Zojuist besteld O2 Combi 1.8 TSI

MK74

Lid
Na een maand of 4 wikken en wegen wat mijn nieuwe leaseauto zou moeten worden, is eindelijk de kogel door de kerk. Zojuist bij de leasemaatschappij de bestelling geplaatst voor een:

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance Business Line
  • Kleur: Black Magic Parel effect
  • Alarm
  • ESP
  • Scheidingsnet achter achterbank
  • Stoelverwarming
  • Sunset (privacyglas)
  • Trekhaak afneembaar 13 polige stekker
  • Velgen 17" Pegasus
  • Chromen uitlaatsierstuk (zonder diffuser)
  • RVS dorpellijsten met tekst “Octavia”
  • Chromen Achterklepstrip, Combi
De levering zou plaats moeten vinden ergens in mei; en aangezien begin mei het contract van mijn huidige O2combi afloopt gaat dat allemaal precies. De keuze heeft wel wat voeten in de aarde gehad. Mijn vrouw wilde liever een MPV achtige auto; maar dat zag ik echt niet zitten. Op het laatst ging het eigenlijk alleen nog tussen de O2 en de Opel Insignia SportsTourer 1.6T Business. De Insignia is een prachtige auto, maar in de genoemde uitvoering nog niet zo compleet als de O2, en wel (met en paar opties) al ruim boven de 35000,-. Het heeft dan ook de doorslag gegeven, om in deze economische mindere tijden een beetje pas op de plaats te maken, en voor een 'goedkopere' auto te gaan. Ik ben er echt superblij mee!

Was het nu alvast maar mei....
 

MarcoO2

Forumguru
Gefeliciteerd! Mooie, complete auto, en met die motor een wolf in schaapskleren! :xyxthumbs: En welkom hier natuurlijk!
 

cvegreen

Forumguru
Een mooie keuze heb jij daar gemaakt , Toch wel vreemd dat er in Nederlinad zo vaak voor een benzine versie gekozen word. Terwijl er in Belgie naar mijn denken bijna geen een benzine geleasd word . Ik denk dat er toch zo'n 90% diesel geleasd word in belgie . De nieuwe C5 word bij de meeste lease maatschappijen niet aangeboden met benzine motor (heb ik van horen zeggen hoor) . De 1.6 versie dan nog de 2.0 versie word ook bijna niet aangeboden.
 

MK74

Lid
Ja, het is gewoon een kostenverhaal. De dieselversies in Nederland zijn behoorlijk duurder dan de benzineversies, zowel in aanschaf als in motorrijtuigenbelasting, waardoor momenteel het omslagpunt waarbij diesel goedkoper wordt dan benzine boven de 40000 km per jaar ligt. Aangezien ik maar een kleine 30000 km per jaar rijdt, is de benzineversie voor het bedrijf gewoon goedkoper.

Daarnaast is die voor mij prive ook goedkoper, want in Nederland moet je bij een auto die je van je werkgever krijgt om ook prive in te rijden, 25% van de (fiscale)cataloguswaarde van auto bij je salaris optellen. Daarover betaal je dan weer loonbelasting. Dus bij een leaseauto via je werkgever van (in mijn geval) EUR 31500,-, moet je die 25% bij je salaris bijtellen (= 7875), waarover je dan (afhankelijk van de hoogte van je salaris) 42% of 52% belasting betaald. In mijn geval 42%, waardoor de jaarlijkse kosten voor mijn nieuwe auto EUR 3307,- is.
 
Gefeliciteerd met je keuze. Daar ga je volgens mij geen spijt van krijgen. Zeker niet met die motor. Mooie velgen ook. De Pegasus velgen blijven (naar mijn mening) nog steeds de mooiste velgen op een O2. :xyxthumbs:
 
Toch denk ik dat er veel meer diesels geleased worden. Bij mijn huidige en vorige werkgever verplicht diesel vanaf 25.000 km per jaar.



Een mooie keuze heb jij daar gemaakt , Toch wel vreemd dat er in Nederlinad zo vaak voor een benzine versie gekozen word. Terwijl er in Belgie naar mijn denken bijna geen een benzine geleasd word . Ik denk dat er toch zo'n 90% diesel geleasd word in belgie . De nieuwe C5 word bij de meeste lease maatschappijen niet aangeboden met benzine motor (heb ik van horen zeggen hoor) . De 1.6 versie dan nog de 2.0 versie word ook bijna niet aangeboden.
 
Omslagpunt

Ik heb gisteren op de radio gehoord dat het omslagpunt momenteel op 45000km ligt.

En gefeliciteerd met je keuze. Gaat als een speer. Menig snelle jongen vergist zich in wat een Tsi kan.
 

Aiii

Lid
Gefeliciteerd met je keuze. Daar ga je volgens mij geen spijt van krijgen. Zeker niet met die motor. Mooie velgen ook. De Pegasus velgen blijven (naar mijn mening) nog steeds de mooiste velgen op een O2. :xyxthumbs:

Geheel onpartijdig (:471:) beaam ik deze opmerking. :grin:
 

MK74

Lid
Ja, ik heb nog niet in de O2 gereden met deze motor; wel met een 1.4TSI; en die reed al lekker door ten opzichte van mijn huidige O2 met 1.6FSI. Ik heb wel een paar keer in een Audi A3 gereden met die 1.8TSI; en die ging werkelijk als de brandweer.

Voor wat betreft de velgen; de standaard Pallas velgen vond ik ook niet lelijk; maar die Pegasus vind ik net ff mooier. Ik zal trouwens binnenkort even een foto van mijn huidige O2 1.6FSI combi Elegance online zetten. Ik heb toen gekozen voor 16 inch Sirius velgen, en deze vind ik ook nog steeds erg mooi.
 
Ik rij zelf met de 1.8 tsi en die gaat als een speer.

Vorige week is hij getest in de autogids om je een idee te geven, op de 1000m uit stilstand is hij sneller als een renault clio RS met 197pk.:1819:
 

MK74

Lid
De glimlach op mijn gezicht wordt met het bericht beter zichtbaar. Sneller dan een Clio RS? Super zeg!

Ik hoop komende week een bevestiging van de leasemaatschappij te krijgen, maar ik verwacht de levering zo medio-eind mei. Is dat reeel? Ik hoop het. Weten jullie toevallig iets over de levertijden van zo'n O2? Volgens de dealer ca 10 weken..
 

MarcoO2

Forumguru
De glimlach op mijn gezicht wordt met het bericht beter zichtbaar. Sneller dan een Clio RS? Super zeg!

Die glimlach is terecht! Ik heb zelf voor de configuratie met deze motor gekozen zonder er een meter in gereden te hebben, dus ik heb me echt laten verrassen. En hoe...

Tot nu toe heb ik nog nergens in een test een negatieve mening over de motor gelezen. Ook niet in een Audi, Seat of Volkswagen. En zelf geniet ik er na 23000 km ook nog steeds van.

Die glimlach zit er nu al, die wordt groter als je je auto in ontvangst neemt en nog vééééél groter als je gaat rijden... :worshippy:
 

MK74

Lid
Zojuist bericht gehad van mn Skodadealer. De auto is deze week al in productie gegaan :super:. Verwachte afleverdatum: 1e week mei (in plaats van laatste week mei). :yeah: Kijk, daar worden we vrolijk van!
 

MK74

Lid
Vanmiddag 1600 uur mag ik m eindelijk ophalen.... Gisterenavond oude O2 leeggehaald, zo direct nog ff wassen en stofzuigen, en dan kan ik 'm inleveren. De nieuwe eergisteren al gezien... :cheer: wat een mooie bak! nog ff paar uurtjes wachten...
 
Bovenaan Onderaan