Zoektocht naar een Octavia II combi

Cordoba

Forumguru
.. en er komt een extern iemand om de buitenkant te bekijken en bij te werken (thanks voor de tip).

Poetsers worden vaak extern ingehuurd, maar door de lage vergoeding die er tegenover staat, wordt er vaak twijfelachtig werk geleverd. (sommige 'poetsers' hebben onvoldoende vaardigheden, kennis of materiaal om het echt goed te doen, maar er zijn er ook die het prima kunnen, maar door de lage vergoeding financieel niet kunnen). Voor een auto poetsen betaalt een garage typisch iets van 60-70 euro, als je nagaat dat je voor een echte goede detailbeurt zeker een dag uit moet trekken en dan ook nog alle gebruikte spullen mee moet rekenen, dan weet je dat dit 60-70 euro echt niet kan.

EHGV

Lid
Het lak gebeuren stond los van het poetsen. Dus lak bijwerken, dan naar de poetser en dan de beurt. Of in andere volgorde :) Weet niet meer precies. Zie het wel. De garage (niet de minste) was wel enthousiast over de kunde van diegene (duhhh :) ).

EHGV

Lid
Hierbij enkele foto's van mijn 'nieuwe' auto. Hij rijdt (tot nu toe) heerlijk! Een vooruitgang vergeleken met de Fabia (wij blijven elkaar nog steeds trouw!).

Er is één ding wat ik mij afvraag. Na een (ook korte) rit voelt de motorkap (links, waar de motor zit) warm tot heet aan. En dan voor een lange tijd. Is dit normaal? Met de Fabia heb ik dit volgens mij niet. De temperatuurmeter in de auto geeft niks bijzonders aan en alles in de motor zit er volgens mij (als leek) goed uit.

15695704536_42e7923554.jpg

15099478464_e3ac78f548.jpg

15533558469_28397f78d7.jpg

15534601130_298c0c9a41.jpg

15100069703_2fa8bb4b3a.jpg

ertromp

Forumguru
Bedoel je ter hoogte van de rode pijl??

15695704536_42e7923554 (1).jpg

Daaronder speelt zich een verhit partijtje blazen af: de turbo :D

EHGV

Lid
Nee, het is eigenlijk aan de linkerkant van het midden :) Rechts is er juist geen warmte.

Samen met mijn vader een rit van 30 km gemaakt. Hij heeft een 1.2 TSI en had het niet. Ik rij wel iets sneller...

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Hier een foto van mijn motorruimte (zelfs de carrosserie kleur klopt :D )
Ter hoogte waar voel je die warmte dan?

P1020935.JPG

EHGV

Lid
Volgens mij idd dezelfde kleur. De Storm Blue!

Nou eigenlijk het gebied rondom de Skodadop.

EHGV

Lid
Klinkt logisch haha. Ik moet zaterdag toch nog even naar de garage, zal hun ook nog even vragen.

De auto is verder dikke prima! Climate Control ipv geen airco, gewoon voor ruim zitten als achterin een kind zit, drempels normaal kunnen nemen, een zesde versnelling op de snelweg kunnen gebruiken, etc.

Moet nog wel instructieboekje goed doornemen. Bv waarom er een lampje brandt waar de achteruitkijkspiegel zit.

EHGV

Lid
:thumbsup:

Wat is concreet een voordeel van automatische dimmende achteruitkijkspiegel/buitenspiegels?

Heb trouwens geen schakeladvies. Is denk ik net te oud voor. Die van mijn vader (april 2010) heeft dat wel.

ertromp

Forumguru
Voordeel vind ik dat wanneer je een auto achter je hebt die plotseling uit een bocht achter je komt met groot licht of scherp dimlicht dat je binnenspiegel dan al een tint donkerder gegaan is. Ik vind het persoonlijk echt schelen.

Bovenaan Onderaan