Zoektocht naar een Octavia II combi

Joske

Forumguru
Die ketting waar @Barttdi over spreekt is waarschijnlijk een terugroepactie geweest van Škoda betreffende kettingspanner of iets dergelijks. (vermoed ik, gezien het bouwjaar) Of uitgerekte ketting, afhankelijk van de motorisatie.

Arreslee

Senior Member
Hier even een reactie van ervaringsdeskundige. Mijn O2 combi is inmiddels de 380.000 gepasseerd. Zodra de APK weer geweest is update ik de KM lijst wel.
Het enige wat recent is aangepakt zijn de koppeling en het vliegwiel. Beide zijn vervangen bij 365.000 km.
2 weken geleden heb ik in Duitsland nog 190 op de GPS gehaald. De auto had nog over maar ik was de beperkende factor.
Verder beginnen de rubbers wat lawaai te maken bij de drempels.
De auto wordt normaal bij de dealer in Emmen onderhouden maar ik denk dat ik naar JB ga. Dit omdat ik verwacht dat de turbo schoongemaakt dient te worden. Misschien dat ik de egr laat wegschrijven. Weet het nog niet.
Ik vind de VAG diesel motor en dan zeker de pompverstuiver een robuuste en zuinige motor.
Je kunt altijd een afgetrapt exemplaar treffen.
Veel succes met de zoektocht.
Groeten, Arreslee

ertromp

Forumguru
Aparte kleur? Is een mooie heel lichte beige metallic.
In 2012 zijn er geen problemen meer met de kettingspanner en ketting die overigens een groter probleem was op de 1.2 TSI
Zo vanaf de foto een zeer nette auto

EHGV

Lid
Fijn om dit te horen :)

Bevestiging van anderen is welkom :)

Maandag ga ik weer kijken. Met mijn vrouw... Misschien een proefrit? Nog nooit in een O2 combi gereden.

ertromp

Forumguru
Ga maar niet rijden ...................................................... je bent gelijk verkocht :D

Zeker doen zo'n proefrit en succes maandag :thumbsup:

Hier nog een O2 Combi met 350.000km. Buiten regulier onderhoud heb ik ook geen gekke dingen gehad. Alleen aan de achterkant een keer veerschotels vervangen en een vastzittende remklauw gehad. 2.0TDI motor is superbetrouwbaar en lekker vlot. Enige is dat ik de laatste tijd wat geluid uit het ventilatiesysteem/airco hoor komen. Drempels zijn bij mij ook wat rumoerig (rubbers).
Binnenkort is de distributieriem wel aan de beurt (om de 120.000km) en dat is relatief duur.
Al bij al kan ik de O2 alleen maar aanbevelen. Lekker ruim en betrouwbaar en keus genoeg.

EHGV

Lid
Wow 350.000km is wel heel veel.

Even iets anders dan de combi...

http://www.broekhuisgroep.nl/auto-zoeken/occasions/skoda-octavia-1-4-tsi-90kw-62khd3

Is dit wat?

Heeft wel parkeersensoren en climate control (staat niet in beschrijving).

Ketting is vervangen

Te koop bij Broekhuis, mijn vaste Skoda-dealer.

Km-stand ruim onder de 100.000

Prijs is stuk vriendelijker dan de Combi's

Kofferbak nog steeds veeeeeel ruimer dan onze Fabia.

Mooie kleur en ziet er van buiten netjes uit

Ben bekend met de auto, mijn ouders hebben zo'n één

Havana

Forumguru
Ik vind de hatchback niet om aan te gluren, maar wie ben ik ...?

Tweedehands zijn ze minder gewild.

E

Ex-lid 2926

Ik vind de hatchback juist erg mooi. Tweedehands veel aantrekkelijker geprijsd en je rijdt veel exclusiever. En je wil je spaargeld toch niet besteden aan zo'n leasebak ;)

EHGV

Lid
Ik vind hem ook mooi :) Het scheelt inderdaad veel geld (toch wel snel 3 a 4 duizend euro) met een combi. Kan het verschil ook voor iets anders gebruiken...

Donderdag ga ik er weer heen.

Zijn er technische zaken waar ik op moet letten? De ketting is al vervangen.

ertromp

Forumguru
Mooie auto in de enige echte kleur voor een O2 :D

Let op bij de krikpunten hoe de felsnaad er uit ziet.
Let op roest rond de kentekenverlichting
Hoe zien de deurgrepen aan de binnenkant van de deur eruit?
Let op vocht in lampen

• Leuk
Waarderingen: CDK

EHGV

Lid
Thanks. Zal de punten gebruiken.

Iemand anders nog een toevoeging op het technische aspect?

Stel dat ik de auto wil kopen. Hoe zouden jullie het aanpakken?

Geen afleverkosten?

Er zitten winterbanden onder, dus zomerbanden (met velgen?) zijn uiteindelijk nodig.

90.000km beurt komt eraan, dus ik neem aan dat die (eerlijk?) gedaan wordt en noodzakelijke dingen dan aangepakt worden.

Jaar garantie ipv half jaar?

Wat van de prijs af?

peterrapid

Forumguru
Persoonlijk vind ik de wagen niet zo netjes binnen ... dus zou zeker voor een goeie detailing-beurt gaan binnen en buiten

EHGV

Lid
Zal de auto nog een keer goed bekijken. Het is wel zo dat de foto's op de site gewoon slecht zijn (bv harde flits gebruiken). Valt me sowieso altijd op als ik auto-advertenties bekijk. Auto komt in het echt meer netjes over.

kansberg

Forumguru
@ertromp : Dat weet ik.... Deze auto is uit België geïmporteerd. Momenteel gebeurt dat heel veel omdat er een chronisch tekort is aan jonge gebruikte occasions als gevolg van de crisis. Bijkomend voordeel is dat de auto wat voordeliger in 'de markt' gezet kan worden vanwege belasting technische aspecten. Dit verschilt per merk/model maar pakt bij Skoda redelijk gunstig uit.

Het hoeft geen obstakel te zijn, ik was er eerst ook huiverig voor maar heb me goed geïnformeerd hierover. De historie van de auto moet bekend zijn en altijd een proefrit maken.

Heb uiteindelijk zelf een Belgische Superb gekocht bij dit bedrijf, en ben er erg over te spreken. Alleen de kentekenplaat verraad dat het een geïmporteerde auto is, althans bij de kenner, die ziet dat het een pre-facelift model is met een 2014 kenteken. De rest denkt dat je een nieuwe auto hebt :maakmegek:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan