Zo blij maar niet heus.

s-line

Forumguru
Hou toch op mensen dit is nooit meer te bewijzen. Het is heel vervelend maar dit gebeurd dagelijks en je kan het gewoon proberen bij het waarborgfonds, niet geschoten is altijd mis. Soms doen ze moeilijk maar soms ook niet. En wat betreft het achterlicht, de carosserie is echt niet zo erg beschadigd dat er nu geen nieuw ligt in past hoor dus lekkage in de kofferbak lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Succes met de afhandeling. Tip van mij als je het zelf moet betalen,zoek een klein schadebedrijfje die niet bij een grote keten is aangesloten. Dan kan je vaak een stuk goedkoper uit zijn. Succes
 

Canon-Eye

Forumguru
zoek een klein schadebedrijfje die niet bij een grote keten is aangesloten. Dan kan je vaak een stuk goedkoper uit zijn.
ABS Keuter in Oosterwolde is geen "bedrijfje", maar wel onafhankelijk en levert goed werk.
Tevens niet te ver van Roden. Zou er eens langs gaan...
 
Wat s-line zegt.
De eigenaar van die SUV gaat echt niet betalen zonder enig bewijs.
Dus tenzij het ergens is gefilmd en het kenteken en de daad van SUV rijder op film staan kun je dat wel vergeten.
Begrijpelijk dat je hier behoorlijk van baalt.
 
Huisartsenpost heeft camera in de bol.
Gaan door de firma die de installatie beheerd de beelden van vrijdagavond laten uitvlooien.

@s-line @kevinvh
Je kunt wel gelijk ophouden, maar als iedereen er zo over denkt, wordt de wereld nooit beter.
Als je videobewijs kunt krijgen moet je de handdoek natuurlijk niet in de ring gooien ,maar zonder die beelden heb je geen poot om op te staan.
Je kunt wel op spoken gaan jagen en elke donker kleurige SUV in die omgeving gaan inspecteren,en stel je denkt de dader gevonden te hebben,bewijs maar eens dat hij het is.
Als je geen beelden hebt zo ik mijn verlies gewoon nemen,spoken jagen schiet je niks mee op behalve dat je je kostbare tijd verspilt.
 

Hakar

Donateur
Camerabeelden hoeven niet per definitie slecht te zijn in het donker.
Lees ze zelf met enige regelmaat uit, en je wilt niet weten wat je allemaal te zien krijgt wanneer het donker is.
Het hangt er allemaal vanaf hoeveel een bedrijf of een particulier wil en kan besteden aan apparatuur.

Ik ben vanochtend bij het bedrijf geweest die de installatie beheerd voor de huisartsenpost.
Ze hebben de beelden van het tijdbestek in mijn bijzijn bekeken, en helaas mijn Fab en de door mij gezochte auto niet in beeld.

Tijd om naar een schadehersteller te gaan heb ik nog niet gehad helaas.
De perikelen rond moeder en de hond hebben een iets hogere prioriteit.
Daarnaast moest er ook nog gewerkt worden.
 

gossy

Actief lid
Ik ken dit soort weken en voorvallen.. Sterkte ermee! In ieder geval genoeg verhalen om Moeders goed af te leiden van de spanningen!
 
D

Deleted member 26486

27BADD5B-9347-4164-BE82-AB618ACB2159.jpeg Heel vervelend zoiets.. ik had laatste ook zoiets, waarschijnlijk een (dronken?) fietser na terugkomst van het stappen.

Minimaal deukje en logo er af (getrapt na de val?), toch richting de €900.. dader/kerkhof-verhaal dus kostte me mn eigen risico..
 

Hakar

Donateur
@B.Stuurder
Hond is wat meet LTC nodig dan de Fabia.
Fabia rijdt nog.
Hond daarentegen heeft geen voorpoot meer om op te staan.
Was 8 weken geleden geopereerd aan zijn ene voorpoot, en net aan het revalideren nadat pennen en schroeven waren verwijderd.
Tot vorige week zondag, toen sloeg noodlot toe.
Als gevolg daarvan pennen en schroeven in de op dat moment gebroken poot op twee plaatsen.
De eerste dagen waren een beetje een ramp, nog volop onder de drugs, en bijna totaal van de wereld, maar heel langzaam kwam de realiteit bij hem en ons weer terug.
Inmiddels een Superb voor hem gekocht, en een tilharnas.
Kunnen we hem wat makkelijker van A naar B tillen, en ook in de Superb tillen.
Toertochtjes in de omgeving worden ook gemaakt, en vanaf gisteren de sanitaire stops ook weer op een regulier niveau.

Superb voor invalide honden.

IMG-20181014-161942-1.jpg


We zijn op de goede weg, maar rekenen er op dat we minimaal 8 weken tot 4 maanden onderweg zijn voor hij weer volledig zelfstandig alles kan doen.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Wat een ellende @Hakar , voor hem en voor jullie. Hoe kan hij zijn poot breken? Mijn hond heeft wel gescheurde kniebanden gehad in haar achterpoot. Het viel niet mee om haar rustig aan te laten doen tijdens het herstel, dus ik wens jullie sowieso succes. Al blijft hij zo te zien netjes liggen, onze hond krijgen we nooit zo ver dat ze zo netjes in een karretje blijft zitten, gewond
of niet.
Mooi karretje trouwens. ;)

Beterschap!


20150517_113528510_iOS.jpg
 

Hakar

Donateur
De operatie acht weken geleden was in verband met een IOFC aan de rechter voorpoot, een niet volgroeid ellebooggewricht.

Er was een hele vage en lichte hoop, ook bij de DA, dat de linkerpoot op natuurlijke wijze toch nog zou volgroeien.
Karretje op de foto hadden we al aangeschaft, omdat hij na de vorige operatie niet al te veel mocht lopen.
Foto die je ziet in het karretje, is gemaakt op de dag des onheils.
Ik had een wandeling (met hem in het karretje) gemaakt van een kilometer of 7, en had op ongeveer een kilometer het idee opgevat hem nog even te laten snuffelen in wat gras langs de weg.
Op het moment dat ik langs het karretje loop om hem aan de voorzijde er uit te halen schrikt hij ergens van, en trekt zicht terug achter in de kar.
Die kantelt achterover, en hij dondert er uit.
Is daarbij schijnbaar op zijn linker voorpoot beland, en toen lag die in duigen.

Op onderstaande foto zie je een volledige IOHC, en een volledige dwarse fractuur van het opperarmbeen.

https://i.postimg.cc/sDhWyFbf/IMG-20181014-190334-1.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Op het moment dat ik langs het karretje loop om hem aan de voorzijde er uit te halen schrikt hij ergens van, en trekt zicht terug achter in de kar.
Die kantelt achterover, en hij dondert er uit.

Hakar je bent belazerd, dat is geen Superb, maar een kever. De oeroude kever had ook een zak zand in de kofferruimte (voorin dus) nodig om beter stabiel te rijden, en blijkbaar heeft het hondenkarretje dat ook nodig, dus een VW kever.:jaja:
 

Hakar

Donateur
@kwillems
Betekent;
Een zeldzaam voorkomende aandoening
ter hoogte van de elleboog is een incomplete
ossificatie van de humeruscondyl (IOHC), die in sommige
gevallen manken veroorzaakt. Deze aandoening
komt vaak bilateraal voor. IOHC onstaat vermoedelijk
door een stoornis in de verbening van de kraakbeenplaat
die zich tussen de grote secundaire ossificatiecentra
in de condyl van de distale humerus bevindt. De
verbinding tussen beide delen blijft kraakbenig. Een
andere mogelijke hypothese is dat een fissuurlijn ontstaat
tussen beide ossificatiecentra door overmatige stress op het ellebooggewricht.

Bron https://www.google.com/url?sa=t&rct...rtikel03.pdf&usg=AOvVaw23q7qPf60_npS3el_9zfyO
 

Hakar

Donateur
@Cordoba
Vergelijk het dus met een Simca 1000, de Superb onder de Simca's.
Postzak vol met zand voorin.

Had het vooraf nog getest met 30 kg gewicht aan stoeptegels, maar waarschijnlijk heeft de vliegende kracht er nog wat extra moment in gebracht, waardoor karretje alsnog kiepte.
Daarom nu ook op zoek naar een scheidingsrek voor kofferruimte en passagiersgedeelte.
Hond werd sowieso al gezekerd in de auto, maar wil er nu nog extra compartimentering in.
Of het nou de hond is, of bagage wat door de ruimte vliegt bij een stoppie is om het even.
 
Bovenaan Onderaan