Zelf aanwezig zijn bij Kleine/Grote servicebeurt Greenline ???

Noord26

Forumguru
Daarom zit ik nu reeds 12 jaar bij een bedrijf dat gerund wordt door alleen een vader en zoon. Absoluut geen vergelijk met een groter bedrijf..

:cheer:

Ik bedoel, gratis vervangen van spiegelkap nadat iemand anders en diepe krassen in had gezet. Of de auto met de 1e beurt volledig gepoetst van binnen en buiten terug krijgen. Gratis leenauto en 50km geen kosten met de 1e beurt.
 
@ GL-rijder realiseert u zich dat ik al 20 jaar bij de desbetreffende bedrijven kom. Ik altijd alle tijd heb om alles goed af te laten werken (ongeacht of het een leerling is of een ervaren persoon die een spoed klusje tussen door krijgt). En de wederzijdse vertrouwens band behoorlijk sterk is over de loop der jaren.

Mede daardoor krijg ik juist de leerling monteurs vaak aangewezen. Die eerst door hun collega's goed worden gewaarschuwd dat ik heel erg kritisch ben(met een knipoog naar mij). Waarna ze bij alle bijzondere handelingen en of afwijkende handelingen die ze willen doen mogen uitleggen waarom. Als ik ze zie twijfelen dan leg ik ze op het gemak uit dat ik verwacht dat zij hun mening geven als monteur op zo'n wijze dat ik tevreden ben met hun werk. En als alles klaar is worden ze ook persoonlijk bedankt voor het werk.

En over de remschijf, die was nog in orde. Maar zou bij de volgende beurt vervangen moeten worden. De vraag was of ik daar nog mee wilde doorrijden wat verantwoord was of dat ik hem nu al wilde laten vervangen. En gebaseerd op mijn kennis over de geplande ritjes naar verre oorden en gebergtes etc heb ik toen besloten om ze maar alvast te vervangen. Zo zie je maar een vakkundige garage kan ook mee vooruit proberen denken met zijn klanten en anticiperen op de toekomstige kilometers. Zij weten namelijk heel goed (zie de 20 jaar) dat ik flinke afstanden niet schuw en ook vaak op bergweggetje te vinden ben. Dank u trouwens voor de conclusie dat het over een versleten remschijf ging.
 

GL-rijder

Nieuw lid
Exact mijn punt.
U haalt aan dat u een advies kreeg over de schijf. Met respect, dat is iets genuanceerder dan wat u eerder schreef.
Uw aanwezigheid is zoals u het verhaalt, een uitzonderingsgeval. Duidelijk anders dan dat dit voor iedereen zou gelden. Dat kan en mag niet.
Wat mij nog geheel onduidelijk is, is uw opmerking dat U een monteur toegewezen krijgt. Ook dat wijst op een uitzonderingspositie en is geen norm die voor iedereen geldt.
Gelukkig niet!
 
@ GL-rijder de details zijn ook niet echt van belang. Maar wel het feit dat ik voordeel haal uit het aanwezig zijn en dat de garages waarbij ik aanwezig ben hier geen last van hebben. En dat het dus niet zo is dat het altijd ten nadele moet zijn voor monteur/garage/klant om zelf aanwezig te zijn. Dat lijkt namelijk door sommige te worden opgedrongen als zijnde het een onbedongen feit. En dat is dus niet zo.
Met enige vorm van sociale interactie en sociaal gedrag en tactvol optreden is het voor iedereen mogelijk om hetzelfde te hebben. En dat is onbezorgd autorijden. Dat je niet hoeft te twijfelen aan de stempels en aantekeningen in het boekje. etc. Ik hoef me niet af te vragen of ze wel echt iets hebben vervangen. Ik hoef niet mee te doen bij de groepjes op verjaardags feestjes die wat te klagen hebben over hun garage. Ik heb niets te klagen over mijn garages. Met een kleine noot dat ik de garage waarbij ik de skoda heb aangeschaft niet bij die 2 garages tel.
 
Bovenaan Onderaan