Zouden jullie een auto kopen welke moeilijk verkocht raakt?

Koop je een auto met je hart of verstand?


  • Totaal aantal stemmers
    14

Kanerr

Forumguru
Ik zit met een dilemma...

Laat ik voorop stellen dat het een luxeprobleem is. Ik kan op het moment geen huis kopen en heb nog wel even tijd om dat te laten voor wat het is.

Ik heb het oog op een auto, namelijk een Hyundai I30N Performance.
Deze staat in Luxemburg en is erg aantrekkelijk geprijsd vanwege een scheur in de voorbumper. (een das aangereden)

De auto zal met invoeren en alle facturen die betaald moeten worden een totaalprijs hebben van 2/3e van de goedkoopste i30n in Nederland.

Nu wil ik al een lange tijd een hot hatch weer, en als ik er een kleine winst op kan maken na een aantal maanden/jaar dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Echter loop ik tegen het feit aan dat er weinig vraag is naar een I30N, niet zozeer omdat het een sportieve auto is met een gemiddeld hoger verbruik dan zijn nonsport versies maar meer omdat het een Hyundai is (mensen zijn merkge*l). Ik heb enkele gezien die al maanden te koop staan zonder succes. Weliswaar wel voor een jackpot prijs welke bijna dubbel is aan wat deze auto kost (met minder km's)


Goed verhaal, lekker kort doen we helemaal niks mee.


Mijn vraag is, zouden jullie een auto kopen welke moeilijk verkocht raakt of zouden jullie safe spelen en deze kans laten passeren?


PS. Citigo blijft :D Kost geen drol en het is lekker om goedkoop rond te rijden ;)
 

Frup

Forumguru
Ditto. Je koopt een auto voor jezelf en het plezier dat je ervan verwacht te hebben. Niet met het oog op verkoop.
Net als je je huis laat verbouwen (bijv. een nieuwe keuken). De kosten verdien je misschien wel nooit terug, maar je doet het zodat je er zelf nog jaren plezier van hebt.
Zo heb ik pas weer een diesel gekocht, in de wetenschap dat ik die over enkele jaren aan de straatstenen niet zal kwijt raken. Maar in de tussentijd heb ik er wél plezier van.
 

SuperBeeb

Forumguru
Vraagstelling klopt niet: wil je a of b? Ja. :arghh:
Maar los daarvan: als je t zelf financieel kunt hebben: gewoon doen. Maar als je van plan bent ooit een huis te gaan kopen...al je reserves opsparen.
Heb me nooit door kleur, model of motor laten weerhouden omdat die misschien bij verkoop niet goed in de markt zouden liggen. Over 3 jaar zie ik wel.
 

JPs_OC2

Donateur
Lang leve dit soort luxe problemen ;) Dit zijn de auto's waar je de meeste lol van hebt. Kan allerlei voor's en tegen's op gaan sommen maar uiteindelijk gaat het om waar jij warm voor loopt.

Met andere woorden, doen! :)
 

hemi24

Forumguru
Wat heeft dat huis kopen er mee te maken?

Als dit op de duur wel belangrijk is, zou ik de spaarcentjes niet teveel aan een geldverkwister als een dergelijke auto besteden!

:arghh:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Kanerr

Forumguru
Ja, de CC was de deur uit gegaan omdat mijn vriendin en ik actief op zoek waren naar een huis. In de tussentijd heeft ze een ongeluk gehad (exact tijdens het wisselen van werk) en kan ze voorlopig niet werken dus geen inkomen. Daardoor is het zeker met een jaar uitgesteld helaas.
 

leon-cupra

Forumguru
Tegen de juiste prijs wordt alles verkocht. Jij overweegt ook een wagen met schade omdat hij goedkoop staat. In de wederverkoop zal het net hetzelfde zijn. De dure okkazies blijven staan , de goedkopere zullen verkopen. Wat mss wel zo zal zijn is dat bij een I30N de tijd om hem verkocht te krijgen langer zal zijn dan vb bij een GTI maar anderzijds, aanbod bij een I30N zal ook kleiner zijn dan bij een GTI.

Als je spreekt over een termijn van 1j om een huis te kopen, zou ik het niet doen. Stel dat jouw vrouw binnen paar maanden wel kan werken, er is wel een inkomen en op dat moment passeert jullie droomhuis , dan sta je daar met kapitaal dat je nodig hebt dat niet onmiddellijk vrij is (kan uiteraard wel maar dan zal je serieus verlies lijden).
 

Duijzer

Donateur
Een auto is een slechte investering. Maaf ja, dat zijn de meeste leuke dingen…

Te verkopen is het altijd weer, maar misschien inderdaad voor een lage prijs. Dan kost je speelgoed wat meer, maar als je er plezier van hebt….
 

Kanerr

Forumguru
Droomhuis zeker niet, het engie waar we tegenaan kunnen lopen is een fatsoenlijk appartement ;)

We hebben gesproken met de huisarts/fysio/letselschade advocaat en vooral de laatste zegt dat ze zeker nog een jaar thuis gaat zitten ivm de zaak die loopt. Het is vermoeiend maar helaas niet anders.


Mijn rekensom is als volgt; de 10 stuks die in nederland te koop staan beginnen bij 30k voor de meest basis uitvoering met 150k op de klok. 32k voor een vergelijkbare uitvoering met vergelijkbare kmstand.

ik kan de auto kopen incl invoeren voor 19, waarbij ik extra's krijg zoals een compleet nieuwe H&R cup schroefset (nieuw a 1800euro), set velgen met winterbanden (ook wel 750euro) en nog een paar onderdelen.
Voorbumper incl spuiten kost me 400euro en thats it :) Voor de rest nog merk garantie tot 2023 welke voor 1000euro met 2 jaar verlengd wordt, dus laten we zeggen dat het me 20500 kost in totaal.

Mocht ik abrupt de auto snel van de hand moeten doen, verwacht ik niet dat het extreem veel minder dan 20k zal opleveren.

En nu ik alles zo zit te typen zie ik eigenlijk in dat ik alleen maar beargumenteer om het gewoon te doen :D Dus ik denk dat ik al de keus heb gemaakt hahaha.
 

Fabia 123

Forumguru
Er kunnen veel redenen zijn waarom een auto niet verkocht wordt. Dat kan een kwestie van smaak zijn en zegt niets over de kwaliteit van de auto.
Zo ken ik iemand die een gebruikte Ford Focus sedan kocht omdat de korting hoger was dan de de HB of de stationwagen. Er zijn ook mensen die veel geld betalen voor een populair model zoals een Golf of een Astra, hoewel beide auto's belabberde kwaliteit hebben.
Ook kleuren kunnen maken dat auto's moeilijk of heel makkelijk verkopen.
De koper van een gebruikte auto kan veel geld besparen door een niet populaire auto te kopen.
 

Fmoon

Forumguru
Ik zou hem doen, als je al verlies zou maken is dat niet veel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SteGo

Donateur
Zouden jullie een auto kopen welke moeilijk verkocht raakt?

Ja natuurlijk! :D Ik heb op dit moment een CNG-Citigo waar op het moment van aankoop werkelijk geen hond interesse in had. :maakmegek:
En in het verleden heb ik onderstaande 1,5 jaar in bezit gehad ... werkelijk enorm op afgeschreven, desondanks nooit spijt van de aankoop gehad. Ergens wel een klein beetje spijt dat ik hem weg heb gedaan ... al rijd ik nu wel veel goedkoper.
Abenenvandeschelde1.png
 

leon-cupra

Forumguru
Een Cube :D
12 jaar geleden ook nog 6 maanden mee gereden toen ik Nissan-verkoper was. In de 6 maanden dat ik voor Nissan gewerkt hebt, was er welgeteld 1 iemand die info over de cube had gevraagd. Hadden 1 testwagen staan , waarmee ik reed, en 1 in de toonzaal. Geld dat ze evengoed in de vuilbak hadden kunnen gooien.
Wel een heerlijk comfortabele wagen. Reed beter dat het eruit zag :jaja:
 

Cordoba

Forumguru
Voor mij zou het sterk afhankelijk zijn hoe lang ik met een auto wil gaan rijden. Als je er 5 jaar of langer mee wil rijden, geen rekening houden met de verkoopbaarheid: die kan dan flink anders zijn, en bovendien is de waarde dan al zoveel minder dat het onder de streep weinig uitmaakt. Als je een auto voor een jaartje wil kopen zou ik er wel rekening mee houden, zeker als je het geld dat je er dan voor krijgt wil gebruiken voor een nieuw huis. Ik denk overigens als de huidige brandstofprijzen nog een half jaartje aanhouden, dat je gaat zien dat auto's die veel brandstofverbruiken moeilijk te verkopen worden (met uitzondering van de absolute exclusieve zaken zoals Ferrari's en dergelijke). Eigenlijk een beetje hetzelfde als nu een 2e hands diesel proberen te verkopen.
 
Bovenaan Onderaan