Zoektocht naar een Octavia II combi

EHGV

Lid
Hallo allemaal,

Ik heb me al voorgesteld in het voorstelforum en toen heb ik geschreven dat ik op zoek ben naar een occassion Octavia II combi. Vandaar dit topic :)

Ik ben nog zoekende en ik ik hoop dat jullie in mijn zoektocht kunnen helpen. Het is wel zo dat ik geen haast heb en dat ik over het algemeen met grote aankopen zorgvuldig ter werk ga. De kans dat ik volgende week al een OII combi heb gekocht is niet zo groot :)

Eerst het volgende:
Ik heb nagedacht over het kiezen tussen een Diesel of een Benzine. Het omslagpunt ligt volgens mij bij een OII combi rond de 22.000 kilometer. De aanschafprijs verschilt niet enorm. De 22.000km per jaar is halen is geen probleem, maar ik heb ook nog een Fabia thuis staan die ik (en mijn vrouw) gewoon willen gebruiken. Ik ben bang dat als ik een Diesel ga kopen ik er echt tegen moet gaan rijden.

De diesels in mijn gezochte prijsklasse (12.000 a 14.000 euro) hebben rond de 150.000km op de teller.
De benzine-motoren rond de 100.000km.

Ik zou toch wel iets van 8 jaar met de auto willen doen. Dan moet ik met de Diesel dan wel 200.000km rijden en dan staat er uiteindelijk 350.000km op de teller. Met de benzine kunnen we rustig aan doen en bv. 15.000 a 20.000 per jaar rijden (en de andere 5 a 10 duizend met de fabia), zodat we dan na 8 jaar rond de 220.000 a 260.000km op de teller hebben.

Vragen:
Halen Diesels met gemak 350.000km?
Halen Benzinemotoren met gemak 250.000km? (onze fabia uit 2000 heeft nu 225.000km en rijdt nog steeds...)

Verschil in kosten onderhoud en problemen? Verschil in eventuele inruilwaarde (wel na 8 jaar...)?

Wat is wijsheid? :)

ertromp

Forumguru
Zeker als je jaarlijks je reguliere onderhoud doet zul je zowel met de diesel als de benzine de door jou aangehaalde km standen gaan bereiken.
Wel zul je zaken als wiellagers of een koppeling gaan tegenkomen maar dat is bij beide te verwachten.
Zie bijvoorbeeld dit topic voor de O2:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/wi...-octavia-ii-rijders.17250/page-20#post-447875

Daar staat bijvoorbeeld een TSI bij met al 229.000 op de teller of een 2.0FSI met 275.000. Wellicht kunnen de eigenaren daarvan aangeven wat zij in die jaren aan buitensporige zaken hebben gehad.

EHGV

Lid
Bedankt voor jullie reacties!

Even ter verduidelijking. Ik zoek een OII vanaf 2009. Die na de restyle van de Octavia.

Ik zie dat Barttdi 229.000km heeft gereden. Het kan dus wel :) Misschien dat hij meeleest en wat meer kan vertellen?

Na het verhaal van Havana ben ik toch wel overtuigd om een Benzine kopen (liefst minder dan 100.000km). Dan hopen dat er 100.000km mee gereden kan worden zonder heel veel gekkigheid (daarmee bedoel ik reparaties boven de 500-1000 euro). Misschien is een gebruikstermijn van 5-8 jaar realistischer dan bij voorbaat voor 8 jaar te gaan.

Vanenkelen

Forumguru
De diesels in mijn gezochte prijsklasse (12.000 a 14.000 euro) hebben rond de 150.000km op de teller.
Dat moet beter kunnen. Ik heb 1,5 jaar geleden ongeveer 14k betaald voor een diesel uit 2009 met 80.000 km op de teller. Dus ik zou goed zoeken, want dan pak je zo een paar jaartjes extra aan kilometers voor hetzelfde geld.

Succes met de zoektocht!

Desperado

Forumguru
Je kunt er makkelijk meer dan 2 of 3 ton mee rijden. Het gros van de auto's doet dat zonder al die problemen.

Blackokkie2

Forumguru
Dat moet beter kunnen. Ik heb 1,5 jaar geleden ongeveer 14k betaald voor een diesel uit 2009 met 80.000 km op de teller. Dus ik zou goed zoeken, want dan pak je zo een paar jaartjes extra aan kilometers voor hetzelfde geld.

Succes met de zoektocht!

Heb op gaspedaal.nl al Octavia's met minder dan 100000 op de teller gezien voor dat geld 1.4 tsi maar ook een paar 1.8 tsi's

Blackokkie2

Forumguru
Hmm, geen radiobediening op het stuur en geen electrische ramen achter. Maar als je dat niet nodig vindt, wel een mooie kleur.

Havana

Forumguru
Vind 't nogal wat geld voor een auto met een verouderd uiterlijk (zeker de achterkant). En ik mag dat zeggen, want ik heb er zelf één (weliswaar uit 2007). ;)

Voor dat geld koop je ook een hele mooie Mégane met alles erop en eraan...

http://www.autowereld.nl/renault/megane-estate/1-4-tce-130pk-gt-line-9776722/details.html

met navi, 17", PDC, enz

http://link.marktplaats.nl/m854132668

Zelfs een nep-DSG met navi is mogelijk

http://www.autowereld.nl/renault/megane-estate/2-0-16v-cvt-automaat-dynamique-9068246/foto.html

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of deze wat is. Navi ontbreekt, maar dat lijkt me later nog wel te fiksen, zeker voor deze prijs, kun je nog wel iets aanpassen.

Km met tsi gaat dus goed. Inderdaad heeft mijn combi van 09 met alleen een ketting vervangen de 229.000 gehaald. Op tijd beurten doen en niet problemen gaat sparen.
Hij is trouwens te koop en ik woon in steenwijk;)

DimiTator

Actief lid
Binnen een jaartje komt mijn O2 vrij. Dan heeft hij +-155000 op de teller. Vermits het een lease is, ligt de afkoopwaarde doorgaans heel laag.
T is er wel een met heel veel accessoires.

Thokozanoah

Forumguru
Ik heb onlangs mijn 1.8tsi DSG bj 2009 Elegance Bns combi verkocht voor dat budget met 98000 op de teller, een zeer nette en rijk uitgeruste auto.....er is dus hoop!

CharlesTucker

Forumguru
Mooie kleur inderdaad, die blauwe. Verouderd uiterlijk, kwestie van smaak, persoonlijk vind ik dat VAG autos (en V70's) nauwelijks verouderen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Renaults en Fords. Hoe verouderd ziet een Megane er over 4 jaar uit?

Geen radiobediening op het stuur, mwaah, heb ik ook al drie jaar niet, nog geen seconde het gevoel gehad dat ik het mis (terwijl ik het op m'n vorige auto wel had). Toegegeven, die knopjes op het stuur geven de auto wel een net wat luxere uitstraling. Electrische raambediening achterin, heb ik wel, gebruik ik ook nooit, dus zou ik ook niet missen, alleen links voorin vind ik dat belangrijk, en dan nog alleen bij een parkeergarage. Maar als je geen haast hebt, rustig aan doen, en de diverse sites goed in de gaten houden zodat je wat vergelijkingsmateriaal hebt.

Sparkie

Forumguru
Binnen een jaartje komt mijn O2 vrij. Dan heeft hij +-155000 op de teller. Vermits het een lease is, ligt de afkoopwaarde doorgaans heel laag.
T is er wel een met heel veel accessoires.
I concur. Als het goed is mag ik ook in augustus of september volgend jaar een nieuwe uitzoeken. Ik verwacht dat de kilometerteller dan zo rond de 100k aanwijst.
Als je rond die tijd nog steeds een O2 zoek wil ik wel bij de LM opvragen wat ze nog voor de auto willen hebben.

EHGV

Lid
Vind 't nogal wat geld voor een auto met een verouderd uiterlijk (zeker de achterkant).

Ik hou wel van de degelijkheid/saaiheid van Skoda :) Heb nog wel gekeken naar een Ford Focus Wagon (binnen erg veel plastic), Kia Cee'd Station (veel minder ruim dan de OII). Skoda is mij (en familieleden) altijd goed bevallen. Maar ik hou mijn ogen open voor andere merken.

Ik weet niet of deze wat is. Navi ontbreekt, maar dat lijkt me later nog wel te fiksen, zeker voor deze prijs, kun je nog wel iets aanpassen.

Is ouder model :)

Km met tsi gaat dus goed. Inderdaad heeft mijn combi van 09 met alleen een ketting vervangen de 229.000 gehaald. Op tijd beurten doen en niet problemen gaat sparen.
Hij is trouwens te koop en ik woon in steenwijk;)

Dacht dat een ketting nooit vervangen hoeft te worden? Die van mijn Fabia tenminste niet(?).

Bovenaan Onderaan