Zoemend/tjirpend/suizend bestuurderskant

O3-Rider

Senior Member
Thanks. Gisteren tegen de wind in was het echt vreselijk. Hoog irritant geluid.
Heb hberg even gevraagd hoe hij het vatgeplakt heeft. Mara dit ga ik zeker proberen.
Ik had dat gehele plastic al gecheckt en er zit inderdaad flink wat speling in. Is ook niet vaster te zetten.
Ik vermoed constructieve eigenschap ;)
 

hberg

Actief lid
Van binnen uit gezien zit de rechter kant wel goed vast. Dealer gaat het checken. Hij had het over opnieuw moeten of vervangen. Als ik tijd heb ga ik langs. Ben benieuwd.
 

O3-Rider

Senior Member
Grrr vorige week leek het plakband te helpen. Echter merk ik deze dagen dat het geluid er nog steeds zit.
Het lijkt wel iets stiller, maar wellicht zijn de rukwinden minder hard.
Plakband verwijderd, nog steeds. Plakband er weer op. Maakt niet uit.

Terug bij af.
 

hberg

Actief lid
Moet zeggen, ze hebben er bij mij vorige week naar gekeken. Daarna geen geluid meer gehoord en ook geen tape meer er op. Weet niet of het stom toeval is... Wordt als het goed is uiterlijk morgen terug gebeld nadat ze contact met de importeur gehad hebben.
 

O3-Rider

Senior Member
Hmm ok. Zou je na kunnen vragen wat ze nou gedaan hebben dan?

Ik heb wel wat zitten rommelen, maar verder geen dingen vastgezet ofzo.
Het geluid is dus wel minder, maar toch nog iets aanwezig.
 

hberg

Actief lid
Deze week contact gehad met de dealer. Wegens drukte kan ik daar de 10e terecht dan gaan ze de paravanplaat aan die kant vervangen. Schijnen meer gevallen van te zijn. Daarna op vakantie dus hoop dat het lekker stil blijft tijdens een op en neer naar het zuiden.
 

O3-Rider

Senior Member
Hmm ik ben er nog steeds niet achter waar het geluid nou vandaan komt, maar ik wordt er met wat hardere wind goed ziek van. Het komt echt om de auto vandaan, maar ik denk toch niet bij de paravanplaat. Deze ik heb al 2x goed getaped en dat maakt niets uit. Het lijkt wel langs de zijkant van de deur te zitten, maar het is gewoon vreselijk moeilijk te achterhalen.
 

hberg

Actief lid
Balen zeg. Hier ook wat langs zien komen over een afdichting de spiegel in. Misschien zit het daar ergens in
 

hberg

Actief lid
Vanmorgen bij de dealer geweest. Paravanplaat is veravangen en zit nu muurvast. Het is inderdaad een bekend probleem. Top opgelost door Rijnwoud in Rotterdam. Ook gelijk m'n setje Sonniboys in de auto zitten nu :)
 

O3-Rider

Senior Member
Wat ik mis bij jou @O3-Rider dat jij niet, net zoals @hberg, bij de dealer bent langs geweest.

Wie zegt dat?

Tijdje geleden al gesproken met de dealer, toevallig vanmorgen geweest om het gat in de spiegel te dichten, want dat was het enige bekende probleem. Echter heeft dat voor zover ik kan beoordelen, geen effect. Ik hoor nog steeds een irritant geluid. Even dagje met wind afwachten en dan maar weer naar de dealer.
 

Falcon

Donateur
@O3-Rider: Hier deed ik even een aanname, had hem als vraag moeten formuleren.

Nog een vraag... hier in het topic werd geopperd, door @Antera, om met tape het gedeelte af te dekken waar je het geluid waarneemt... ik vond dit wel een goeie.. wat jij?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

O3-Rider

Senior Member
Dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar hielp niets. Bij mij komt het elders vandaan. Maar waar.....
 

hberg

Actief lid
Zou toch eens vragen of er een monteur een rondje met je kan doen. Die weten vaak van welke plek een bepaald geluid komt.
 
Bovenaan Onderaan