Zitcomfort sportstoelen Fabia I

turboturbo

Forumguru
...met name wordt veroorzaakt door het kantelen van de zitting, want in feite beweegt de hoogteverstelling uitsluitend de achterkant van de zitting (waar de rugleuning zit) op en neer. De voorkant blijft op dezelfde hoogte. Als ik de zitting in de laagste stand zet zijn mijn benen veel meer gebogen en staat er dus meer druk op de voorkant van de stoel.
Ik heb dit draadje gevonden omdat ik deze week bijna 500 km in week heb afgelegd (normaliter zit ik op gemiddeld 40 ~ 60 km per dag totaal, dus vandaar) en ik me begon te storen aan de kwaliteit van de stoelen.

Ook ik kan geen prettige zit vinden en herken bovenstaande. Ik zit graag wat hoger / rechtop in de stoel. Als ik over een drempel rijd, komt mijn haar tegen de hemel bekleding aan:1884:) en ik moet opzij knikken als ik vooraan bij een verkeerslicht boven de weg sta. Ik ben 1.95m en 88 kg.

Door mijn 'gekozen' positie komt de meeste druk op mijn bovenbenen / achterste. Veel last van mijn benen heb ik niet, omdat ik veelvuldig cruise control gebruik (dus geen continu gestrekt beentje) En dat ga ik na langere tijd zitten voelen; ik krijg een doof gevoel in mijn achterste en mijn onderrug gaat klagen. Ik heb het dan over ritten van 1 uur.

Op vakantie vorig jaar had ik er ook wel last van, maar dan stel je je erop in (6 tot 8 uur rijden op een dag moet dan ook gewoon)

Ik overweeg nu op zoek te gaan naar een 2e hands sportstoel. De originele kan ik wel bewaren als ik de auto weer doorverkoop (ziet er immers niet uit, 1 sportstoel) Iemand nog tips waar te beginnen met zoeken? De Savas stoelen zijn voor mij geen optie (te duur voor een incidenteel probleem)
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb dezelfde ervaring, hoewel ik niet zo lang ben (1,78), en niet het dak raak, mede omdat ik een lage positie heb gekozen, om optimaal gevoel te hebben wat de auto 'doet'.

Bij mijn stoel is het wel zo dat de voorrand ook verandert, bij hoogte verandering, maar de hoogteverstelling is zowel hoekverstelling van het zitvlak als ook een beetje hoogte verstelling.

Ik ben op zoek, naar een paar semi kuipstoelen uit een sportievere versie. Op aanraden van een garage zoek ik nu ook bij Ibiza's omdat die dezelfde rails e.d. hebben. (Ibiza 6L past bijvoorbeeld zonder probleem)
 

Fabia

† In Memoriam
IK heb ooit een Opel Combo gehad en daar de stoel vervangen door een tweedehands ASS stoel. En dat is me toen goed bevallen. Ik zat echt een heel stuk beter.
 
Bovenaan Onderaan