"Zoeken naar onderscheid Volkswagen en Skoda"

E

Ex-lid 2926

Ik denk dat je een Octavia in detail ook niet moet vergelijken met een Golf VI, maar meer met een Golf V. Door de groter zitruimte en de veel grotere kofferbak van de Octavia HB t.o.v. de Golf V HB gaat mijn voorkeur toch echt uit naar de Skoda. Dan maar iets zijwindgevoeliger en wat meer geluid vanuit de wielkasten.
Als Walter da Silva het onderscheid tussen VW en Skoda wil uitdrukken zou ik hem het volgende voorstellen. Bij een VW: het kost wat, maar dan heb je ook wat. Bij Skoda: veel auto voor je geld.
 

Rallye

Forumguru
Overigens heb ik de rollo voor de kofferbak (nl. met geleidingsrail) bij de Octavia Combi altijd handiger gevonden dan veel VW of Audi-oplossingen.
 

MarcoO2

Forumguru
Als Walter da Silva het onderscheid tussen VW en Skoda wil uitdrukken zou ik hem het volgende voorstellen. Bij een VW: het kost wat, maar dan heb je ook wat. Bij Skoda: veel auto voor je geld.
Dat gevoel had ik ook altijd. Maar nu ik de laatste tijd een heleboel auto's uit het VAG-concern heb vergeleken en berekend, blijkt dat verschil in veel gevallen toch wel heel minimaal te zijn. Ga maar eens een Superb Combi en een Passat Variant naast elkaar zetten. Kaal scheelt het nog wel wat, maar als je de wat luxere versies neemt (en er een paar optiepakketten tegenaan gooit), dan verdampt die financiele voorsprong van de Skoda toch snel.
 

Bakkertje

Forumguru
De financiele verschillen zijn voor leaserijders sowieso erg klein. Bij mij bleek een Passat net zo duur als een Superb om te rijden. De restwaarde van een VW zou hoger liggen dan bij een Skoda. Dat verschil wordt weer verrekend in het leasebedrag. De SUperb heeft overigens toch gewonnen op basis van ruimte en toch een iets rijkere uitrusting.
 
Bovenaan Onderaan