'zoekerig' weggedrag O3C

JeSko

Forumguru
@hemi24

Inderdaad, zelf koop ik liever iets wat niet zo slim of financieel zwaarder is maar wel gelukkig van word, dan de ideale wagen die me niks doet. Maar we kunnen niet in de buidel van TS kijken en ieder moet voor zichzelf uitmaken wat kan en wat prioriteit heeft. Een Golf Variant is trouwens een prima auto, kan je wel mooi aankleden en sexyer maken met wat simpele mods.
 

PizzaPieter

Forumguru
Zoals ik al zei: iets all about the money en ik ben niet de enige die beslist.

Ik hou van auto's, maar wil niet meer betalen voor iets wat niet per se beter is. Het doorrekenen (wat kost een auto nou eigenlijk per maand) en beseffen wat dat kost, elke maand weer, maakt het er niet per se beter op!

Ik begrijp heel goed dat je gek kunt zijn op je auto. Écht! Begrijp ook dat sommigen daar veel voor willen doen en investeren. Écht. En als ik kon kiezen om een superdikke Highline te kunnen kopen met dezelfde motor en schuifdak en dikke velgen en vette mods en en en en voor hetzelfde bij te betalen bedrag, dan zou ik dat doen. Maar dat is utopie.

Maar die auto staat heel vaak uit t zicht. Rij er niet veel in. Kost me alleen wel heel veel meer geld als hij dikker is. En dat vind ík het niet waard. Andere prioriteiten én een partner die meebeslist ook trws.

Ieder z'n keuzes.
 

PizzaPieter

Forumguru
Voor de inruildeal ben ik een soort van gebonden aan deze maatschappij. En de deal is niet oneindig geldig

Golf 1.4 is m niet geworden. Auto trilde bij proefrit (in stuur, stuur scheef en tril in stoel (gelijk aan eerste proefrit Octavia en bron van alle ellende)

Waar ik enthousiast van wordt is een 2014 Golf Variant Business Edition 1.2 (moet binnenkomen) en een 2014 Octavia Wagon Ambition Business 1.2.

Morgen even met @brepus13 z'n 1.2 rijden om te voelen hoe dat rijdt.

Dan verder!
 

VAG-man

Forumguru
Ik kan je niet meer volgen @PizzaPieter.
Je hebt het nu over de 1.2 met een trekgewicht van 1100kg. Deze had je eerder afgewezen, omdat dit niet genoeg was. :pieker:

Volgens mij was de Octavia die ik had gevonden een erg goede deal. Bouwjaar 2018, nog geen 50k aan km voor weinig.
 

PizzaPieter

Forumguru
@VAG-man
De Octavia en de Golf waar ik naar kijk, mogen 1300 trekken in 1.2 versie.

Degene die jij aangaf, mag 1100 trekken.

Daarnaast is op die auto mijn inruildeal niet van toepassing en moet er dus een shitload aan geld bij
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik kan je inderdaad ook even niet meer volgen.. waar zit het ‘m dan qua verschil in, in die 1.2’s?

Het lijkt er een beetje op dat je ‘teveel’ verwacht voor een bepaald bedrag. Ben je toevallig overgevoelig? Soms moet je compromissen sluiten.

Bij elke auto voel je dat je rijdt.. gelukkig maar, anders zou er niets meer aan zijn :D.

Ben erg benieuwd hoe je @brepus13 zijn auto vindt rijden...
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik vermoed wel een bepaalde overgevoeligheid en die accepteer ik ook.

Echter, een stuur dat trilt in je hand (wilde t filmen, maar niet slim) en een hobbelende auto zou iedereen voelen. (En dat is ook zo).

Maar nu moet ik stoppen. Heb deadline om bij Brepus13 te komen, dus moet ff m'n zondagochtend ritueel versnellen.
 

hemi24

Forumguru
Los van deze zogenaamde inruildeal al wel eens gekeken wat andere partijen vragen én bieden?
Auto’s bij een Carnext (of andere lease outlets) zijn echt niet beter, betrouwbaarder of goedkoper dan elders hoor...
 

JeSko

Forumguru
@PizzaPieter

Ik hoop voor u dat je de juiste wagen vind, en de daarbij behorende rust, het moet namelijk enorm frustrerend zijn om zo te lopen klooien met een wagen, constant die twijfel en ermee bezig zijn om wat nieuws en goed te vinden waar je lang met doorkan. Succes! De uiteindelijke keuze wacht ik mee in spanning af. Met zo'n Golf Variant bijvoorbeeld kan je imo niet fout gaan, prima auto's en best mooi!
 

PizzaPieter

Forumguru
@PizzaPieter

Ik hoop voor u dat je de juiste wagen vind, en de daarbij behorende rust, het moet namelijk enorm frustrerend zijn om zo te lopen klooien met een wagen, constant die twijfel en ermee bezig zijn om wat nieuws en goed te vinden waar je lang met doorkan.

Dank voor je begrip, je slaat de spijker op z'n kop.

Het vreet energie om te onderzoeken, testen, teleurgesteld te worden (afgelopen jaar vaak met géén oplossingen) geen oplossing vinden, verder kijken, proefrijden, afwegen lease of koop, geen deal, onderhandelen, thuis 'balanceren' (geld versus opties) zoeken, zoeken, zoekenen elke keer weer in te stappen in de auto die we kozen om er heel lang mee te rijden (en waar je toch aan gehecht raakt) wetende dat dit niet de auto is die we nog jaren hebben.

Ik ben i.i.g.een persoon die hier veel en vaak mee bezig kan zijn en dat vreet energie ja. Dus tijd om een winner te vinden.

En uiteraard hou ik jullie op de hoogte

Net bij @brepus13 geweest en proefgereden (nogmaals dank daarvoor!). Heel tof dat iemand z'n gouden koets beschikbaar stelt om een ander te laten testen. 1.2 valt me he-le-maal niks tegen. Dus nu verder met plannen maken.
Zoekgebied uitgebreid naar Octavia 1.2 of Golf 1.2

Fijne zondag!
 
Bovenaan Onderaan