'zoekerig' weggedrag O3C

hemi24

Forumguru
Wielen inderdaad vooras. Slijtage is niet echt wat je aangeeft. Profiel is er wel, niet, wel niet.

Auto is vorig jaar verlaagd en uitgelijnd, sporing etc was ok...

Duidelijk niet door iemand die wist wat hij deed..!

:nailbiting:

Geef eens aan wat je bedoelt met dat het profiel er wel, niet, wel niet is; aan de hand van je foto, zie ik niet echt wat je nu probeert duidelijk te maken...
 

prosier

Forumguru
Ik heb zelf bij de uitlijning meegekeken, kon iig niet beter. Vorige maand met winterset laten uitlijnen, zie het resultaat.

Als je van li naar re over de band kijkt, zie je wel profiel, geen, wel en geen. Hele rare slijtage dus. 20191105_062107.jpg
 

PizzaPieter

Forumguru
Als je de auto op de brug zet met de wielen vrij, en je gaat rijden, koppelen, schakelen, sturen, heb je het dan nog?
Durf ik niet te zeggen.

Ik heb geen brug, alleen een carport en klein krikje.

Je test zou een mooie zijn, maar kan ik dus niet.

Zou onbalans in aandrijving al bij heul lage snelheden op kunnen treden?

Gr Pieter
 

hemi24

Forumguru
Als je van li naar re over de band kijkt, zie je wel profiel, geen, wel en geen. Hele rare slijtage dus.

Ik weet niet wat jij ziet, maar volgens mij bedoel je gewoon HET profiel, waar de lengtegroeven gewoon een onderdeel van uitmaken...
Probeer eens op de foto te omcirkelen waar volgens jou de afwijkende slijtage zit!
 

PizzaPieter

Forumguru
Van de 3 zichtbare slijtage blokjes is de meest linkse op de foto het meeste versleten (loopt gelijk met loopvlak rubber). Hoe verder naar rechts, hoe groter de afstand tot het loopvlak.
 

prosier

Forumguru
20191202_172323.jpg
Nee kijk, rood is wel profiel, blauw is veel minder profiel. Het was een hendig kabaal in de auto. Kwam hierdoor.

Dit is ook niet 123 te koppelen aan uitlijning.
 

Highway

Forumguru
Zou eerst goed kijken naar merk/type band. Die op internet zoeken, plaatje erbij halen van het liefst een nieuwe band en kijken hoe het profiel er daar uit ziet. Mogelijk dat deze band daar niet zoveel profiel heeft vanuit de fabriek.

Verder lijkt het mij op slijtage door verkeerde uitlijning.
 

hemi24

Forumguru
Bekijk bijlage 76989
Nee kijk, rood is wel profiel, blauw is veel minder profiel. Het was een hendig kabaal in de auto. Kwam hierdoor.

Dit is ook niet 123 te koppelen aan uitlijning.

In het midden staat minder profiel door iets te hoge spanning en rechts staat minder profiel door verkeerde uitlijning.
Het kabaal komt waarschijnlijk door je achterbanden...

Dat uitlijnrapport van de kwik-shit kun je nog een keer als kladpapiertje op de achterkant gebruiken; ik zie nog steeds rode vlakken!
 

prosier

Forumguru
In het midden staat minder profiel door iets te hoge spanning en rechts staat minder profiel door verkeerde uitlijning.
Het kabaal komt waarschijnlijk door je achterbanden...

Dat uitlijnrapport van de kwik-shit kun je nog een keer als kladpapiertje op de achterkant gebruiken; ik zie nog steeds rode vlakken!

Als je verstand hebt van octavia weet je dat sporing alleen synchroon te stellen is met een bepaald maximum.

Dat maximum is bereikt. Dus gewoon maar roepen rode vlakken is wat simpel he.

Wil je geen rode vlakken, moet ik een andere auto kopen
 

prosier

Forumguru
De andere optie is veren plus dempers. Ik heb alleen veren.

Ik vraag me af of met andere dempers erbij de zaak zoveel beter zou zijn. Ik denk het niet namelijk. Sporing moet via het subframe, en dat blijft gewoon hetzelfde met een verlagingsset...
 

EdK

Forumguru
Misschien kunnen we wat meer bij de beginvraag van PizzaPieter blijven?
Dit gaat steeds meer op 'topickaping' lijken.....(weliswaar onbedoeld ;))
Ik ben af en toe de draad hier kwijt, ook omdat de avatar foto's op elkaar lijken ( beide blauw )
Dus ben min of meer gestopt met reageren
 

PizzaPieter

Forumguru
Klopt.

Hobbelen altijd, resoneren bij bepaalde snelheden. Hobbelen sterker bij zware belading.

Deze week uitsluitsel hoe garage verder wilt.
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij is het handig als de garage allereerst het probleem exact hetzelfde ervaart als dat jij dat doet...

Afgaande op de voorgaande posts ben ik nog niet helemaal zeker of dat wel het geval is en dan wordt het een moeilijk verhaal om tot een bevredigende oplossing te komen!
 

PizzaPieter

Forumguru
De verkopende partij heeft het vrijdag kunnen ervaren. Ben toen naar Zwolle gereden en toen hebben 2 medewerkers gereden. Bij de eerste gebeurde het wel (resoneren) en bij tweede niet. Vrijdagavond 1700 is drukke boel in en rond Zwolle. Rustig een paar seconden een bepaalde snelheid rijden is er niet bij.

Zij doen geen onderhoud zelf (occasion center leasemij) dus zijn afhankelijk van dealernetwerk. Dealer zou t moeten vinden en dat is tot nu niet gelukt. Maar ik kan jullie garanderen dat het niet alleen tussen mijn oren trilt....volgende keer gooi ik 300kg zakkencement in kofferbak, dan merk je het continue.
 
Bovenaan Onderaan