Zo, even een blokje om vandaag

micky

Forumguru
waar ben jij geweest dan? 1814 km sinds start en dan 126km/h gemiddeld met een verbruik van 6,6.......
 
Volgens mij geeft ie iets te veel aan, zou volgens de routeplannert 1780km moeten zijn. Enige wat me tegen valt is de grootte van de tank. Dacht dat er een 55 liter onder zat, maar als de naald richting rood gaat krijg ik er amper 40l in. Een 70l tank zou wel handig zijn geweest. Verder helemaal blij met de auto, staat nu in 3 weken bijna 5000km op...
 

kansberg

Forumguru
@rjverbrugh : Bekend verschijnsel, zodra de naald in het rood gaat ga ik ook altijd tanken en het record tot dusver is 42,5 liter terwijl de tank 60 liter is...het lampje brandde al geruime tijd. Paniekvoetbal op z'n Skoda's denk ik :bloos:
 

Gizzmo

Forumguru
Deze discussie is vaker gevoerd, maar tank is 50 liter en bij 40 liter gaat die op reserve en daarom maar een liter of 40 te tanken, maar je heb er dus nog gewoon 10 over. Heb al een tijdje doorgereden en 48 getankt.
 

DVDguy

Forumguru
Het verbruik valt mij een beetje tegen; zijn cijfers die ik met mijn Passat 2.0 Tdci ook haal en had verwacht dat de Skoda zuiniger zou zijn
 

sitechris

Donateur
Het verbruik valt mij een beetje tegen; zijn cijfers die ik met mijn Passat 2.0 Tdci ook haal en had verwacht dat de Skoda zuiniger zou zijn

Verbruik is wel ahv hoge gemiddelde snelheid. 126 gemiddeld betekent dat de teller vaak boven de 180 staat (of je moet echt over een lege Autobahn gereden hebben)..
 

micky

Forumguru
weet je dat zeker? hij gaat op 0 als je langer dan 2 uur stil staat, maar de rijtijd loopt toch niet door als de auto geparkeerd staat?
 

Blackokkie2

Forumguru
Rijtijd niet maar de gemiddelde snelheid wel, anders zou ik op een rit van 160 kilometer met de cruisecontrol op 135 toch echt wel op 120 ofzo uit moeten komen ipv 95.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Blackokkie2 Hier lopen 2 dingen door elkaar, vermoed ik.
Als reistijd geldt de tijd dat het contact aan staat - stoppen bij verkeerslichten e.d. telt dus gewoon mee, maar bij een tankstop of broodje eten op een parking - waar je de motor bij afzet - wordt die tijd niet meegerekend.

Iets anders is het gegeven dat het tripgeheugen (nr. 1 dus) wordt gewist bij een pauze (contact af) van 2 uur of meer, i.t.t. het 2e geheugen dat je handmatig kunt wissen of automatisch wordt gereset bij 100 uur omdat de display niet verder gaat dan 99:59.
 
Laatst bewerkt:
126 gemiddeld is inderdaad best hoog, als je ook meeneemt dat daar ook korte stops als tanken bij zitten.

Volgens mij rekent ie de korte stops niet mee. Vertrokken om 04:45 en was 20:30 in Belgrado. Onderweg 4 stops gemaakt.

Vwbt verbruik: auto was tjok vol beladen (kont op de grond), incl 4 personen en Oma-koffer op dak. Onder de bagage: een Vespa scooter (ca. 130kg alleen al, in hoofdgroepn uiteen.....) Dan vind ik het verbruik bij snelheden van rond de 140-160 nog erg meevallen.
 

guitar_billy

Senior Member
@rjverbrugh , wat is een oma koffer? kan me er alleen dit bij voorstellen :
39B6CD630C662239CA899096730BFC20-rotterdam-central-station.jpg


on-topic - een zeer net verbruik voor de omstandigheben; de autobaan is echt het terrein van de 2.0TDI.

p.s. is het gemiddeld verbruik over de totale afstand of de laatste 50km, zegt het boekje daar iets over?
 
Bovenaan Onderaan