ook voor kunnen stellen om het systeem die derden te laten repareren en bijvoorbeeld de kosten te delen. Nee heb je, ja kan je krijgen!

aabogaard

Nieuw lid
Een update:
ik heb de Columbus laten repareren. De dealer heeft coulance betracht maar kreeg nul op rekest bij de importeur (0% coulance dus). Ik kon dus doodleuk een nieuw systeem aanschaffen. Niet dus!

Ik heb even gegoogled en een reparateur gevonden: Autostyling centrum uit Breda. Wat een service! ik ben naar Breda gereden en de Columbus is vakkundig uitgebouwd en gerepareerd. Het hardware probleem is opgelost. Ik kon er op wachten! Ook wat updates gedraaid. Helemaal geweldig. Ze zijn heel professioneel en doorgronden echt dit apparaat. Gerepareerd voor de fractie van de kosten tov een nieuw apparaat. Ook de harde schijf (met alle mp3's), telefoonboek etc waren nog intact! Tevreden met de navi weer naar huis gereden!

Een aanrader. Ik ga de dealer nog wel confronteren met deze oplossing. Is dus wel te maken!

RogerS

Forumguru
Autodealers en electronica/computers gaan niet samen! Maar wel erg dat PON niet onderhand met een extern reparatiebedrijf werkt.

Aabogaard: bedankt voor de tip!

MarcoO2

Forumguru
Jammer dat de dealer/ PON niet meewerkte. Maar gelukkig dat alles nu wel werkt! Mag ik vragen wat je dat uiteindelijk gekost heeft?

Bovenaan Onderaan