Zouden jullie een auto kopen welke moeilijk verkocht raakt?

Koop je een auto met je hart of verstand?


  • Totaal aantal stemmers
    14

leon-cupra

Forumguru
first come, first served. Zo werkt het nu eenmaal want in de autohandel is het woord van een “klant” ook niets waard.
Zijn genoeg “klanten” die de wagen telefonisch/per mail “kopen” en uiteindelijk niets meer laten horen en dan heb je als handelaar net die ene echte koper wandelen gestuurd “sorry , net telefonisch verkocht” … niet dus.
 

Frup

Forumguru
Hoewel een mondelinge overeenkomst, toch wel rechtsgeldig is (in Nederland). Een man een man, een woord een ...
Toch niet netjes.
Wel zelfde ervaring op Markplaats. Mensen die zeggen iets te kopen, en je hoort er niets meer van. Terwijl je intussen ander 'nee' verkoopt. Dan baal je ook, zoals @leon-cupra ook zegt.
Vorige maand onze kleine 2e auto verkocht. De koper wilde de auto zelf graag zeker stellen met een aanbetaling via de bank.
 

Kanerr

Forumguru
Naja heel simpel als hij had gezegd dat hij haast had of snel wilde handelen had ik erop gespeeld en was ik gisteren al gegaan ;)

Maargoed alles gebeurd met een rede...
 

Fmoon

Forumguru
Oef herkenbaar en heel irritant, maar het zal vast ergens goed voor zijn inderdaad . Ik heb het zelf nog niet kunnen ontdekken overigens.
 

Eltjo

Forumguru
Ok, wel beschouwd, ik zou gerust je vriendin verkopen. Die brengt ondanks de lage aankoopprijs over een jaar idd niets meer op. Tevens hakken de onderhoudskosten er ook flink in.

Tja, dan voel je k. Net verkocht, had je al een afspraak staan? Je had al van alles uitgezocht en je erop verheugd.
Als eerste auto had ik een Astra met LPG op grijs kenteken op het oog. Had ik net uitgezocht waarom die auto zo goedkoop was (van particulier geweest, dus BTW niet meer aftrekbaar voor bedrijf en had al maanden bij de dealer gestaan) en andere dingen over de auto uitgezocht , werd ik nadat we een afspraak hadden gemaakt dat ik hem ANWB liet keuren doodleuk gebeld dat die verkocht was voor fl.250 minder. Had die mij gebeld en voor het blok gezet, had ik hem zo gekocht.
 
Laatst bewerkt:

Fabia 123

Forumguru
Inderdaad en daarom dus een schriftelijk koopcontract. Mondeling is niet betrouwbaar.

Inderdaad je kunt soms onder een koopcontract uit maar dat zijn voorwaarden die je vooraf kan weten.
 

Kanerr

Forumguru
Naja we hebben alleen afgesproken om de auto te bekijken en als hij bevalt meteen mee te nemen. Maargoed even jammer natuurlijk.

Genoeg ander leuks mocht ik weer een buitenkansje vinden :D
 
Bovenaan Onderaan