Zo, even een blokje om vandaag

octaafje IV

Actief lid
@rjverbrugh, gezien het lage gebruik tijdens deze rit vermoed ik dat je wel een stevige NW wind in de rug hebt gehad? Scheelt, zeker met deze snelheden, zomaar 2 tot 3 km met een liter brandstof.
 
Oma-koffer, schoonmoeder-koffer, zo worden ze vaak oneerbiedig genoemd. Vooral de lange skiboxen zijn er uitermate geschikt voor....maar bedoel deze:


Verbruik was volgens mij het gemiddelde over de hele rit, je ziet er twee tijdens het rijden. De laatste 50km zou meer moeten zijn, toen wat harder gereden en stond het verbruik op 7,2-7,4.

We reden algemeen ZO, A3 af in Dld, dan naar Wenen, Budapest en zuid naar Belgrado. Vooral in NL, Dld en Oos tot Wenen veel wind gehad, er was storm in Noord en Midden Dld voorspeld, daar wel een staartje van meegepikt, zou mee kunnen spelen.
 

DVDguy

Forumguru
Vwbt verbruik: auto was tjok vol beladen (kont op de grond), incl 4 personen en Oma-koffer op dak. Onder de bagage: een Vespa scooter (ca. 130kg alleen al, in hoofdgroepn uiteen.....) Dan vind ik het verbruik bij snelheden van rond de 140-160 nog erg meevallen.

Ik had "gemiddeld 126 km/u" niet goed geïntepreteerd :bloos:

De verbruikscijfers zijn, zeker met jouw aanvulling, gewoon goed te noemen :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan