Zelf ruitenwisserbladen vervangen Octavia 3

Maar nu heb ik de wissers opgemeten, vanaf punt naar punt op de arm, dus dat is groter dan het wisserrubber zelf.
De bestuurderskant is 61cm en de passagierskant 46cm.

Dan zou ik denken dat ik de A419S moet hebben.
Maar wat ik hier lees is dus dat de iets grotere A620S ook past. Opzich fijn. Wist dan net even wat meer dan wat er nu op zit.
 

Breejkc

Nieuw lid
Ruitenwissers van de Action. € 6,95 per stuk.
Kan nooit wat zijn? Het merk is inderdaad onbekend, maar lees dan de kleine lettertjes op de verpakking. Gemaakt door Valeo. Een groot en bekend merk dat veel onderdelen aan de VAG-groep levert.
Je doet ongeveer 1 jaar met een set. Te snel versleten? Och, het zal wel. Zet ik er na een jaar weer een heel nieuw setje op voor € 6,95 per stuk.
 

bert44

Senior Member
Ik vervang alleen de rubbers voor 5 euro per jaar per keer
Gewoon op eBay.de of AliExpress
Goedkoper kan niet
Appeltje eitje
 

catch me

Forumguru

Nieuwe Bosch wisserbladen, behoorlijk veel lawaai, hadden mijn oude wisserbladen niet, Heb ze vervangen omdat ze strepen nalieten.
Weet niet zo goed wat ik met deze moet, gaan wel vervangen worden vrees ik.....
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik hoor twee geluiden;
1. het omklappen van het rubber van de bladen, omdat ze nog zo nieuw zijn (zie het als het profiel van een band)
2. het plastic achtige geluid omdat ze wellicht nog zo nieuw zijn en nog moeten 'vormen'?

Mijn originele ruitenwissers, die er SOWIESO al vanaf 2017 opzitten, wissen streep- en geruisloos!

Zijn die van Bosch ook veel dikker, of lijkt dat op het filmpje?
 

Timmer

Donateur
Ik koop bij de lokale autoparts shop elk jaar een setje Valeo. Kosten die mij nou 25 of 35 euro, geen idee en maakt me eigenlijk niet uit.
Net zoals op banden, zal ik op ruitenwissers niet besparen. Ik wil tenslotte wel nog iets zien als het regent, en ik wil ook graag degelijk op de baan blijven plakken, snel of traag, droog of nat.

ps; ik denk dat ik met wat korting rond de €20-25 zit ofzo voor een setje. Is beter als de stealer die me er tegen de €70 voor vraagt
 

catch me

Forumguru
Je hoort idd het omklappen van het rubber, is mijn inziens veelste luid, heb dit nog nooit gehad bij nieuwe wisserbladen.
Deze gaan in ieder geval terug, of nieuwe van Bosch weer proberen, of ander merk,
 
Met de originele wissers had ik dat zelfde geluid als ik door de wasstraat was geweest en een wasbeurt met wax of rainX (of welke fancy naam ze het ook geven daar) had gehad.

zal straks eens luisteren bij mij, heb er nog niet mee gereden, wat voor geluid ze hier maken. Ben afgelopen week met de golf van het werk langs de vw dealer gereden voor nieuwe wissers; streepten enorm in de regen. En daar gingen dus originele op. Echt 0 geluid komt er van die dingen af. De motor van de wisserarm maakt meer herrie zeg maar..
 

s-line

Forumguru
Ik zou mij er niet aan wagen om het zelf te doen, ik zou liever naar de dealer gaan en ze laten vervangen. Dan heb je wel goede. En behoud je de mobiliteit garantie ook nog...:maakmegek:
 

Captain Hook

Forumguru
@s-line Zoals je al zegt; dit soort extreme ingewikkelde technische handelingen zou ik zeer zeker niet zelf doen! Daar heb je echt deskundigen voor nodig. :yeah:

Foei; dat al die mensen nog zelf gaan tanken of de ruitensproeiervloeistof bijvullen. Dat kan echt niet hoor; daarvoor dien je een afspraak te maken bij de garage... :D

loesje-simpel.gif
 

Joti

Senior Member
Als je nog mobiliteitsgarantie hebt of 1e eigenaar bent op een jonge auto dan snap ik dat het onderhoud bij de dealer gebeurt. Maar anders... lekker zelf doen. Voor ruitenwisserbladen betaal je de dealer dus vijftig euro voor een klusje van 3 minuten.
 

EdK

Forumguru
Als je nog mobiliteitsgarantie hebt of 1e eigenaar bent op een jonge auto dan snap ik dat het onderhoud bij de dealer gebeurt.
Dat een ieder zich zo op die mobiliteits garantie blind staart ???
De kans op pech onderweg met een nieuwe wagen is al klein , en mocht hij zich voordoen dan heb je in algemeen bij je verzekering in een 2 tal keer dat je gratis word weggesleept naar garage van keuze.....
En dan hebben velen ook nog een lidmaatschap bij de ANWB ..... dus tsja

Heb zelf ook die mobiliteits garantie op bedrijfswagen en toen hed ik een keer panne dus ik bellen met die gasten (VW) en volgens hun was ik na opgave Km stand al 1000Km te laat voor service beurt.
Dus men kwam me niet ophalen !! Alleen ik zat er nog 5 a 750Km onder dus men moest me gewoon ophalen !!
Uiteindelijk in overleg met 70 a 80Km/pu naar garage gereden en daar de discussie nog aangegaan met het niet ophalen en ze ook de KM stand laten zien...
Wel kort gezegd de administratie van hun klopte en mijn Km stand niet !! duhhhhhh
 

catch me

Forumguru
Mobiliteitsgarantie is al lang verlopen....vindt ik ook niet spannend, doe sowieso het meeste onderhoud zelf.
Had de wissers met een doekje met siliconen spray afgenomen, toen was het even weg, om later in volle glorie weer lekker lawaai te maken ;)

Feit is dat deze Bosch wisserbladen het deze keer niet worden, dus op zoek naar andere
 

catch me

Forumguru
@HarrieSkoda yep, toch wel, klein beetje op een doekje, even erlangs, waren daarna wel stil, wist gewoon probleemloos, alleen lawaai komt na tijdje weer terug helaas
 

Wever

Nieuw lid
Montage van de ruitenwisserbladen is erg makkelijk. Ik gebruik al jaren de bladen van het merk Valeo zowel op mijn O2 als nu op de O3. Zoek online naar de goedkoopste aanbieder. Zeer tevreden over.
 
Bovenaan Onderaan