Zijkant wel of niet mooi ?

Ach, over uiterlijk gesproken: alles beter dan die Koreanen van tegenwoordig, die zijn pas ècht lelijk! :icon_smile_dead:
 

Noord26

Forumguru
Euhm.. die zetten momenteel juist hele grote stappen voorwaarts tov de gevestigde orde. Al eens in een i40 gereden? Of een Rio?

Uiterlijk van een auto blijft persoonlijk. Een Yeti wordt door velen als foeilelijk beschouwd. Functioneel is hij zeker wel. Voor dit geld zijn er echter leuke alternatieven en daar vallen Koreanen zeker ook onder.
 
Ja, ik geef onmiddellijk toe dat ze snel verbeteren: vorig jaar nog in een Hyundai ix20 huurauto gereden en dat viel niet tegen. Maar qua uiterlijk is het mijn smaak niet. Dat is inderdaad persoonlijk...
 

clapton

Senior Member
En niet te vergeten de Kia Sportage, heel imposant voor een leuke prijs. Rijtechnisch niet helemaal zoals wij Europeanen dat graag hebben, helaas nog niet zelf beproefd maar uit rijtesten gebleken. By the Way volgende week in autoweek een vergelijk tussen de Yeti, de Nissan Juke en de nieuwe Opel Mokka. Kunnen we weer lezen wat anderen over de Yeti denken.
 

Noord26

Forumguru
Dat wint de Yeti dan dik op uiterlijk, zowel de Juke als een Mokka zijn geen fraaie auto's om te zien. Meer om puur op te vallen. (midlife-crisis-gebakjes, noemt vrouwlief ze..)
 

EdK

Forumguru
tsja maar smaken verschillen en hiermee zou het zomaar kunnen zijn dat de Opel wint omdat men de Yeti al weer gedateerd vind.
Maar we wachten de test wel af
 

Gompie

Lid
Tja, het is geen Landrover Discovery 4 inderdaad, die is wel heel wat fraaier (en duurder). Helaas kan ik geen Discovery betalen, want dan ging de Yeti meteen de deur uit.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben zeer tevreden over mijn Yeti, maar ik noem het altijd de poor man's Landrover.
Voor de rest blijft het heel persoonlijk. Mijn echtgenote was ook niet echt onder de indruk, totdat ze tijdens de uitvoerige proefrit de hoge zitpositie in de Yeti ervoer. We waren een VW Eos 2.0 gewend en dan zit je zeker in het begin in de Yeti in een soort scheidsrechterstoel van tennis :)
 
Ik denk dat ik wel een beetje weet waar het aan ligt bij de Yeti:
de Yeti heeft om te beginnen 3 zwarte raamstijlen: de A-stijl, de C-stijl en de D-stijl, terwijl de B-stijl in de lakkleur is. Dat geeft al een eigenaardig effect, voeg daarbij de ronde hoeken aan de onderkant van de zijramen bij de B-stijl en je hebt een eigenaardig ontwerp (in elk geval op foto's) dat enigzins aan de Roomster doet denken.

Ik denk dat het zwart maken van de B-stijl, of andere raamstijlen ook in de lakkleur al veel van het effect zou wegnemen. Misschien dat iemand je kan helpen met een fotoshop, en dat een goede fotoshop je wederhelft ook over de streep kan trekken. (of met de B-stijl ook beplakt met zwarte hoogglansfolie, of andere stijlen in de lakkleur)

Als je dat nou had gezegd voor ik op vakantie was ..... bij deze! Als je alle stijlen in kleur wilt moet je het zeggen, dat is iets meer werk :)

Yeti Zwarte Stijl.jpg
 

Leon54

Actief lid
Valt me niet tegen, al vind ik het verschil ook niet al te groot.
Ik weet dat er plakstrips in de handel zijn om de b-stijl van de Yeti met de zwarte folie te beplakken.
 

clapton

Senior Member
Resultaat van de test Yeti versus de Mokka en de Juke pakt goed uit voor de Yeti (autoweek)
De Yeti werd meegenomen in een vergelijk met de nieuwkomer Mokka.
Nr. 1 werd de Yeti, citaat autoweek ''Nuchterheid blijkt een auto ver te kunnen brengen in deze test, want ondanks zijn olijke koplampen vormt de Skoda Yeti de meest verstandige koop: ruim, prettig, solide en goed uitgerust".
De Opel kwam punten te kort t.o.v. de Skoda vanwege zijn aandrijflijn en een interieur dat krapper is dan je hoopt.
 
Bovenaan Onderaan