Zetelverwarming werkt niet meer

hephie

Lid
Ik heb exact 3 weken geleden mijn nieuwe Skoda Octavia III opgehaald aan de garage.
Sinds enkele dagen werkt ineens de zetelverwarming vooraan niet meer.
Niet van de chauffeursstoel, niet van de passagierstoel.
Achteraan werkt de zetelverwarming gewoon wel nog voor beide zetels.

Als ik op het knopje druk van de zetelverwarming voor de chauffeur of passagier, gaan de 3 lampjes even aan. Ongeveer een seconde later gaan ze vanzelf terug uit.
De zetel wordt uiteraard niet warm.

Ik ben vandaag al naar de garage geweest voor onder andere een kleine checkup (+-4000km).
En heb hun dit probleem dan ook aangetoond.

Na 1,5 uur wachten kreeg ik dan uiteindelijk mijn sleutel terug, met natuurlijk het antwoord "we hebben niks kunnen vinden". Er zouden geen foutcodes gevonden zijn tijdens de uitlezing.

Heeft iemand dit al voor gehad?
En zo ja, whats the solution? :)

Thanks.
Thomas
 

isonic125

Actief lid
Lekker makkelijk antwoord zeg.
Ze hebben zelf toch kunnen ervaren dat het niet werkt.
Dat er dan geen foutmelding verschijnt is dan jammer maar geen reden om dan niets te doen toch?
Of deed het probleem zich bij de garage niet voor?

checkup bij 4000 km? is dit standaard want dat is mij niet verteld.
 

hephie

Lid
Tegen mij zeiden ze spring op 3500km even terug binnen, dan kijken we het oliepijl enzo even voor je etc.
Bijkomend had ik dan na enkele weken het probleem met de zetelverwarming.

Tsjah, niks doen... ik weet niet wat ze gedaan hebben. Ik kon zelf ook niet bij de wagen blijven.

Vermoedelijk hebben ze de wagen gewoon uitgelezen en that's it zeker?

In welke richting moet je gaan zoeken? Ik zou het zelf ook niet weten, maar zou wel verwachten dat ze dat in de garage wel weten?!
 

BSdV

Actief lid
Check-up bij 4000 km is niet persé noodzakelijk volgens onze dealer, vanwege de hoge nauwkeurigheid waarmee de motoren tegenwoordig gefabriceerd worden en de goede oliefilters vandaag de dag.

Toch denk ik dat het een behoud van de motor is als na een paar duizend km de olie en het filter worden vervangen omdat er tijdens het inrijden toch wat extra slijtage is omdat alles op elkaar inloopt.
Ongeacht wat de garage mij adviseert, na hooguit een paar duizend km ga ik de olie en het filter vervangen daar deze heel wat jaartjes mee moet gaan (eigen auto).
 

BSdV

Actief lid
Een garage zou mijns insziens toch vlot de oorzaak hiervan moeten kunnen vinden, kan het niet iets simpels zijn als een kapotte zekering?? Zou het er in ieder geval niet bij laten zitten en er toch bij de garage op staan dat het gefixed wordt..
 

Pollewop

Forumguru
Na 1,5 uur wachten kreeg ik dan uiteindelijk mijn sleutel terug, met natuurlijk het antwoord "we hebben niks kunnen vinden". Er zouden geen foutcodes gevonden zijn tijdens de uitlezing.


Wat een bijzondere manier van klachtenafhandeling ?! Als wordt geconstateerd dat iets niet functioneert heb je toch geen foutcode nodig ?
Of is het inmiddels al zo dat zonder foutcode de klacht niet bestaat en ongegrond wordt verklaard ?!?!? :fool:
 

hephie

Lid
Wat een bijzondere manier van klachtenafhandeling ?! Als wordt geconstateerd dat iets niet functioneert heb je toch geen foutcode nodig ?
Of is het inmiddels al zo dat zonder foutcode de klacht niet bestaat en ongegrond wordt verklaard ?!?!? :fool:

sad but true...
 

Joske

Forumguru
Je gaf in een andere topic ook aan dat je spiegel (rechts) niet meer doet wat het hoort het doen, nu geef je aan dat de stoelverwarming niet werkt. Zou het probleem niet met elkaar te maken kunnen hebben? Dat er misschien gewoon een fiche onderaan de stoel losgeraakt is?

Werkt je "geheugen"functie van de stoelen? (ik ga er dus van uit dat ze elektrisch verstelbaar zijn, anders is deze optie niet aanwezig)
 

hephie

Lid
Je gaf in een andere topic ook aan dat je spiegel (rechts) niet meer doet wat het hoort het doen, nu geef je aan dat de stoelverwarming niet werkt. Zou het probleem niet met elkaar te maken kunnen hebben? Dat er misschien gewoon een fiche onderaan de stoel losgeraakt is?

Werkt je "geheugen"functie van de stoelen? (ik ga er dus van uit dat ze elektrisch verstelbaar zijn, anders is deze optie niet aanwezig)

Jup, geheugen functie van de zetels werkt.
Het probleem met de Spiegel is ook opgelost. Dat was eigenlijk geen probleem, noch de garage noch ik wist hoe het werkte.
Gelukkig bracht VWim de oplossing!
Info en oplossing @ http://www.skodaforum.nl/forum/threads/afregeling-rechter-buiten-spiegel.20697/
 

VWim

Forumguru
Blijf het toch vreemd vinden dat je met 2 problemen bij de garage komt die beide niet door hen opgelost kunnen worden. Het getuigt niet van heel veel kennis van jouw auto.
 

hephie

Lid
Blijf het toch vreemd vinden dat je met 2 problemen bij de garage komt die beide niet door hen opgelost kunnen worden. Het getuigt niet van heel veel kennis van jouw auto.
amai, gij kunt gewoon gedachten lezen jonguh! :D
't is thans een officiele en grote skoda/audi/seat en VW garage, zal de naam misschien maar beter niet vermelden...
 

hephie

Lid
probleem opgelost:
Zo juist bij iemand langs geweest die zo een hex-vag kabel met VCDS software heeft om de wagen uit te lezen.

Om de 1 of andere reden stond er in een bepaalde sectie "Front heat seating NOT installed".
Wat hiervan de trigger geweest is weet ik niet. De zetelverwarming vooraan heeft namelijk gewoon een hele tijd gewerkt.
 

Cordoba

Forumguru
't Zal om een Vlaamse dealer gaan, maar mijn algemene ervaring is hoe groter de dealer, des te minder kennis van zaken (ondanks de aanwezigheid van veel collega-monteurs, die een monteur eventueel op het juiste spoor kunnen zetten).
 

Octavia32

Forumguru
Dat geeft inderdaad aan dat de '' echte '' monteur langzaam aan het uitsterven is. Zodra een computer het niet kan vinden weet men het niet meer, analytisch storingzoeken en verbanden leggen kennen ze niet blijkbaar. Ik zou als ik jouw was een andere dealer opzoeken die wel zorg heeft voor je bolide.
 
Bovenaan Onderaan