Zo blij maar niet heus.

Hakar

Donateur
Gisteravond even op bezoek bij moeders van 83 die na een hartstilstand, een verblijf in ziekenhuis met dotter behandeling en een fiks aantal nieuwe ventielen in de vorm van stents in een revalidatiecentrum verblijft.

Het was er druk, gezien de vele geparkeerde auto's.
Vrije plek gevonden in een afgebakend parkeervak op de rijbaan, haaks op een rij parkeervakken aan de ander zijde van de weg.

Teruggekomen bij de auto was het donker, niks waargenomen.
Vanochtend werd ik echter verblijd met een leuke schade aan de achterzijde van de auto.

IMG-20181013-164218.jpg


IMG-20181013-164413.jpg


Ik heb nog meer plaatjes, maar die geven geen beter beeld.
Er is wel een idee wat voor een auto de schade heeft toegebracht, alleen niemand iets gezien en geen briefje helaas.

Heb met inachtneming van een termijn voor aangifte, en een eventueel beroep op waarborgfonds nog 12 dagen over.
Helaas voor bestuurder / eigenaar kom ik de komende tijd vaker in en bij de zorginstelling waar moeders verblijft, dus ga mijn ogen eens heel goed de kost geven of ik de mogelijke dader kan opsporen aan de hand van schade aan eigen voertuig.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Als je zoiets "niet merkt" wordt het de hoogste tijd om het rijbewijs in te leveren..!

Veel succes bij de verdere speurtocht en afhandeling.
 

Cordoba

Forumguru
Sterkte Hakar. Vaak komen er bij dergelijke instellingen ook mensen op bezoek, die eigenlijk allang hun rijbewijs in hadden moeten leveren, dus het zou me niet verbazen als dit veroorzaakt is door een 80-plusser in een SUV. Als ik het goed zie, zit er ook een barst in het transparante deel van het achterlicht.

Zie ik nu overigens een Skoda logo op de trekhaakdop?
 

Japanese Power

Donateur
Bizar, je bumper is ws. makkelijker te repareren, maar je plaatwerk is ook aardig gebeukt. En je lampunit is ook gebarsten. Zal een prijzige reparatie worden ben ik bang. Succes ermee man. Knap balen allemaal.
 

Hakar

Donateur
Vanavond gespeurd, maar niets gevonden.
Het was er ook niet zo druk als gisteren.

Achterlichtglas is idd gebarsten, op de foto alleen de twee grove barsten te zien.
Deze blijft absoluut niet waterdicht.
Bumper zou mogelijk met wat reinigen en poetsen te redden zijn, maar vrees om het weer netjes te krijgen ietwat meer werk.
Plaatwerk zal professioneel moeten worden aangepakt.
Kassa.

@Cordoba is inderdaad een Skoda dop op de trekhaak.
 

Cordoba

Forumguru
In Groningen (stad) staat op de sloop wel een F1 combi 2004, maar dat is een pre-facelift, dus net andere achterlichten.
In Drachten staat mogelijk wel iets, maar die moet je goed checken: als ik de trekhaak tegen de achterzijde zie, heeft ie in een kettingbotsing gezeten, en kan het achterlicht dus ook beschadigd zijn.
1967569f1b035cd6b13b092c5327788c.jpg


De rest wat ik vind, is of veel verder weg, of pre-facelift, of kapot linker achterlicht.
 

Hakar

Donateur
Ik heb de site van het waarborgfonds en hun folder eens doorgespit, en uitgevonden dat het mogelijk een helaas pindakaas, eigen kosten verhaal gaat worden.
Vanavond navraag gedaan of de CCTV van de instelling ook de omliggende parkeerplaatsen bestrijkt, en kreeg van de dienstdoende beveiligingsmedewerker een ontkennend antwoord.
Heeft me dat ook op beeld laten zien, en helaas de betreffende hoek wordt niet geregistreerd.

De beste man was heel welwillend, en nam de moeite om een melding op te nemen.
Deze wordt meegenomen in een soort van kabelkrant van de aanleunflat van de instelling, van waaruit mensen mogelijk iets hebben kunnen zien.
Hij vertelde me dat dit zeker gelezen gaat worden.
Volgens zijn zeggen lezen de "oudjes" dat wel, om hun nieuwsgierigheid met het oog op het reilen en zeilen in en om de instelling in de gaten te houden.
Wie weet komt hier nog wat uit.
 

Hakar

Donateur
@Cordoba bedankt.
Heb eventueel ook een Collewijn (voornamelijk VAG) , Hovingh, Gebr. Maris, van der Veen, International Motors, en als het helemaal niks wordt Klein Gunnewiek achter de hand.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb de site van het waarborgfonds en hun folder eens doorgespit, en uitgevonden dat het mogelijk een helaas pindakaas, eigen kosten verhaal gaat worden.
Vanavond navraag gedaan of de CCTV van de instelling ook de omliggende parkeerplaatsen bestrijkt, en kreeg van de dienstdoende beveiligingsmedewerker een ontkennend antwoord.
Heeft me dat ook op beeld laten zien, en helaas de betreffende hoek wordt niet geregistreerd.

De beste man was heel welwillend, en nam de moeite om een melding op te nemen.
Deze wordt meegenomen in een soort van kabelkrant van de aanleunflat van de instelling, van waaruit mensen mogelijk iets hebben kunnen zien.
Hij vertelde me dat dit zeker gelezen gaat worden.
Volgens zijn zeggen lezen de "oudjes" dat wel, om hun nieuwsgierigheid met het oog op het reilen en zeilen in en om de instelling in de gaten te houden.
Wie weet komt hier nog wat uit.

Mijn ervaring is dat ze op de dag werkelijk alles zien, maar 's avonds in het donker weinig of niets, zowel door vaak minder goede ogen, als omdat ze de gordijnen dicht hebben (voor de kou) en/of tv zitten te kijken. Als je geluk hebt, heeft iemand bezoek uitgezwaaid en wat gezien.
 

Rallye

Forumguru
@Hakar Voor het waarborgfonds moet je inderdaad getuigen hebben die het hebben zien gebeuren of kunnen verklaren dat de auto bij het parkeren onbeschadigd was. Uit de sporen moet dan af te leiden zijn dat de schade is veroorzaakt door een voertuig dat onder de verzekeringsregeling valt (dus geen fiets of winkelkarretje). Zo te lezen gaat dit voor jou niet op......
 

Hakar

Donateur
Heb nog één hoop, een huisartsenpost gevestigd in het gebouw waarvoor onze Fab geparkeerd stond.
Heb er een 360 graden kap zien hangen, nu ng informeren of er inderdaad een camera in zit, en of de beelden overschreven worden of bewaard worden.
 

eriktv

Forumguru
Wil je op het forum delen waar het gebeurd is? Of evt via een privebericht? Er zijn nog wat mensen uit de regio, dus wellicht kunnen we uitkijken naar de mogelijke dader.. Je weet nooit.. In Surhuisterveen zit ook nog een sloperij met veel VAG-lichtunits en Schaap en Bron in Joure. Daar zit de meeste tijdsdruk achter ivm lekkage. Sterkte ermee :troost:
 

Cordoba

Forumguru
@eriktv Het is de vraag of dat past, of dat je de nieuwe lichtunit ook direct barst door spanning als je 'm monteert voor het plaatwerk (enigzins) in vorm is. Transparant tape (bijvoorbeeld om kartonnen dozen dicht te plakken) kan voorlopig het vocht even buiten de lampunit houden, blijft de vraag of de kofferbak onder alle omstandigheden waterdicht is, doordat de passing van de lampunit niet meer zo zal zal als toen de auto uit de fabriek rolde.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Transparant tape (bijvoorbeeld om kartonnen dozen dicht te plakken) kan voorlopig het vocht even buiten de lampunit houden
gewoon ff wat siliconenkit erin vegen en eventueel een kit randje langs het plaatwerk om water buiten te houden ipv kofferrruimte...
 

Hakar

Donateur
Bedankt mensen, ik houdt jullie tips in gedachten.
Wanneer ik morgen tijd heb ga ik langs een schadehersteller.

Tot overmaat van ramp brak mijn hond aan het einde van de middag een poot, dus die tussendoor met de Pug 205 in sneltreinvaart naar een dierenkliniek in Sneek gebracht.
 

Hakar

Donateur
@eriktv
Het was aan de Schaaksport rondom de nummers 100 tot en met 240 in Groningen.
Het voertuig wat mogelijk de schade heeft veroorzaakt was een SUV donker van kleur mogelijk een Ssangyong of Subaru Forester.
De lelijkheid van de auto viel me op toen ik de onze parkeerde.
 
Bovenaan Onderaan