zwart scherm Columbus

Nog steeds de columbus niet terug, heb vorige week even naar cartronic gebeld, kreeg ik te horen dat ik niet elke keer hoef te bellen :shocked: ...
Te bizar voor woorden, heb ook maar gelijk opgehangen..
De leasemaatschappij is nu ook meerdere malen ingeschakeld maar daar komt ook weinig nieuws uit. Ik rijd nu dus al 3 weken met een giga gat rond. Ook bij de dealer in Apeldoorn was het niet mogelijk om een ruilcolumbus of ook maar een radio voor nood in te bouwen, ik vraag me echt af waar de service op dit moment is gebleven...

Kortom nog steeds weinig nieuws, en of de columbussen van dit moment, ralphmalph, beter zijn, ik weet het niet maar deze beroerde ellende gun ik geen enkele skoda rijder!!! Weet niet of je ondertussen vaker uitval hebt gehad???

Tot volgende week zaterdag, ik hoop inclusief columbus!
 
Hey Emiel.

Of ik volgende week erbij kan zijn weet ik niet. Ik sta nu als eerste op de reservelijst.
Na mijn laatste melding van uitval heb ik geen uitval meer gehad. Ik hoop dat mij jde elende bespaard blijft, maar zeker ben ik daar niet van.
Dealer in Apeldoorn heb ik zelf ook geen hoge pet van. Ik heb het idee dat ze het een beetje druk hebben en geen tijd hebben voor service.
Mijn auto komt ook uit Apeldoorn, maar voor onderhoud ga ik toch wel ergens anders naartoe.
 

MarcoO2

Forumguru
zo te zien heb ik dan echt mazzel gehad... mijn dealer heeft (na een paar softwareupdates die niet werkten) gewoon een nieuwe gekregen via PON... ben mijn auto maar één dag kwijt geweest en dus nooit zonder gereden. Balen, zeg, voor jou!!
 
Marco02: Ik wou dat er zo met mijn probleem werd omgegaan en ik zal jou case ook neerleggen donderdag bij de dealer. Misschien dat het wat helpt...

We zijn nu een maand verder, leasemaatschappij geeft aan dat het "alle aandacht heeft"...
Nou ik hoop dat ze in het ziekenhuis adequater reageren als ik een keer geholpen moet worden want dit is gewoon pure bagger...
Heb de box van m`n iphone al bijna aan puin geholpen omdat deze nu als radio functioneert..
En het ergste is nog dat ik gewoon betaal, maandelijks, voor een optie die ik nu niet in mijn auto heb.

Ab mulder zal mijn volgende Octavia dus niet gaan leveren!
Ook Cartronic gaat mijn volgende Columbus niet inbouwen die komt er gewoon af fabriek in! Denk dat dat een boel ellende scheelt mocht het nog eens gebeuren.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Als ik zo lees over het uitvallen van het scherm zou het ook de backlight van het LCD scherm kunnen zien.
Dit had je kunnen testen door met een zaklamp op het scherm te schijnen, zie je dan de knoppen en beweging als je een dvd opstart, dan is je backlight defect.
ik weet niet of de Columbus gebruik maakt LED's of een Cathodische buis (net als de PC LCD). En dat zal dan wel niet terug gekoppeld worden.

Maar mooi dat het opgelost is.
 
Volgens mij is er nog niets opgelost.
En als de backlight defect is, zou dat altijd zo zijn neem ik dan aan. Het is gewoon heel af en toe dat het scherm uitvalt.
 
Er is helemaal niets opgelost hoor, in ieder geval niet bij mij :mad:

Maar je backlight verhaal lijkt me onwaarschijnlijk, ook omdat telkens bij het resetten hij kort brand en dan uitvalt.
En ook in velle zon is er helemaal niets te zien op het scherm. Maar met een zaklamp heb ik het nooit geprobeerd!

Hopelijk is ie volgende week weer in mijn bezit maar ik heb er m`n twijfels over.

Emiel.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb het toendertijd wel geprobeerd, maar zonder resultaat. Het lag niet aan de display, maar aan de aansturing van de display, volgens mijn dealer.
 
Update: Na 6 weken krijg ik eindelijk "mijn" columbus terug. Althans een nieuwe... De andere Columbus was niet meer te herstellen en dus vervangen. Heb ook gelijk met dealer afgesproken om voice control te activeren, als plijster op de wond.
 

MarcoO2

Forumguru
Gelukkig, dan ben jij in ieder geval van je probleem af! Hopelijk blijft het bij RalphMaph ook weg!
 

___JC___

Forumguru
Ik heb eenzelfde probleem. Het scherm valt alleen niet uit, maar het geluid! Soms doet het geluid het een aantal seconden niet (gemiddel een maal per dag), maar soms valt het geluid uit en komt het ook niet meer terug! Carkitt werkt dan helaas ook niet het enige wat werkt is de accu los halen waarmee het systeem zich dan reset. Dit is inmiddels 5 keer gebeurd in de afgelopen 2 maanden en ik wordt er inmiddels aardig moe van.

Een softwareupdate heb ik vorige week gehad. Helaas zonder oplossing en ook dit probleem ligt nu bij PON. Dan desnoods maar een nieuw systeem. Zet ik alle instellingen, telefoonboek en de mp3tjes op de harde schijf wel weer een keer over....
:biggthumpdown:
 
@ Marco02 ja inderdaad, zat net ook jouw posts nog eens terug te lezen, maar jij hebt ook wel een tijdje met dit probleem rondgereden toch?

Ik ben het nu ook echt mega zat zo lang zonder de columbus maar aan het eind van de week ben ik er als het goed is vanaf...
 
Ja das inderdaad een heel verschil... nou ik ga er vanuit dat de Columbus nu blijft werken zoals het hoort, kan ik in ieder geval weer uit volle borst meezingen...
 
Overigens heb ik de ochtend van de voorjaarsbijeenkomst weer 1 keer een zwart scherm gehad. Ik had een hele tijd niet meer gehad. Wat mij wel is opgevallen is dat ik de dag ervoor het scherm op DAY heb gezet ipv op NIGHT. Ik vind night opzich prettiger aan de ogen mbt navigeren.
Ik weet niet of dit toeval is of niet, daar ga ik achterkomen door te proberen.
 
Jij had hem op day staan, maar jij had dus wel random dat zwarte scherm.
Stond bij mij een hele tijd op night en had geen problemen.
Op day gezet en ineens was er een zwart scherm (wel een dag later, misschien meer pech dan wijsheid). Nu weer op night al een aantal dagen en geen problemen. Ik zal hem binnenkort weer op day zetten en kijken wat ie doet.
 
Update: ik heb eindelijk weer een navigatiesysteem. Ik schrijf niet voor niets een, want ik heb een vw rns 510 (met rode verlichting).
Het geval is namelijk dat mijn nieuwe Columbus tijdens transport van Cartronic naar Ab Mulder kwijt is geraakt, gejat is of van de bagagedrager af is gevallen.
Levertijd van een nieuwe: onbekend omdat deze in back order staan.
Heel bizar dit, maar de tijdelijke oplossing is prima. Sterker nog ik vindt het grijs rode mooier als het zwart groene! :blush:
In het donker is het geen gezicht rode verlichting naast het bekende geel/groene, maar het scherm zelf vindt ik erg mooi.

het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor de Columbus terug is.
Maar dat het nog een maandje gaat duren zal mij niet meer verbazen.
 
Bovenaan Onderaan